[Ext HDD] WD Diagnostic Tool werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 08:42
Ik heb de laatste tijd een ratelend geluid dat door mijn WD desktop 1TB Ext HDD wordt geproduceerd.
Ik heb toen de Diagnostic Tool: WinDLG gedownload van de WD website, hij ziet mijn schijf echter als een "logische" schijf en niet als een "fysieke" schijf.
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/5350/windlgy.png

Heb de Knowledge Base (kb) van WD al door gezocht, ik heb echter niks kunnen vinden.

Wat nu dus eigenlijk het probleem is, is dat ik WinDLG niet correct kan runnen.
De bedoeling van deze tool is dat je de schijf aan klikt (in het programmaatje) en dan op het " test" icoontje drukt. Hij kan echter alleen maar fysieke schijven " aanklikken ". Tenminste, dat is mijn conclusie, aangezien ik niet op de logische schijven kan klikken.

Het probleem in het kort:
WinDLG werkt niet correct, omdat ik alleen fysieke schijven kan aanklikken geen logische.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkCreative op 21-12-2009 20:54 . Reden: extra info ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Dat hij het ziet als een logical drive zie ik nu niet echt een probleem in.

Heb je al eens de S.M.A.R.T. uitgelezen?

• ThinkCreative
Ik heb even bij de TS het probleem dik gedrukt neergezet wat het probleem precies is.

De S.M.A.R.T. is juist het " report " dat eruit moet komen " rollen " als ik de test met WinDLG heb gedaan, echter gaat dit dus niet omdat het een logisch en dus niet fysieke drive is.

Ik heb WinDLG al een keer opnieuw gedownload, echter geen resultaat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Zit er nog garantie op? Anders de schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks aankoppelen.

• ThinkCreative
Ik heb zojuist de support nog maar een keer ge-emailt.

Ik heb ook nog een Freecom Ext HDD ingeplugd om te kijken of die wel werkt, maar helaas. Ik begin te denken dat het een bug in deze tool is.