Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Voor mijn moeder ben ik bezig met haar TomTom ONE V4 en het is simpelweg rampzalig. Ik vroeg me een beetje af of ik nou de enige ben of dat er hier ook anderen rondlopen met problemen.

Het begon allemaal met de aanschaf van nieuwe kaartupdates en flitspalen. Omdat TomTom HOME op de meeste pc's in huis de TomTom niet herkenden besloot ik om alles op mijn Mac te doen. De kaarten waren aangeschaft, het geld was weg en ik wilde de kaarten erop zetten.

Dat eindigde in vastlopers tijdens het proces: volgens TomTom HOME had ik de verbinding verbroken, maar dat was niet het geval (de TomTom gaf nog aan verbonden te zijn). Uiteindelijk bleven er halve kaarten op de TomTom achter en paste de hele kaart er niet meer op. Het verwijderen van de map van de desbetreffende kaart werkte niet (de map ging wel weg maar er kwam geen ruimte vrij) dus adviseerde TomTom mij om de TomTom te formatteren.

Nou ja, na uren aan proberen, resetten, formatteren en weet-ik-wat-al-niet ging de TomTom kapot: er kwam een White Screen of Death. Weer contact opgenomen - het was een bekend probleem - en het zou kosteloos verholpen worden. Dat ging allemaal goed en ik besloot het opnieuw te proberen nu de TomTom het weer deed.

Helaas bleek er niks veranderd te zijn: tijdens het installeren van de kaart viel de verbinding (zogenaamd) weer weg waardoor ik dus uiteindelijk weer moest formatteren. Inmiddels kan de TomTom Application niet meer opstarten en is het enige dat ik nog kan verbinden met de computer (en weer opnieuw formatteren en erachter komen dat het weer precies hetzelfde gaat)

Volgens TomTom kan dit verholpen worden door de resetknop in te drukken na installatie van de TomTom Application. Ten eerste zit er geen resetknop op dit model, maar moet je de powerknop 15 seconden indrukken voor een reset. Ten tweede maakt dat ook geen lor uit, de problemen blijven bestaan.

Vanavond ga ik nog wel wat meer proberen en morgen bel ik nog eens met de supportlijn, maar erg vrolijk word ik hier niet van. Aan de ene kant kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben: alle computers in huis hebben problemen met de TomTom en zelf heb ik genoeg ict-kennis. Aan de andere kant zou het toch niet zo kunnen zijn dat een beursgenoteerd bedrijf zulke enorme fouten in hun software maakt?

Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen zodat ik een beetje kan kijken hoe groot dit probleem is. Mochten er andere mensen zijn die (letterlijk) ditzelfde probleem gehad hebben, dan zou ik natuurlijk graag de oplossing horen.

Alvast bedankt!

Groet,
Jonathan.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Hier een TomTom one v3. Wil soms helemaal niet opstarten. Als hij wel opstart is het altijd maar hopen/bidden dat er signaal komt. Dit euvel komt met vlagen voor, zo heb je weken er geen last van en zo paar keer achter elkaar.

Afgelopen zomervakantie is ook gebleken dat ie niet betrouwbaar is. We rijden 1000 km zonder problemen, maar ineens schiet ie dan van de snelweg naar een parralelweg, om daarna 3 uur lang geen signaal meer op te pikken. Resetten helpt niet.

Kortom, best irritant ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat er geen breukje in de kabel zit? Dat hij daarom af en toe aangeeft dat de verbinding verbroken is?

Onze TomTom One start helemaal niet meer op als je hem niet aan de externe spanning hebt hangen... zodra hij dat wel hangt, gaat alles 100% oke (al duurt het vinden van satellieten soms érg lang (tot 10 min)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
@Kuiltje: Zeker weten doet een mens natuurlijk nooit, maar volgens mij is die kabel nog goed. Het lukt vaak genoeg om de hele kaart (rond de 900MB) er wel op te krijgen (waarna er een ander probleem blijkt te zijn en je dus nog niks bent opgeschoten). Verder gebruik ik dezelfde kabel ook voor mijn grafische rekenmachine (TI-84+) en daar heb ik ook geen (hardwarematige) problemen.

Omdat het natuurlijk wel slim is om zekerheid te hebben zal ik straks even een andere kabel zoeken. Ook heb ik nog wel een kabel met een dubbel USB-A-uiteinde liggen, ook die kan ik nog wel even proberen. (Al vraag ik me af of dat helpt, de officiële kabel heeft dat ook niet dus het zou niet nodig mogen zijn.)

[ Voor 12% gewijzigd door Ulster Seedling op 21-12-2009 19:21 . Reden: Ik drukte te snel op verstuur. ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik ben nog steeds op zoek naar meer mensen met problemen. Zijn er hoer op GoT nog mensen die hun verhaal kwijt willen?

Bij ons wordt het steeds erger. Ik kreeg het advies om te formatteren en dan alles opnieuw te proberen, maar dat bleef niet lukken. Inmiddels, na vele pogingen en formatteringen, wil de TomTom Application op de TomTom niet meer opstarten. Voor de rest werkt alles 'perfect', mijn Mac herkent 'm en alles. Nou ja, ik ben enorm benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Reset je TomTom eens dmv het vasthouden van de aan/uit-knop 15 seconden vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:21
Ik heb vaak een schijf fout in mijn tomtom one europe. (geen losse SDkaart mogelijk...)

Het effect wat je ziet is dat de tomtom alleen maar "transfer" heeft als het "schijf logo" in het beeld staat.
Dus elke paar minuten accepteert de tomtom maar een paar seconden lang data vanaf de usb kabel.
Duurt zo'n pauze te lang dan mekkert tomtom home dat er een probleem is en dat hij dat on-line wil melden als incident voor nader onderzoek.
Updaten van een kaart (2GB) duurt derhalve ruim 13uur!!! (als het lukt zonder tomtom home te gebruiken). Zelf de kaart uitpakken en de map naar de tomtom "schijf" kopiëren met totalcommander of windows verkenner.

Scandisk (windows) lost het probleem meestal op (file system error, dubbele verwijzingen in de FAT), hoewel het updaten nog lang duurt soms (voor 2GB uploaden via usb 2.0). Tomtom helpdesk doet niets aan je probleem en de FAQ slaat nergens op.
Mijn tomtom werkt nu veel beter sinds ik scandisk laat scannen en repareren. (tomtom home moet dan wel gestopt worden voordat je dat doet)

[ Voor 4% gewijzigd door tikimotel op 09-01-2010 20:51 ]

Pagina: 1