Point-to-point wireless 300 meter plan

Pagina: 1
Acties:

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar componenten om een point-to-point wireless verbinding op te kunnen zetten. De bedoeling is om 2 netwerken, elk met een eigen internet connectie, met elkaar te verbinden. De afstand die overbrugt moet worden is ongeveer 300 meter. Het is al een keer gelukt met 2 EnGenius EOC-5610 accesspoints (op het dak) draaiende op 802.11A, maar de maximum haalbare snelheid was 1MB/s als je mazzel had. (Iemand een EnGenius EOC-5610 overkopen? :P)

Nu wil ik graag een wat professionelere setup bouwen die snelheden van 10MB/s minimaal mogelijk moet maken.

Ik ben dol op bouwen en knutselen, dus ben nu aan het kijken naar een setup die mij is aangeraden door axuse.com. De complete setup is:
4x Antenna 5 GHz Panel 23 Revse 98.84 €
2x Card 5 GHz R52N Mikrotik2 40.78 €
2x Routerboard RB411A Level 4 MikroTik 98.46 €
2x Patch Cable U.FL / N (Female), 20cm 11.72 €
4x Power Supply PoE 24V 1,25A €14.28 €
2x Patch Cable N (Male) / N (Male), 1m 37.60 €
2x Routerboard Outdoor Case Metal 43.70 €

Overall price: 345.38 €
Prijs per locatie is dus de helft daarvan.

Na wat onderzoek heb ik gelezen dat je het beste een circulair gepolariseerde antenne kan gebruiken: Why circular polarization?
Probleem is alleen dat hij erg duur is (wifishop) en wellicht overkill?

Graag zou ik willen vragen of jullie mij kunnen helpen met het bepalen van de componenten die nodig zijn voor deze setup. Het doel is natuurlijk een zo goed mogelijke setup te hebben voor een zo goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding 8)7

De setup gaat op het dak geschroefd worden en er zijn alleen een aantal boomtoppen die het signaal wat kunnen verstoren.

Bij voorbaat dank voor het doorlezen van mijn lange post en ik houd jullie op de hoogte van de vooruitgang.

Gr TvL