Uitslag... overklokken PII 350.....

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
hey allemaal,
Voor diegene die mijn andere topics niet hebben gevolgd....
-
Ik heb een mooie PII350 (boxed version) met een Chaintech 6BTM (100mhz BX moederplank) 2x 64MB 100mhz (die dimmetjes zijn net nieuw)

Nu dacht ik laat ik eens kijken of ik mijn pctje ook eens een boost kan geven.... dus ik dacht ik goooi gelijk (ik wist nog niet veel van overklokken) die mulie op 4.5 & de FSB op 133 :) Dat gind dus niet ;)
Dus ik ga eens wat onderzoek plegen....
En na wat onderzoek kom ik erachter dat een PII mulitplier locked is :( maar dat je wel de FSB omhooog kan gooien dus ik gelijk die mulltie op 133 ;) Niet zo slim... alleen een post verder niets dus na weer wat info vergaard te hebben begon ik maar met 3.5*103 (mijn mobo heeft FSB van 103,112,133) dat deet hij prima ! jippie :) daarna 112 dat deet hij ook prima ... :) maar 133 deet hij toch echt niet.... dus ik dacht nou ja jammer dan... 193mhz is toch ook wel wat :)

Maar na wat topics gevolgd te hebben en een bezoekje gepleegd te hebben aan: http://www.hwupgrade.com/overclock/cpu/index9.html kwam ik erachter dat je je mulie eraf kan halen door pin B21 af te plakken MITS je cpu voor half augustus98 gemaakt is.. ik dacht SHIT ik heb mijn pc (nieuw) in oktober 98 gekocht dus dat gaat niet door :(
Maar ik niet getreurd ik ga vrolijk verder kloten en kom erachter dat ik de mulieplier wel kan veranderen als ik EEN fsb onder de 100mhz gebruik.... BV met gemak op 5*83 ! dus ik dacht das VREEMD ! dus ik mijn CPU uit mijn Compu slopen ik lees die cijfertjes... nou daar haalde ik (lees: een leek ;) toch (lees: een leek ;) toch echt uit dat mijn CPU can 14 sep 98 kwam... ff kijken met de week die ik afls in mijn agenda van 98 ja dat klopte.. week xx (ff vergeten) en de 14e :( dus dat gaat niet door dacht ik ! na een tijdje tubben heb ik
hem (pinb21.. om te weten waar die zit (plaatjes van een CPU = kijk op de eerder genoemde url!) toch maar afgeplakt (met 2x een bruna plakbandje :)) ik dacht wat the f*ck veel kan er toch niet mis gaan hehehehe ik mijn CPU afplakken en weer in mijn PC tje stoppen.. booten en ff naar de bios.. YES YES YES HIJ DEET HET ! ik kan de multiplier veranderen ! dus ik klooten... hij poste op een multie (met 100mhz bus) van 4 - 4,5 - 5 & 5.5 ! maar hij doet het alleen stabiel op een multie van 4 :( (bij mij dan) en op een FSB van 103 dus alles bij elkaar op 4*103 ..(cache uitzetten maakte geen reet uit) volgens sandra heb ik nu een PII 417 :) nou sandra kan dus niet rekenen hihihi ... maar om mijn verhaal rond te maken: Ik heb dus een standaard box version... geen extra koeling in mijn case ... en mijn CPU word mag 30 graden ! dus dat valt wel mee!
O ja voordat ik het vergeet eerst werkte hij alleen stabiel op 4*100 maar toen ik het voltage had opgekrikt (naar 2.2) door nog een paar pinnen af te plakken (zie site over het afplakken van pinnen om het voltage te verhogen) werkt mijn CPU nu stabiel op 4*103 met een voltage van 2.2 ... toch een stuk beter dan een PII 350 :) - Dus mijn moto TWEAK JE CPU >:) >:) -

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Hmmmm... interessant :P

Je zult er nog wel achterkomen dat niet iedereen ervan gediend is dat een ander zelf met de eer gaat strijken. :r

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Wild pigeon
  • Laatst online: 03-09 20:59
Ikzeg toch niet dat ik overal zelf achter ben gekomen ? Als ik wel zo over kom in dat geval mijn excuses !!!