Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn CPU. De 3de core blijft op 100% CPU staan terwijl de andere 3 rond de 2 a 5 % CPU zijn.

het systeem bestaat uit:

Besturing: Windows 7
MoBo: Asus P7P55D
Chipset: Intel P55
Processor: Intel quad core i5 750 @ 2666 MHz
Geheugen: 2 x 2048 ddr3-sdram
Videokaart: Asus eah5770 series
HDD: Samsung (500gb)

De computer reageerd zo sloom dat ik echt helemaal niks kan doen. een externe HDD pakt hij niet eens.
En het duurt 5 minuten voor ik de dvdrom kan zien. Ik heb alle drivers uiteindelijk weten te installeren die er bij zaten. En ik heb het systeem van de week gekocht.

Als ik Windows XP installeer heb ik nergens last van, maar ik heb niet voor niets Windows 7 aangeschaft.
Ik heb al op het internet gezocht maar kan niks vinden dat de oplossing bied.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Als je nog meer wilt weten, vraag het gerust.

Groet, Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je de laatste bios op je moederbord staan? alle updates van windows erop? weet je zeker dat je systeem spyware/virus vrij is?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios, voorzover mogelijk alle updates van windows, en het is al van af het moment dat ik voor het eerst windows opstart, het is niet dat het pas na een uur of wat is dus denk niet dat het een virus kan zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:39:
ik heb de bios, voorzover mogelijk alle updates van windows, en het is al van af het moment dat ik voor het eerst windows opstart, het is niet dat het pas na een uur of wat is dus denk niet dat het een virus kan zijn
Even in je taskmanager (taakbeheer) kijken welk proces de processor zo bezighoudt. Het kan overigens wel goed een virus of spyware zijn, die zullen gewoon actief zijn als Windows is geladen dus het scannen van je systeem zou ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:27
Dit probleem heb ik ook een keer gehad bij een Compaq computer bij een kennis. Na een verse windows installatie reageerde de computer ook heel traag, alles duurde heel erg lang. Was gewoon niet mee te werken. Uiteindelijk was de oplossing om de driver van de Intel Chipset te installeren. Heb je dat al geprobeerd? Maar dat was wel Windows Vista.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn-HK op 21-12-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het overnieuw installeren, en dan virus scan er over, en nog eens die drivers proberen, en dan hoop ik dat het werkt.
moet ik dan de nieuweste van de intel website downloaden neem ik aan.

bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
download de drivers van je moederbord even van support.asus.de, deze site is sneller dan de usa site van asus. en zoals vermeld zijn idd de chipset drivers erg belangrijk.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb w7 opnieuw geinstalleerd,(nu voor de 3de keer) en ik heb nergens last meer van :?
heb daarna nog de drivers gedownload, en nu doet hij het redelijk goed.
af en toe loopt er nog wel eens wat vast, maar cpu probleem is opgelost.

alleen mijn internet is nog heel sloom, maar 60 bites per sec. dus windows updaten duurt letterlijk uren.

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
naast je chipset drivers moet je ook even de lan drivers downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik al gedaan, maar het vreemde is dat dit ook het probleem met xp was, toen wilde hij niet eens internet doorgeven, lijkt wel of de kaart niet goed werkt terwijl hij net nieuw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:02:
nou ik heb w7 opnieuw geinstalleerd,(nu voor de 3de keer) en ik heb nergens last meer van :?
heb daarna nog de drivers gedownload, en nu doet hij het redelijk goed.
af en toe loopt er nog wel eens wat vast, maar cpu probleem is opgelost.

alleen mijn internet is nog heel sloom, maar 60 bites per sec. dus windows updaten duurt letterlijk uren.

bedankt voor de hulp
60 hapjes per seconde :9

Zelfs al waren het bytes 60 bytes .. dude de eerste modems begonnen bij 25 jaar geleden deden 75 bytes oid. (met zo'n ding waar je je telefoon in kon duwen)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:02:
Weet je zeker dat je de juiste netwerkkaart (stuurprogramma's) hebt geïnstalleerd en doe dan gelijk die van de chipset ook even. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:09:
ja dat had ik al gedaan, maar het vreemde is dat dit ook het probleem met xp was, toen wilde hij niet eens internet doorgeven, lijkt wel of de kaart niet goed werkt terwijl hij net nieuw is
Als het probleem ook onder XP is, kan het mogelijk ook je internet verbinding zijn.
Probeer dus eens een andere PC of laptop om dat uit te sluiten (het is maar voor test!).

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een laptop, een pc en een ps3 op mijn router, geen problemen mee.
daarnaast een internet verbinding van 10Mb dus lijkt me voldoende, daarnaast staan op dit moment alleen de 2pc's aan, en die ene zit ik nu achter en de verbinding is goed en snel.

heb de nieuwste drivers zojuist gedownload, dit werkt ook niet, als ik mijn internetkabel in mijn pc stop heb ik gelijk internet, via mijn linksys router niet. zowel met draad als draadloos.

zou het kunnen dat windows 7 niet goed werkt of te nieuw is voor mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Nee hoor dat heeft er niets mee te maken. Je router weet niet eens wat Windows is waarschijnlijk om het zo maar even te zeggen. Die geeft je pakketjes alleen maar door. kijk eens hoe je Qos ingesteld staat. Heb je dit probleem overigens ook als je de probleem pc rechtstreeks aan het internet hangt? Wat voor virusscanner/firewall heb je op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is nou juist het rare, want als ik me router er van tussen haal, doet hij het wel.

ik heb de windows firewall en AGV virus scan, daarnaast gebruik ik CC cleaner om mijn pc schoon te houden.

hij doet het af en toe wel, en dan valt hij weer weg, en wordt hij heel sloom

ik had het dennet aan de praat, hij gaf een fout aan na windows onderzoek zegmaar.
waren 5 fouten, ging hij het herstellen, en toen werkte het, was iets met het ip volgens mij.

toen heb ik de komputer opnieuw opgestart, en toen deed hij het weer niet, alleen heel sloom afen toe:S

ik snap er niks meer van

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 03:34 ]

Pagina: 1