laptop resoluties van tegenwoordig

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik ben op zoek naar een nieuw laptopje want ik ben de 1366x768 resolutie van mijn huidige samsung een beetje beu. Er kan veel te weinig op het scherm. Vroeger had ik een 1680*1050 resolutie op een 15 inch scherm en dat was gewoon zaaaaaaaaalig. Jammer genoeg is mijn gpu buiten garantie kapot gegaan en is het niet meer te maken.
Ik zit al een hele tijd te kijken naar een laptop met hogere resolutie, maar tegenwoordig is het allemaal 15.6 inch + zelfde resolutie als ik nu heb. Daar word ik niet echt blij van.

Zoek een laptop die niet te duur (ong 500eur) is, hoeft ook ni zoooo snel te zijn, de t4200 die er nu in zit vind ik echt al snel genoeg. Laptop wordt toch vooral gebruikt voor te internetten. Ik weet dat er enkele modellen van hp en compaq hoge resoluties hebben, maar ik vertrouw die merken niet. Liever een degelijk merk a la sony, asus of samsung. Als iemand een voorstel heeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PW linkje
Alles met een resolutie van 1600 pixels of hoger.

• crazyheinz
wow super! dat had ik nog niet ontdekt! :-D Bedankt!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De afwijkende resoluties is wel beetje vreemd naar mijn mening, en dat allemaal voor wide screen "rage", dus 16:9. Zelfs sommige 17 inchies hebben die resolutie nog steeds...

Zijn sommige fabrikanten aan het bezuinigen op LCD scherm of zo?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
crazyheinz schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:36:
Zoek een laptop die niet te duur (ong 500eur) is, hoeft ook ni zoooo snel te zijn, de t4200 die er nu in zit vind ik echt al snel genoeg. Laptop wordt toch vooral gebruikt voor te internetten. Ik weet dat er enkele modellen van hp en compaq hoge resoluties hebben, maar ik vertrouw die merken niet. Liever een degelijk merk a la sony, asus of samsung. Als iemand een voorstel heeft?
Sony, Asus en Samsung zijn volgens jou beter als HP 8)7

Denk dat je je toch wat beter moet inlezen dan, vooral HP is niet voor niets een veel gebruikt merk voor zakelijke laptops.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45

Sick Nick

Drop the top!

Er zit dan gelukkig ook wel een verschil tussen de consumenten-hp's en de zakelijke hp's :P

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 23:02
ik222 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:09:
[...]

Denk dat je je toch wat beter moet inlezen dan, vooral HP is niet voor niets een veel gebruikt merk voor zakelijke laptops.
Ik denk dat jij toch is bronnen moet gaan vermelden. Bovendien mag TS zelf altijd een merkvoorkeur uitspreken, die hoeft niet op iets logisch gebaseerd te zijn.

Voor mij nooit meer Samsung mobieltjes. Waarom? Nou, gewoon niet. :)

• RVE_NL
  • Laatst online: 18:51
Ik raad je eens ook eens naar dell te kijken, valt veel te aan te passen.
Nette prijzen zeker even kijken naar EP korting + coupons dan krijg je helemaal mooie prijzen.

• ik222
  • Niet online
Vanx schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat jij toch is bronnen moet gaan vermelden. Bovendien mag TS zelf altijd een merkvoorkeur uitspreken, die hoeft niet op iets logisch gebaseerd te zijn.

Voor mij nooit meer Samsung mobieltjes. Waarom? Nou, gewoon niet. :)
Hoho ik zeg niet dat dat niet mag maar een merk als HP lijkt mij algemeen gezien toch zeker niet slechter als Asus / Samsung dus vond dat een nogal vreemde opmerking in de TS. Of het moet zijn dat hij eerder negatieve ervaring met HP heeft gehad ofzo.

Verwijderd

Op de frontpage vind je wel ergens een grafiekje van hoeveel toestellen er terug moeten en dat is bij hp niet geweldig. De zakelijke modellen van hp zijn wel erg stevig en degelijk. Jammer wel dat hoge resolutieschermen enkel in high-end zijn terug te vinden. Ik mis de 1600*1200 van mijn 15" wel.

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:06:
De afwijkende resoluties is wel beetje vreemd naar mijn mening, en dat allemaal voor wide screen "rage", dus 16:9. Zelfs sommige 17 inchies hebben die resolutie nog steeds...

Zijn sommige fabrikanten aan het bezuinigen op LCD scherm of zo?
Voor films is dit wel leuk. De zwarte balken verdwijnen dan. Dat is de reden geloof ik. Vandaar dat de brede schermen eerst in de consumentenmodellen zijn doorgebroken dan in de zakelijke. Ik ben er lang geen voorstander van geweest, maar heb er mee leren leven. Bij windows 7 kan je op een goede manier je taakbalk tegen de zijkant zetten, wat weer ruimte bespaart. nu nog een verticale ribbon in office en ik ben helemaal blij met mijn breedbeelschermpje.

Verwijderd

1080p is nu ook mogelijk op <16 inch schermen, alleen kom je er dan niet met zo'n budget.

• crazyheinz
ik222 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:09:
[...]

Sony, Asus en Samsung zijn volgens jou beter als HP 8)7

Bekijk deze studie eens: http://www.squaretrade.co...ptop_reliability_1109.pdf
;)
Bij dell kan je voor 800 euro een laptop hebben met een 1680*1020 resolutie, maar gaat boven mijn budget en heb echt geen zware laptop nodig. Echt jammer dat de resolutie blijkbaar afhankelijk is van de hardware.
Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat de laptopboxjes zoooooo zwak klikken. Er komt daar bijna geen geluid meer uit :-O

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
De DELL studio 15 kan je altijd samenstellen met een Full HD 15.6". Misschien moet je daar even naar kijken, kan je de rest ook meteen naar hartelust aanpassen.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-12 10:51

page404

Website says no

RVE_NL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:19:
Ik raad je eens ook eens naar dell te kijken, valt veel te aan te passen.
Nette prijzen zeker even kijken naar EP korting + coupons dan krijg je helemaal mooie prijzen.
ik wil geen welles-nietes spelletje beginnen (ieder heeft zijn voorkeur :P), maar ik vind dat je op gebied van prijs-kwaliteit bij Dell niet meer moet zijn. ik heb zelf een > 1000€ laptop van de zaak en het is plastic fantastic wat de klok slaat. Ook flimsy knoppen, matig beeldscherm, zeer matige touchpad, trage hardware en een ronduit slechte batterij.
Ik zeg dus ook niet 'niet doen', maar wel: vergelijk even goed met andere merken, liefst hands-on (lastig bij Dell :|) voordat je een keus maakt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• crazyheinz
hellboy123 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:45:
De DELL studio 15 kan je altijd samenstellen met een Full HD 15.6". Misschien moet je daar even naar kijken, kan je de rest ook meteen naar hartelust aanpassen.
Khad dit al eens bekeken en kan je enkel een full hd kiezen als je er een i7 in steek.
uiteindelijk kom je op 920 euro uit..
Full hd op een 15 inch lijkt me overigens net iets te veel van het goede.

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen om een nieuwe laptop, heb nu een acer gezien i.c.m. 1366 x 768 led scherm, zeker met HDMI en Bluray lijkt me dit ideaal om ook op mijn HDTV aan te sluiten. Maar is het verder erg wennen als je al 5 jaar op een gewoon scherm werkt?

• crazyheinz
wat is een gewoon scherm? :p
Pagina: 1