Toon posts:

Het beste programma voor images?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie het beste programma voor het maken van images van je clients? Ik gebruik Ghost 5.1 en bevalt prima! :).. alleen moet wel steeds handmatig de pcnaam weer wijzigen ;( (is dat trouwens anders in een hogere versie van Ghost?)

Verwijderd

ik gebruik ghost 6.0 volgens mij, en het werkt perfecto. (je zult toch handmatig de pcnamen moeten blijven veranderen, het is immers een copy van een partitie of hdd, nix meer, nix minder)
Ik heb voor m'n server, 2e pc en laptop allemaal een appart image-cd, ik boot de pc vanaf die cdrom en de image staat er binnen no time op.
Je moet idd de pcnaam veranderen als je voor elke pc in je netwerk dezelfde image gebruikt, heeft elke pc bij jou dan exact dezelfde configuratie?? (of ben je systeembeheerder ergens?)

In een ver verleden heb ik nog wel 's een ander image proggie gebruikt, maar ghost is wat mij betreft toch het meest roelerend. (vooral multicast, da's helemaal strak!)

Verwijderd

Naar mijn idee in het verkeerde forum, maar ja...

Norton Ghost is inderdaad een hele goede en misschien wel de bekendste! Met de extra functionaliteit van een Multicast server kan deze toepassing erg handig zijn binnen omgevingen met intensief workstation gebruik.

Er is echter ook een alternatief waar ik ook goede ervaringen mee heb, namelijk Powerquest Drive Image!!!
Prima pakket, zeker de moeitje waard om te proberen, vooral de uitbreiding voor het maken van scripts is beter dan die van Ghost!

T-Rob

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 09:21 schreef blueeyes het volgende:
Je moet idd de pcnaam veranderen als je voor elke pc in je netwerk dezelfde image gebruikt, heeft elke pc bij jou dan exact dezelfde configuratie?? (of ben je systeembeheerder ergens?)
-- offtopic---
Ik heb hier inderdaad allemaal dezelfde configuraties staan :) En ben inderdaad systeembeheerder :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien a long shot, maar Windows2000 Server heeft een goede install tool om dumb images te maken. Helaas heb ik het nog niet uitgebreid getest, maar dat gaat in de loop van deze maand wel gebeuren! :)

Helaas weet ik niet of jullie een Windows2000 Server in gebruik hebben/mogen/willen nemen...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(