Toon posts:

Beeldscherm van laptop zit los

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is vandaag van 30 centimeter hoogte gevallen, maar het beeldscherm zit nu niet meer vast aan de laptop. De kabels zitten nog wel verbonden met het beeldscherm.

Ik ben best wel in paniek, omdat de laptop slechts 4 maanden oud is en ik hoop dat dit onder de garantie valt. Het is mij niet gelukt om het beeldscherm er zelf weer in te zetten, omdat ik bang ben iets verkeerd te doen. Ben net een kwartier bezig geweest en wil niet te hard moeten drukken.

Ik hoop op jullie advies.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:32:
Ik ben best wel in paniek, omdat de laptop slechts 4 maanden oud is en ik hoop dat dit onder de garantie valt.
"Ik heb het kapot gemaakt" valt daar helaas niet onder. "Het is kapot gegaan" wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Garantie kan je vergeten. Dat wordt bij legitieme klachten al standaard afgewezen tegenwoordig :(

Ontopic: maak eens wat foto's! Ik neem aan dat er iets is afgebroken, als het display los ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe het werkt met garantie, daarom ben ik ook in paniek. Ik hoop echt dat het weer goed gaat werken.

Nieuwe link naar foto's: http://nl.tinypic.com/a/1jeop/1

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 12:58 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Paniek is nou ook weer niet nodig :P 't gaat gewoon een paar honderd euro kosten om te laten repareren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een arme student, voor mij is dat enorm veel en zeker gezien hij alleen van scharnier af is.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kan je de foto's nog eens maken, met een camera op macro-mode en veel licht?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
scharnieren kun je vaak voor schappelijke prijzen op internet (ebay) vinden. als je een beetje handig bent, bouw je ze ook zelf in. Is hier ook gelukt met een ouwe toshiba :)

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Welk merk is het?
Ik heb een paar maand terug eens een scharnier vervangen van een xxodd.
Deze kon ik toen krijgen voor 36 euro per stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, ik heb even kerstvakantie gevierd. De foto's zijn hier te bekijken.

http://nl.tinypic.com/a/1jeop/1

Het zou wel geweldig zijn als ik het zelf kan doen. De Dynabyte heeft al €75 of 85 onderzoekskosten en Samsung zelf € 65. En dan is er alleen nog maar naar gekeken.

Bedankt voor jullie medeleven.
Notehoutelade schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:21:
scharnieren kun je vaak voor schappelijke prijzen op internet (ebay) vinden. als je een beetje handig bent, bouw je ze ook zelf in. Is hier ook gelukt met een ouwe toshiba :)
Nou, als er nog Rotterdammers zijn die interesses hebben om dit te doen.
Cleyman schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:21:
Welk merk is het?
Ik heb een paar maand terug eens een scharnier vervangen van een xxodd.
Deze kon ik toen krijgen voor 36 euro per stuk.
Samsung Q210. Het scharnier zou zelf nog goed moeten zijn als er niets is afgebroken. Ik ben alleen bang nog meer kapot te maken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 23:56 ]

Verwijderd

ik heb je fotos bekeken en het lijkt alsof de pin van het scharnier uit de "kom" is geschoten. Als de "kom" uit twee helften bestaat zou je het beeldscherm even open kunnen schroeven om te kijken of de "kom" zo open gaat en je de pin er terug in kunt zetten.
Ik heb laatst ook het beeldscherm van mijn laptop zo weer vastgezet. Hou alleen een magneetje bij de hand voor die piepkleine schroefjes, anders ben je ze zo kwijt....(zei de gek)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 09:40

SeatRider

Hips don't lie

Gevoelsmatig zou ik zeggen, als ie er door wat kracht (vallen) is uitgeschoten zonder te breken, moet je hem ook zo terug kunnen drukken. Tenzij er tijdens het vallen ook een scheurtje is ontstaan, dan heb je kans dat je dat vergroot door het terugdrukken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 09:13
Het ziet er inderdaad uit alsof je de scharnieren niet gebroken hebt en ze dus gewoon weer aan elkaar kunnen. Kijk is of je geen service manuals kan vinden voor het repareren van je laptop. Ik heb laatst mijn (dell) laptop compleet uit elkaar moeten schroeven (beeldscherm, toetsen bord en complete case los om een bluetooth module te instaleren! 8)7). Dit was op zich goed te doen maar de service manuals van dell waren een welkome hulp vooral voor wat beterft de volgorde, de punten waar op je je afvraagt of je ergens nou gewoon kracht op moet zetten of niet en voor elk schroefje in welk gaatje moet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://i50.tinypic.com/ml48ef.jpg

Hier zie ik uiterst rechts toch wel iets van een afgebroken metalen 'iets'. Gok dat het toch is afgebroken van het frame/aansluiting op je monitor. Plastic lijkt me eerder dan enkel een omhuizing, maar dat die metalen 'iets' dus vast zat aan de monitor zelf.

Ik heb zelf bergje HP laptops gemaakt met kapotte schanieren, het is te doen als je maar rustig aan werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2010 13:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:32:
Mijn laptop is vandaag van 30 centimeter hoogte gevallen, maar het beeldscherm zit nu niet meer vast aan de laptop. De kabels zitten nog wel verbonden met het beeldscherm.

Ik ben best wel in paniek, omdat de laptop slechts 4 maanden oud is en ik hoop dat dit onder de garantie valt. Het is mij niet gelukt om het beeldscherm er zelf weer in te zetten, omdat ik bang ben iets verkeerd te doen. Ben net een kwartier bezig geweest en wil niet te hard moeten drukken.

Ik hoop op jullie advies.
Hoe kan iets wat gevallen is en kapot gaat onder garrantie vallen ?, klinkt hetzelfde als ik rij met de auto tegen een muur aan en zeg daarna of ze het gratis kunnen fixen ?.

Ben bang je erg pech hebt en het zelf knutselen gaat worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen. Ben erg blij dat het er naar uit ziet dat ik het zelf kan repareren.
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:34:
ik heb je fotos bekeken en het lijkt alsof de pin van het scharnier uit de "kom" is geschoten. Als de "kom" uit twee helften bestaat zou je het beeldscherm even open kunnen schroeven om te kijken of de "kom" zo open gaat en je de pin er terug in kunt zetten.
Ik heb laatst ook het beeldscherm van mijn laptop zo weer vastgezet. Hou alleen een magneetje bij de hand voor die piepkleine schroefjes, anders ben je ze zo kwijt....(zei de gek)
Het lijkt er inderdaad op alsof de pin van het scharnier uit de kom is geschoten, zal straks inderdaad even zo'n klein schroevendraaiertje kopen om het beeldscherm los te draaien. Valt me op dat er maar twee schroefjes in zitten overigens.
Ruud schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:17:
Toch een kwaliteitsverschil tussen goedkopere laptops en duurdere maar ook duurzamere laptops...

Hoop dat je m nog geopend krijgt!
Ik weet dat dit raar quoten is 8)7. Had inderdaad beter geen budget laptopje kunnen nemen van € 899,-.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 13:19 ]

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Toch een kwaliteitsverschil tussen goedkopere laptops en duurdere maar ook duurzamere laptops...

Hoop dat je m nog geopend krijgt!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:13:

[...]
Ik weet dat dit raar quoten is 8)7. Had inderdaad beter geen budget laptopje kunnen nemen van € 899,-.
Denk niet dat het uitmaakt want als je je mac book pro van 1899 had laten vallen van 30cm hoog was er ook niet veel heel gebleven :P
Pagina: 1