game opleiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
hallo
ik ben nieuw op dit forum

ik heb de vraag wat voor opleiding moet ik doen om games te gaan maken
ik zit nu in de 4de van het vmbo-basis
ik wil graag level designer worden of cores gaan maken

ik heb al iets van een hbo gevonden http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3303
en dan Programming

maar ik moet eerst een mbo niv. 2 opleiding doen
de vraag is welke opleidingen ik allemaal moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik denk dat je het beste gewoon hierna Havor kan gaan doen en dan die HBO opleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Dat kan. Maar er zijn inmiddels ook al opleidingen gaming op het MBO.
Bijv. http://www.eindhovenseschool.nl/mbo/de_opleidingen/Gaming

Ik ken meerdere studenten van die opleiding en deze hebben het erg naar hun zin. Wel moet je inzien dat je daarna vrijwel altijd nog een HBO opleiding moet doen om kans te maken op de arbeidsmarkt.

Overigens heb je dan wel een probleem aangezien je nu op VMBO basis zit. MBO gaming is voor zover ik weet altijd niveau 4.

Het beste zou je dus na je VMBO basis nog examen kunnen doen in VMBO-t en dan daarna of Havo of MBO nv. 4. Zoiets dus:

VMBO basis -> VMBO-t -> MBO-4 Gaming -> HBO Gaming (oid)
VMBO basis -> VMBO-t -> Havo -> HBO Gaming (oid)

Die VMBO-t en Havo kan je doen op het volwassenenonderwijs (vavo), of zelf via staatsexamens.

[ Voor 42% gewijzigd door AE86 op 21-12-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenstaande tips zijn heel goed. Maar wat ik gemerkt heb is dat in dit wereldje vooral je kennis telt en niet zozeer de opleiding. Zorg dus vooral dat je naast je opleiding ook handig wordt met photoshop, 3dsmax en Unreal Engine. Met die op je CV bij wat serieuzere hobby projecten (total conversion mods oid) maak je een stuk meer kans om uiteindelijk ergens snel aan de slag te kunnen. Ook kan je dan wat gemakkelijker bepalen waar jouw kracht zit: Bij coding, 2D graphics, 3D graphics of level design. Wat degelijke C++ kennis kan ook nooit kwaad, daarmee kan je overal aan de slag.

• MangaValk
oja ik ben nu 16 en voor het vavo moet je 18 zijn (probleem 8)7 )

Verwijderd

manga valk schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:58:
Vavo is volwassenonderwijs voor mensen die vastlopen in het reguliere onderwijs systeem, waarom zou je dat uberhaupt willen doen? Het normale VMBO-t is voor jou de het aangewezen vervolg, en daarna kun je kiezen MBO gaming of HAVO. Dat laatste is wel een wat bredere opleiding waarmee je je keuzes wat meer open houdt, maar ook een stukje moeilijker.

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22
In Amsterdam heb je ook een Grafisch Lyceum, ik heb daar ~15 jaar geleden deelgenomen aan een multimedia opleiding. Dat was het eerste jaar dat ze de opleiding gingen doen, een puinhoop en heb het nooit afgemaakt. Ik verwacht dat ze het nu wel wat beter hebben georganiseerd en ook wat opleidingen verzorgen voor de game industrie.

http://www.gla.nl/opleidingen.html

Hou er rekening mee dat de markt voor level designers enorm klein is in Nederland, dus de kans is groot dat je je geluk in het buitenland moet zoeken. Ik weet niet hoe goed je duits en/of frans is, maar ik ga er vanuit dat je engels uitstekend is, want anders is de banen pool wel erg klein. Wellicht dat het een goed idee is om je basis iets breder te leggen dan game/level designer.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

BHQ

VMBO-basis? dan heb je een lange weg te gaan. Je stroomt in op MBO niv. 2. Als je dat overleeft (de mens op dat niveau is doorgaans niet echt snugger) heb je nog niv. 3 en 4 te doen wat weer een jaar of 4 in beslag neemt. In een slecht geval ben je dus 6 jaar verder en heb je enkel nog MBO papiertjes..

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je doet vmbo en je wil 'cores' maken, dat lijken me engines. Tijd om een fatsoenlijke wiskunde basis op te gaan pikken?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik wil graag hetzelfde doen.
Afgelopen zomer me vmbo-t diploma gehaald, en nu 4 jaar MBO-Media vormgever Niveau 4 aan het volgen.
Daarna zie ik wel naar welke school ik ga, met Media Vormgever kan ik nog tenminste een andere kant op lijkt het Game Design me helemaal niks.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet gewoon een ordinaire informatica opleiding volgen?
Vanaf daar moet je wel de games industrie in kunnen, en kun je ook nog altijd wat anders doen als je daar niet aangenomen wordt (wat gezien de vraag-aanbod verhouding op dat gebied niet raar is).

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Probeer altijd een intake gesprek tedoen, mogelijk kan je starten op niv3

Merk zelf wel dat vmbo-->mbo niv3+4-->HBO bedrijfskundige informatica toch nog best tricky is, op het gebied van wiskunde, nederlands etc. Ik hoop dat je op MBO wel wat van die vakken krijgt

[ Voor 58% gewijzigd door Ghostrider op 24-12-2009 23:34 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Ghostrider schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:32:
Probeer altijd een intake gesprek tedoen, mogelijk kan je starten op niv3

Merk zelf wel dat vmbo-->mbo niv3+4-->HBO bedrijfskundige informatica toch nog best tricky is, op het gebied van wiskunde, nederlands etc. Ik hoop dat je op MBO wel wat van die vakken krijgt
op 't grafisch lyceum krijg je in ieder geval wel wiskunde, nederlands & engels (presenteren, heel belangrijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Ik zit momenteel op de HBO opleiding Game Development aan de HVA, en ben gekomen via vmbo-k -> MBO 3 (1 jaar) -> MBO 4 (3 jaar). Op het mbo de opleiding ICT beheer gedaan,

Wel kan ik zeggen dat bovengaande route geen aanrader is, op het mbo nooit Wiskunde gehad, en ik krijg nu op de opleiding alle mogelijke modules voor Wiskunde. (zelfs met Wiskunde B2 krijg je maar voor de helft vrijstellingen), en dit is dan ook een behoorlijke kluif.

Ik zou je dan ook de vmbo-t -> havo route aanraden, en kies vooral voor zoveel mogelijk wiskunde, je gaat het hard nodig hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
gelukkig ben ik vrij goed met wiskunde
Nederlands is een groter probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 23:22
manga valk schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:53:
gelukkig ben ik vrij goed met wiskunde
Nederlands is een groter probleem
En je Engels? Er zijn zat mensen in Nederland die stukken beter scoorde met Engels dan met Nederlands (I'm one of those ;-)

Maar ik heb bij mensen in de klas gezeten (havo) die geen Engels konden, al hing hun leven er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
manga valk schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:58:
Dit klopt niet. Ook onder de 18 kun je vavo doen, maar dan moet je een uitbestedingsformulier aanvragen bij je school. Dan ben je dus als het ware nog leerling van je oude school maar word je uitbesteed aan het vavo college waar jij les wilt gaan volgen. Bovendien betaalt je oude school dan het schoolgeld.

Maar los hiervan... Ik zou eigenlijk iets anders zoeken als ik jou was. De markt voor gamedevelopment is erg klein in Nederland, en de kans dat je een baan vindt (zeker als vmbo'er) is erg gering. Daarnaast moet je de gigantische leercurve die je moet doorlopen zeker niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 02:29:
[...]

Maar los hiervan... Ik zou eigenlijk iets anders zoeken als ik jou was. De markt voor gamedevelopment is erg klein in Nederland, en de kans dat je een baan vindt (zeker als vmbo'er) is erg gering. Daarnaast moet je de gigantische leercurve die je moet doorlopen zeker niet onderschatten.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Hoewel de maatschappij steeds meer hamert op diploma's zegt dat verder vrijwel weinig over skills of inzichten. Ook van een "laag" niveau kun je ver komen, je zal alleen harder moeten buffelen om wat te willen bereiken, wat effectief vaak uitdraaid op wilskracht en veel zaken opofferen om zo meer tijd in jezelf te investeren maar zo ook de opleiding cq. apperatuur.

Waar een wil is is een weg maar is geen garantie tot succes. Zoals met alles in het leven heb je ook geluk nodig en in dit geval zal het niet alleen gaan om je game developer inzichten maar ook hoe je je ontwikkelt op andere gebieden, commercieel inzicht, maatschappelijk inzicht etc etc. Niet een non go bij voorbaat maar een iets langere roadmap. Een goed begin in deze zou zijn om naar de open schooldagen toe te gaan voor deze opleidingen of brutaal game bedrijven aanschrijven om een weekje mee te mogen kijken in de keuken van een bedrijf om te ervaren wat het allemaal inhoud.

Ik ben zelf met mijn 14de van school gegaan en zonder diploma's heb ik het voor mijzelf goed gedaan in het leven met als uitgangspunt, hoge verdiensten zijn leuk maar plezier in je werk hebben is velen malen belangrijker. Niets is onmogelijk, ook niet in deze tijd, je moet alleen jezelf goed kennen om te kunnen achterhalen of je niet te hoog grijpt naar bepaalde doelen die onbereikbaar zijn. Een gezonde dosis zelfkennis en zelfreflectie is in dit geval onontbeerlijk, om teleurstellingen bij voorbaat te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Bij ons komen incidenteel wel eens wat MBO game opleiding lui, maar dat is allemaal maar weinig spannends. Het vereist gewoon veel eigen inzet, zo'n opleiding voegt een klein deel toe, maar ik ben nog steeds overtuigd van de beste manier gewoon de droge informatica is + heel veel thuis studeren. De autodidact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:32
Bouw ondertussen een portfolio op. Werk mee aan Mods als je Level Designer of Game Cores wil maken.

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 08:35
Volgens mij zijn er 2 soorten "game opleidingen", namelijk Graphical Design (modellen/levels "tekenen") en Coding (Game Engine, Artificial Intelligence etc. ontwikkelen). Deze opleiding hebben namelijk een totaal andere achtergrond, een grafische opleiding heeft namelijk weinig met de ICT te maken.

Mocht dit over ICT kant gaan, dan zou ik voor een mbo ICT niveau 2 opleiding kiezen en dan doorstromen naar een mbo ICT niveau 3-4 opleiding waar je dan applicatie ontwikkeling kan doen. Je kan natuurlijk ook gewoon doorstromen naar het vmbo-t, en dan alsnog een mbo ICT niveau 3-4 opleiding. Maar mocht je nu al zeker weten dat ICT je roeping is, raad ik dat sterk af.

Overigens, als je veel gamed maar je verder nog nooit hebt afgevraagd hoe zo spel in elkaar zit. Of misschien nog nooit de kast van je PC hebt opengemaakt, en het je allemaal ook totaal niet boeit hoe dat nou eigenlijk werkt, zal ik nog even nog even goed nadenken of ICT dan wel de juiste opleiding is. Dit is namelijk een fout die veel gemaakt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Accesteam op 29-12-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Accesteam schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:37:
Overigens, als je veel gamed maar je verder nog nooit hebt afgevraagd hoe zo spel in elkaar zit. Of misschien nog nooit de kast van je PC hebt opengemaakt, en het je allemaal ook totaal niet boeit hoe dat nou eigenlijk werkt, zal ik nog even nog even goed nadenken of ICT dan wel de juiste opleiding is. Dit is namelijk een fout die veel gemaakt wordt.
Dit dus.

Bij mij op de Informatica-opleiding zijn er heeeeel veel mensen gestopt omdat het flink moeilijker was dan ze dachten... Allemaal mensen die het wel leuk leek, maar eigenlijk geen idee hadden wat het precies inhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
elektronica is mijn hoby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hobby en beroep\opleiding zijn twee dingen ;).
Hobby helpt wel trouwens, maar is zeker geen garantie.

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 30-12-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarom ga je dan geen elektrotechniek doen? ;)

• apNia

apNia

Nouja de hang naar 'techniek' is er iig, dus de basis is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van elektronica houdt, waarom ga je daar dan niet wat mee doen ipv gamedevelopment? Software mensen weten over het algemeen weinig van hardware en omgekeerd, dat zijn echt twee volstrekt gescheiden werelden. Je zegt dat elektronica je hobby is, maar op wat voor manier? Soldeer je wel eens dingen in elkaar? Of zie je computers ook als elektronica en daarmee games als elektronica? In dat laatste geval moet je denk ik eerst maar eens goed gaan uitzoeken wat het inhoudt om een game te bouwen, welke subdisciplines er zijn en wat daarvan jou aantrekt. Kijk ook goed naar waar je sterke kanten liggen (kan je goed gestructureerd denken, ben je grafisch sterk, heb je een levendige fantasie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbessels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 21:12
De game industrie heeft behoorlijk wat onderdelen dus je moet echt goed nadenken over welk onderdeel je het meeste aanspreekt. Wil je echt levels maken, wil je bezig met de graphics, wil je echt programmeren. Zodra je weet waar echt je passie ligt moet je gewoon naar wat functie omschrijvingen kijken en wat de vereiste zijn. Bijvoorbeeld voor een level designer vraagt Blizzard het volgende:

Requirements
• A passion for games
• Experience creating levels for RPG, RTS or FPS games in 3D level editors (Hammer, UnrealEdit,
etc.) or content creation software (3dsMax, Maya, XSI)
• The ability to create level mockups in 3d applications such as Maya or 3dsMax
• Strong sense for what makes a game, or level, fun to play
• Ability to assemble artistic, well composed environments
• Have an objective understanding of MMO and multiplayer gameplay and its related issues

Pluses
• Bachelors degree in art or game design
• Experience with Illustrator, Photoshop or Vizio
• Knowledge and understanding of numerous cultures, warfare, climates, topography, architecture
and landscapes

Please provide a link to your online portfolio, which should include level samples and movies of your work. Also include a breakdown for each level that describes what you did (layout, progression, inspiration, intention, modeling, textures, lighting, triggers, etc.). Resumes without samples will not be considered.

Waar ze voor een software engineer het volgende vragen:

Associate Software Engineer

Blizzard Entertainment is looking for a talented and enthusiastic software engineer to work on its next-generation massively multiplayer game. This position is for a software engineer who will focus on network communication and database design and implementation.

Requirements
• Strong C/C++ programming Skills
• Familiarity with implementing client/server architecture
• Excellent spoken and written communication skills
• A passion for games
Pluses
• Networking experience in TCP/IP and UDP protocols
• Fluency in procedural SQL programming (MySQL, PL/SQL)
• Familiarity with relational database architectures
• Experience with code optimization
• MMORPG Gaming Experience
• BS or MS in computer science, mathematics or equivalent experience
Code samples are required. Please include samples of your work along with your resume and cover letter.

Of een Gameplay Programmer
Blizzard Entertainment is seeking a gameplay programmer to join its Diablo III team. The ideal applicant will have experience developing and optimizing a wide variety of game systems. Blizzard Entertainment offers a fun, creative, and technically challenging environment with excellent compensation and a full range of benefits.

Requirements
• Expert C/C++ programming skills
• 3+ years game programming experience, including experience working on at least one shipped
title
• Strong mathematics skills, including proficiency with trigonometry and linear algebra
• Experience in the design and implementation of various game systems, including game object
management, AI/pathing, gameplay scripting, FX, database management, or online networking.
• Experience with code optimization
• Self-motivation
• A passion for games
Pluses
• Experience with online game client/server architectures
• Experience developing RPGs (Role Playing Games)
• Experience with integrating LUA or other scripting languages into a game engine
• A passion for playing action RPGs

Kijk gewoon eens op bijvoorbeeld https://blizzard.taleo.net/careersection/2/moresearch.ftl
Of als je het echt niet weet zorgen dat je over meerdere van de minimale eisen beschikt dus goed met C++ en de level edit software etc.

Hoe dan ook heel veel succes en hoop dat we ooit nog eens wat van een mede tweaker mogen zien in een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vacatures van Blizzard 8)7. Als jij denkt dat ze schoolverlaters in hun team gaan steken: Droom verder ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbessels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 21:12
Vacatures van Blizzard 8)7. Als jij denkt dat ze schoolverlaters in hun team gaan steken: Droom verder ;)
Zucht zitten ook altijd weer zeikers tussen. Mijn advies was naar vacatures kijken wat de minimale skills zijn die je nodig hebt. Dus 3dmax etc. zodat hij met die kennis zijn opleiding kan kiezen. Heb nergens gezegd dat hij moet gaan solliciteren bij Blizzard. Heb alleen die vacatures er bij gepakt als snel voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Boeboe schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:29:
[...]

Wattan, gates heeft toch ook ze school niet afgemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

User maanvalk geeft nou niet echt een goede indruk af. Ik denk dat je beter kan kijken naar een opleiding die je qua niveau beter past. Je zit nu op vmbo basis terwijl ik toch denk dat grotere ontwikkelaars mensen zoeken met minimaal HBO. Dat gaat dus met je vmbo basis niet lukken.

Leuke droom, maar je moet je wel afvragen of die haalbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:40:
[...]

Ja die is toch ook nergens aangenomen, die moest toen ook voor zichzelf beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:46:
[...]

Ja die is toch ook nergens aangenomen, die moest toen ook voor zichzelf beginnen :)
Tuurlijk, maar het hangt er niet van af of je succesvol of kansloos wordt alleen omdat je geen papiertje hebt dat bedoelde ik eigenlijk meer.

Zou het volgende x wat langer zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

is deze opleiding niet wat voor de TS?

http://www.roc.nl/default...r=details&id=2761&inst=33

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mektheb schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:40:
[...]

En ik zie ze nog niet direct Gates aannemen als level designer bij Blizzard. 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Boeboe schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:12:
[...]

En ik zie ze nog niet direct Gates aannemen als level designer bij Blizzard. 8)7
Daar gaat het ook niet om, betekend niet als je school verlater ben dat je niks kan of heen kunt..

Oftopicmode: Nee liever niet geen zin in een BSOD als ik icecrown binnen loop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind kijken naar vacatures een hele goeie hoor. Tuurlijk is Blizzard voor de meesten geen haalbare kaart, maar het geeft een goeie sturing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
mijn hobby is vooral programmeren nu veel met pc's en kleine externe electronica (fpga, pic)
de talen die ik wel aardig ken zijn picbasic,basic,verilog en c++

ik moest beginnen op het vmbo basis omdat ik vroeger heel onzeker was(maar dat is nu voorbij)

ik denk toch wel dat het haalbaar moet zijn
en ja dan duurt het wat langer waar een wil is is een weg
en ik vraag me altijd af hoe een game nou in mekaar zit

ik heb me ingeschreven voor ict niv. 2 mbo opleiding
ik wil doorgaan met niv.3 en niv.4 en daarna hogeschool van amsterdam game development

en mijn hart ligt meer bij de software dan bij de hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Natuurlijk is het haalbaar, maar waarom zou een gamesdeveloper nou juist jou uit de stapel pakken?
Is het niet sneller trouwens met een colloquium doctum als je zo wat ouder bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
manga valk schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:29:
ik wil doorgaan met niv.3 en niv.4 en daarna hogeschool van amsterdam game development
Zou ik niet doen. Ik doe momenteel die opleiding en ben ook vanaf het vmbo (kader) opgebokst.
Maar deze opleiding is toch wel de meest slechte welke ik ooit gevolgt heb. (Ik zit er vooral voor het Software deel)

Het niveau is bedroevend, en de kennis van de docenten is ook erg slecht. (Niet weten wat voor vak ze geven, niet komen opdagen voor werkcollege's, vergeten te melden welke opdrachten er moeten worden ingelevert, etc).
Als ik jou was zou ik wat anders zoeken.
Mijn klas begon dit jaar met een stuk of 30 man, waarvan er nu nog minder dan de helft over zijn. En de helft daarvan gaat er na hun propedeuse weer vandoor om wat anders te doen.(inclusief mezelf) :P

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 10-04-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb informatica gedaan aan de Hogeschool van Amsterdam, een extreem goede opleiding overigens. En ik heb de basis gelegd zien worden hiervoor (onze OpenGL game werd veel gedemoo't toen de opleiding van start ging). En ik heb wat game dingen gevolgd die je toen kon kiezen, maar het niveau was Inderdaad treurig te noemen, zonder ECHTE vakmensen. Een goeie gamedeveloper word je niet op school, dat word je op zolder. Period :)

[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 09-04-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

Kijk anders ook even o.a op www.nhtv.nl
Ik weet overigens niet hoe de opleiding zelf in elkaar zit

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1