[KMS] Kerio en SMTP server op 1 machine

Pagina: 1
Acties:

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het testen met Kerio mailserver, alleen krijg ik geen mail verzonden extern. Dit heeft waarschijnlijk met mijn SMTP te maken die op dezelfde machine draait.

Biede willen gebruik maken van poort 25 wat niet mogelijk is. Als ik nu mijn KMS smtp instel op poort 26 en zorg dat die gebruik maakt van smtp.mijndomein.nl werkt het niet.

Ik heb mijn SMTP service getest en die werkt goed met een enkel outlook accountje, dus daar is niets mis mee.

Mijn vraag is of het uberhaupt mogelijk is om deze 2 dingen op dezelfde machine te draaien en hoe ik dit eventueel aan de praat kan krijgen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij met mijn neus de goede richting op wil zetten.

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je de Windows SMTP Service specifiek ergens voor nodig wat niet met KMS kan?
Nee?
Deinstalleren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Adelbert
Oke duidelijk, hier was ik me niet van bewust.

Ik heb nog 1 vraag naar aanleiding hiervan.

Ik kan nog steeds geen mail versturen omdat dat door kerio zelf geblocked wordt. Ik krijg de volgende melding in het log:

451 *ipnr* has recently sent spam. If you are not a spammer, please try later.

Mijn securitylog staat ook vol met rejected mails van de meest vreemde adressen. Naar aanleiding hiervan heb ik gezorgt dat er alleen nog vanuit interne ip adressen mail verstuurd kan worden.

edit: naar hotmail krijg ik deze melding niet, maar naar een andere domeinnaam die ik zelf bezit krijg ik deze melding wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Adelbert op 23-12-2009 20:22 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ziehier dus de reden dat op bijna alle consumenten internet verbindingen je geen mailserver meer kunt/mag draaien.

Een mailserver in elkaar klussen en opzetten kan iedereen wel, het ding GOED instellen en relay/spamresistant maken (ga maar eens [search=open relay] ) is vaak het grotere probleem.

Met iets meer uitzoekwerk van tevoren - en dat is best belangrijk als jij diensten gaat aanbieden op het internet (want dat is wat je gaat doen met een mailserver ook al denk je zelf van niet) - had je waarschijnlijk al kunnen achterhalen dat je met een relay server van je ISP zal moeten gaan werken en je mailserver dient te beveiligen tegen misbruik.

Ik zie overigens een patroon:
\[2003 SP2] csrss.exe Unable to locate component

Kortom: steek je licht eens op over hoe je veilig je diensten gaat aanbieden. Niet voor jezelf ofzo, maar om andere internet gebruikers niet op te zadelen met de gevolgen van misbruik op jouw server.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2009 20:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Adelbert
Csrss.exe probleem heeft hier totaal niets mee te maken.

Verder ben ik niet in de mogelijkheid om gebruik te maken van de relay server van mijn ISP. Ik zal dus alles zelf op moeten zetten. Het GOED instellen vorderd stapsgewijs, maar al dit wat je nu verteld geeft nog geen enige aanvulling / of antwoord op mijn vraag. Waarom ik kan mailen naar iedereen behalve dat ene domein.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je op een ORDB staat misschien?
Zoek het IP op waar je mailserver op draait in een open relay DB en je weet het.

Pagina: 1