Windows 7-64 op AMD Phenom 9600 (X4) en 2 GB + onboard VGA?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een upgrade gedaan naar:
AMD Phenom 9600 BE (quadcore 2300 mhz)
Asrock N68-S met 256 mb onboard Nvidia GeForce 7025
2 GB DDRII - 800 mhz

Ik draai al Windows 7 32 bit (oude harde schijf overgezet) maar vroeg me nu af; of Windows 7 64 bit hier goed op draaien?
De minimale specs haal ik dus wel maar mijn vga snoept natuurlijk weer 256 mb weg.
Effectief heb ik dan maar 1,7 gig beschikbaar.

Nog geen echte plannen om direct nog meer te upgraden (dus 2 gig erbij ofzo of videokaart). Optie is dus:
1) 32 bits lekker draaien en na een eventuele toekomstige upgrade alles opnieuw installeren of
2) 64 bits erop zetten ivm de toekomst en mindere prestaties voor lief nemen for the time being.

Graag de adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor wat gebruik je de PC? Als je MOET formateren zou ik 64-bit installeren. Maar zo, voor niets werkt 32-bit toch evengoed? Ik zie het nut er niet van in tenzij je specifieke noden hebt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
ik sluit me aan bij snake, zou ook zeker overschakelen als je 64 bit liggen hebt.
En 2 gig geheugen is wel een aanrader, voor €40 heb je al een mooi latje thuisbezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
64 bit neemt ook meer geheugen dan 32 bit. Dus als je het bij 2 GB houd zou ik zeker geen 64 bit installeren, waarom zou je?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel gehoord/gelezen ergens dat 32 bit progjes sneller werken op een 64 bit computer. Maar 64 bit is iets langzamer en kost meer geheugen. Ik zou het gewoon zo laten maar je moet het natuurlijk zelf beslissen. Als je nou bijv. 90% van je geheugen nodig hebt zou ik extra geheugen kopen, maar aangezien je zelf al aangeeft dat je niet wilt upgraden gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:00:
ik heb wel gehoord/gelezen ergens dat 32 bit progjes sneller werken op een 64 bit computer. Maar 64 bit is iets langzamer en kost meer geheugen. Ik zou het gewoon zo laten maar je moet het natuurlijk zelf beslissen. Als je nou bijv. 90% van je geheugen nodig hebt zou ik extra geheugen kopen, maar aangezien je zelf al aangeeft dat je niet wilt upgraden gewoon zo laten.
64 zou sowieso iets sneller moeten werken. Ik merk er zelf trouwens niets van, ik ben onlangs overgestapt van Win7 32 bit naar 64 bit. Het enige wat ik zie is dat mijn geheugen verbruik sterk is toegenomen. Met 32 bit had ik ongeveer 500 MB in gebruikt, nu is dat 1 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Onzin, 64bit is niets sneller dan 32bit. Het enige verschil is het maximaal te adresseren geheugen, wat nu behoorlijk hoger ligt dan 3,3gb. ;)

Enige reden om dus 64bit te willen gebruiken, is als je meer dan 3gb ram hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
spNk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:27:
Onzin, 64bit is niets sneller dan 32bit. Het enige verschil is het maximaal te adresseren geheugen, wat nu behoorlijk hoger ligt dan 3,3gb. ;)

Enige reden om dus 64bit te willen gebruiken, is als je meer dan 3gb ram hebt.
Bepaalde berekeningen kunnen wel degelijk sneller zijn onder een 64 bits besturingssysteem, het is niet veel maar toch.

Op hardware.info is hier over wel een interessant artikel te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Héél enkel keertje misschien ja...
In 32-bit Windows kan een enkel programma zich maximaal 2 GB geheugen toe-eigenen. In 64-bit is deze limiet er niet. Wanneer je zeer complexe programmatuur gebruikt die dergelijke hoeveelheden geheugen goed kan gebruiken, kun je dus een presentatiewinst verwachten. Daarnaast kunnen in sommige gevallen de berekeningen die software uitvoert ook iets sneller gaan: wanneer software met 64-bit getallen in plaats van 32-bit getallen werkt, zonder daarvoor SSE-achtige instructies te gebruiken, kan een 64-bit processor in een 64-bit OS dit sneller doen dan een 32-bit combinatie. De winst zal in de praktijk maximaal een aantal procent zijn, maar uiteraard geldt op dit vlak dat alle beetjes meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
64bit is bijna alleen nuttig als je meer dan 4GB ram hebt.
Lijkt me sterk dat native 32b apps sneller zijn op een 64bit OS aangezien het 64bit OS de 32bit instructies emuleert.
Vanwege deze emulatie neemt het ook een beetje meer mem in beslag. Net zoals de extra schijfruimte die de x64 versie in beslag neemt. Kijk voor de grap eens naar de map winsxs in je Windows map. Hier wordt bij de x64 versie van windows iedere dll dubbel opgeslagen. 1x voor 32bit en 1x voor 64bit.
Alleen applicaties die zware berekeningen doen en ook daadwerkelijk gebruik maken van 64bit integers zouden profiteren. Bijvoorbeeld de 64bit versie van Winrar, deze is er specifiek voor geschreven en is ook aantal seconden sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door Meekoh op 22-12-2009 17:58 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties.
Lijkt me duidelijk, dus ik ga voorlopig voor de 32 bits uitvoering van windows 7.
Pagina: 1