Intel matrix raid controller instellen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:30
Hallo,

Ik probeer raid in te stellen met behulp van de intel matrix controller. Dus ik stel sata in als raid. Zoals in het mobo boekje staat en sla het op.

Dan reboot ik en krijg ik dit scherm en kan ik niet verder. Ik kom nu ook niet meer in de bios.

Ik heb btw een Gigabyte GA-P55A-UD4 moederbord
De schijven die ik heb zijn:

Samsung spinpoint HD322HJ 2x en een spinpoint F1 750GB

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/21/1261404989-980.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Reset de bios eens en kijk of het ding het dan wel doet. Zorg ook dat je er geen falende schijven aan hebt hangen, daar kan zo'n ICHR weinig mee namelijk (en dat zorgt voor dit soort rare taferelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zo te zien staat ie gewoon nog op AHCI ingesteld. Zo'n Gigabyte moederbord heeft meestal twee IDE controllers, zorg ervoor dat je de goede op RAID hebt ingesteld, en niet dat Gigabyte RAID ding, dat stelt niet zoveel voor.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
Bios reset is gelukt. In bios G-Sata uitgezet. Daarna bios opgeslagen en reboot. Maar hetzelfde probleem doet zich voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet naar de bios wil gaan van de RAIDcontroller, start het ding dan wel door?
En als dat niet werkt, haal de S-ATAapparaten er dan eens vanaf en kijk eens wat het ding dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
Ik heb nu mijn 750GB back up schijf eruit gehaald. En nu lijkt het probleem opgelost. Ik kan wel bij de Raid config. Nu ben ik benieuwd of deze strax nog wel kan gebruiken. Het is namelijk mijn back up schijf en er is niets mis mee.

Bedankt voor de snelle hulp btw

[ Voor 7% gewijzigd door Glaxo op 21-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
Kan iemand mijn vraag beantwoorden?
Pagina: 1