Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RDP W7--> XP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Ik ben u al een paar dagen aan het proberen om de RDP vanaf mijn W7 Prof. desktop naar een 2e WXP Prof. desktopje in te stellen maar het wil niet echt lukken.

Omdat ik het een jaar of 1,5 niet meer gebruikt had heb ik heel netjes een guide van MS zelf erbij gepakt en vervogelns zo de XP machine ingesteld.En gelijk even de nieuwe RDP 7 software geïnstaleerd.
Vervolgens een mooie guide van het sevenforums erbij gepakt en mijn W7 machine zo ingesteld.
RDP opgestart, alles ingesteld en verbinding maken, alleen hier gaat het fout, ik krijg een venstertje te zien dat de sessie word voorbereid, deze verdwijnt en dan....niks... er gebeurt gewoon niks, geen sessie geen foutmelding...niks.

Overigens zijn de netwerk shares en gedeelde printer op de XP machinen gewoon te benaderen.
Ook werkt een RDP sessie vanaf de XP machine naar de W7 desktop gewoon vlekkeloos, in 1x :?

nog wat overige simpele dingen om te vermelden: de user op de XP machine is beheerder/admin en heeft een password.
Beide PC's hebben de laatste updates en RDP 7. Firewall van windows staat ook ingesteld dat deze RDP sessie's toelaat.

iemand een idee hoe ik een RDP sessie vanaf de W7 pc naar de XP machine werkend krijg ?

Gabriël AM5

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Heb je op de XP machine de optie: Verbindingen met computers toestaan, ongeacht de versie van extern bureaublad aan staan en de juiste gebruiker geselecteerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vinniel83 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:57:
Verbindingen met computers toestaan, ongeacht de versie van extern bureaublad
XP doet daar niet aan, die heeft maar één smaak in de aanbieding met een binary switch.
Aan of uit.
Het installeren van een RDP client (ook al is het versie 25 Gold ) doet daar niks aan af hoor ;)

Test eens met telnet <hostname> 3389 of die poort wel benaderbaar is op je XP doos?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 22-12-2009 21:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device