Van volledig domain naar subdomein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Beste tweakers,

Ik heb een nieuw domein aangeschaft en ik wil op een subdomein (blog.domein.com) mijn blog plaatsen. Mijn blog bevindt zich momenteel op een ander domein. Wat ik dus wil is mijn website van voorbeeld.com naar blog.anderewebsite.com zetten.

Natuurlijk kan ik het gewoon verplaatsen, maar dan raak ik potentiële bezoekers kwijt die door b.v. google nog naar mijn oude domein toegingen.

Op het internet heb ik wel gevonden hoe je van het hoofd-domein naar een subdomein moet gaan en andersom, maar niet hoe je van een hoofd-domein naar een subdomein van een ander domein moet gaan.

Dus wat zouden jullie mede-tweakers doen, om een site van een hoofddomein naar een subdomein van een ander domein te zetten zonder bezoekers en (te-veel) pagerank te verliezen. (E.G.: tweakers.net naar blog.nu.nl)

( Jullie zullen je vast afvragen waarom ik dit wil, dit zijn echter persoonlijke redenen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Blijf je het oude domein wel gewoon kunnen gebruiken? In dat geval zou een redirect het makkelijkst zijn. Als mensen er via dat domein opkomen kun je ze redirecten naar je nieuwe site, zodat je niet direct je googlehits kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

TeeDee

CQB 241

Mits mogelijk* een 301 redirect naar je nieuwe (sub)domain zou voldoende moeten zijn.

* als je nog op je oude domain het e.e.a. kan instellen natuurlijk.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heel eenvoudig....

code:
1
2
3
4
5
6
7
<head>
<script language="JavaScript">
<!--
 window.location="http://subdomein.site.nl/";
//-->
</script>
</head>

In een index.html plaatsen en online zetten. Elke browser zal je doorsturen naar het nieuwe subdomein-adres en zoekmachines pikken dit ook automatisch op vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Inderdaad, stuur een redirect (301 - Permanent) bij het opvragen van een pagina op Ouddomein.com/pagina.html naar blog.nieuwdomein.com/pagina.html. Het hangt van je serveromgeving en/of programmeertaal af welke methode daarvoor de meest eenvoudige is.
edit:
spuit elf - sneller leren typen
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:39:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
<head>
<script language="JavaScript">
<!--
 window.location="http://subdomein.site.nl/";
//-->
</script>
</head>

In een index.html plaatsen en online zetten. Elke browser zal je doorsturen naar het nieuwe subdomein-adres en zoekmachines pikken dit ook automatisch op vanaf nu.
En dit dus vooral niet als het server-side kan.

[ Voor 46% gewijzigd door tonyisgaaf op 21-12-2009 21:41 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kijk in de Google Webmastertools hoe je de adreswijziging moet regelen.

Zie ook hier: http://www.google.com/sup...wer.py?answer=83105&hl=nl

[ Voor 39% gewijzigd door HuHu op 21-12-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:39:
Eigenlijk heel eenvoudig....
code:
1

Afaik loop je dan altijd! tegen een HTTP 200 OK aan, en zal de oude pagina/site op het oude url geindexeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Bedankt voor de reacties, ik kende dit wel maar ik wist niet of het ook goed werd opgepakt in zoekmachines als het naar het subdomain van een andere site werdt gelinkt.

@TERW_DAN Ik kan het domein nog maximum 1-2 maanden gebruiken.

Edit:

Het liefst heb ik ook dat als mensen naar voorbeeld.com/sub/sub gaan dan op blog.example.com/sub/sub komen. (Het gaat om een wordpress blog)

[ Voor 24% gewijzigd door BinaryRun op 21-12-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Fijn dat je ook iets nuttigs post.

[ Voor 91% gewijzigd door MueR op 21-12-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

DLStorm schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:47:
Edit:

Het liefst heb ik ook dat als mensen naar voorbeeld.com/sub/sub gaan dan op blog.example.com/sub/sub komen. (Het gaat om een wordpress blog)
Dat kan in principe met PHP (url, dus voorbeeld.com/sub/sub, opvangen en 1 op 1 doorzetten) of met mod_rewrite of... of.... Bottomline: ja het kan, aan jou de taak om het te doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TeeDee op 21-12-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
TeeDee schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:52:
[...]

Dat kan in principe met PHP (url, dus voorbeeld.com/sub/sub, opvangen en 1 op 1 doorzetten) of met mod_rewrite of... of.... Bottomline: ja het kan, aan jou de taak om het te doen ;)
Enig idee voor een mooie tutorial of hoe het te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
:+

Ik zou iets doen als:
PHP:
1
header('Location: http://blog.anderewebsite.com' . $_SERVER['REQUEST_URI'],TRUE,301);

en een .htaccess erbij die alles doorstuurt naar de index.php

weet even niet uit mn hoofd of de request_uri met een slash begint dus anders moet je die nog ff toevoegen.

[ Voor 19% gewijzigd door MueR op 21-12-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuHu schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:50:
[...]

Zulke slechte adviezen kom je niet vaak tegen. Pareltje.
Tja. :D

Als TS aangeeft het domein nog maar actief is voor 1 a 2 maanden dan lijkt het me ook handiger om op de site te vermelden dat binnenkort het adres gewijzigd is met een URL naar de nieuwe.

Ik geef zelf niet al teveel voorkeur aan het verhuizen van pagina's of websites. Als het om een index gaat kan je prima een JS/Window.location gebruiken. 301's is weliswaar de beste oplossing hierin, maar het ligt er maar aan hoeveel waarde je eraan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:57:
[...]
maar het ligt er maar aan hoeveel waarde je eraan hecht.
Pardon? Zo maar je pagerankings, bezoekers en weet ik veel wat met een kluitje het riet insturen? Liever niet. Maak op je nieuwe site/blog een bericht over de verhuizing en 1 a 2 maanden is imo tijd genoeg voor o.a. Google om jouw domain ook netjes te verhuizen.

[ Voor 31% gewijzigd door TeeDee op 21-12-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Dus ik moet een scriptje maken waarmee ik alles doorstuur, en dan natuurlijk op de nieuwe site de naamsverandering opgeven. Iemand tips voor dat scriptje? (Dus ook sub directory's naar sub directory's doorsturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

@Jism:
Hoe kom je in godesnaam aan die ontiegelijke brakke javascript oplossing uit 2000? Behalve het feit dat een javascript redirect zoals hierboven aangegeven je effectief pagerank en geindexeerde paginas gaat kosten, is het ook nog een inefficiente en trage redirect. Ik snap eigenlijk niet waarom je dit als advies geeft. Dit is eerder je site moedwillig uit zoekmachines halen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
DLStorm schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:03:
Dus ik moet een scriptje maken waarmee ik alles doorstuur, en dan natuurlijk op de nieuwe site de naamsverandering opgeven. Iemand tips voor dat scriptje? (Dus ook sub directory's naar sub directory's doorsturen)
De tips zijn al lang gegeven hoor, je moet ze alleen nog even lezen en toepassen dan:
HuHu schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:43:
Kijk in de Google Webmastertools hoe je de adreswijziging moet regelen.

Zie ook hier: http://www.google.com/sup...wer.py?answer=83105&hl=nl
Cartman! schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:56:
Ik zou iets doen als:
PHP:
1
header('Location: http://blog.anderewebsite.com' . $_SERVER['REQUEST_URI'],TRUE,301);

en een .htaccess erbij die alles doorstuurt naar de index.php

weet even niet uit mn hoofd of de request_uri met een slash begint dus anders moet je die nog ff toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Die heb ik dan over het hoofd gezien, sorry.

Zal het meteen uitproberen, laat morgen weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Ik heb het geprobeert, en het werkt goed. Maar wanneer ik bijvoorbeeld sitenaam.com/bla doe dan krijg ik de 404 error, inplaats dat die doorstuurt.

Ik heb verschillende .htaccess geprobeerd om dit op te lossen. Helaas heb ik ze niet allemaal meer en kan ik het dus niet laten zien.

Hier heb ik wel de laatste oplossing die ik heb geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^(www).voorbeeld.com$

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+).voorbeeld.com$

RewriteRule .* http://voorbeeld.com/index.php

Ik heb natuurlijk voorbeeld vervangen door het domein, heeft een van jullie nog suggesties?

Update:

Door wat googlen, heb ik het opgelost zonder index.php met alleen .htaccess:

code:
1
2
3
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://blog.domein.com/$1 [R=301,L]

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 25% gewijzigd door BinaryRun op 22-12-2009 11:49 ]

Pagina: 1