Horizontale scrollbar in Firefox (Mac) wegkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met iets raars; op mijn website, www.arnohoogwerf.nl, zie ik een overbodige horizontale scrollbar onderin m'n scherm. Het gekke is, dat ik deze alleen zie in de Mac-versie van Firefox. Firefox onder Windows, en andere gangbare browsers hebben geen probleem. M'n html is volgens mij correct (volgens W3C) en m'n css is redelijk eenvoudig.

Om het goed te kunnen testen heb ik een zo kaal mogelijke pagina met alleen de noodzakelijke items (header, footer en content-basis) aangemaakt, zie http://www.arnohoogwerf.nl/bestellen/test.php. Ook hierin verschijnt de extra scrollbar, zie:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/275732/Horizontale_scrollbar.png

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik zie het probleem, dus de scrollbar hier ook onder Vista, Firefox 3.5.6...
Bij IE doet ie het prima..

Met overflow op hidden is het probleem opgelost.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het komt door de text-shadow die je op de #footer hebt staan en ook wordt toegepast op de icons rechts, als je die uitzet dan verdwijnt de scrollbar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:45
Sp33dFr34k schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:40:
Ik zie het probleem, dus de scrollbar hier ook onder Vista, Firefox 3.5.6...
Bij IE doet ie het prima..

Met overflow op hidden is het probleem opgelost.
Hier heb ik hem ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dat was 'm dus (die text-shadow). Bedankt Johnny voor je snelle vondst van het probleem. Overflow op hidden zetten had ik ook al geprobeerd, maar dan verdwijnt ook m'n verticale scrollbar.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Overflow-x dan natuurlijk, kun je je schaduw houden ;)

Maargoed, problem solved.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Heb je toevallig een width = 100% voor je footer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stouten schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:10:
Heb je toevallig een width = 100% voor je footer gebruikt?
Ja, maar dit is ook goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Inclusief padding kan dat in FF uitkomen op meer dan 100%, waardoor je interessante verschijnselen krijgt ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:48:
Inclusief padding kan dat in FF uitkomen op meer dan 100%, waardoor je interessante verschijnselen krijgt ;)
Maar er zit geen padding op, en dat was ook niet het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Toen ik mijn reactie schreef had ik niet zoveel tijd, dus hier nog even een uitleg.

Je kan dit soort problemen heel goed opsporen met een plugin zoals Firefbug in Firefox waarbij met de inspectiefunctie (knop met muiscursor) over ieder element heen kan gaan en zien hoe groot het is, welke stijlen er op van toepassing zijn en deze stuk voor stuk in of uitschakelen om te zien waar het probleem zich voordoet. Safari, Opera en, MSIE hebben ook soortgelijke functionaliteit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1