Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik meen dat je met drie antennes een soort diversity effect krijgt. De antenne die het sterkste retoursignaal oppikt wordt voorzien van het uit te zenden signaal. Welk soort 10dB antenne heb je nodig? De normale in de handel zijnde typen zijn zg. in-line stacked en hebben een rondom vlak schotelvormig stralingsdiagram. Het andere type heeft een sterk gerichte bundel naar een kant toe en is meer bedoeld voor bereiken van 100 m of meer. Deze zijn aanmerkelijk duurder. Als je handig bent en niet opziet tegen wat precisie soldeerwerk zijn er recepten op internet voor WiFi antennes. Ik zag ooit een 15 dB antenne met een wok als reflector! Google maar eens. Overigens hebben veel zg. 10 dB antennes effectief minder gain. Als je een factor 8 in vermogen (=9dB) hebt is dat bij die commerciele antennes al veel. Succes met je speurtocht.
Willem
Willem
'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot
Klein schopje hoor: Weet iemand of dit soort 10dBi antennes geschikt zijn voor het 300N type signaal.
Ik hoor namelijk verschillende verhalen, Ik heb SiteCom al een mail gestuurd maar die reageren maar niet
Ik hoor namelijk verschillende verhalen, Ik heb SiteCom al een mail gestuurd maar die reageren maar niet
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!