Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:14

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Als deze vraag beter in één van de algemene topics past -> Mod's : leef je uit

Mijn situatie is als volgt:
Ik had ooit een Sapphire ATI 1950Pro, daaraan had ik een Iiyama E481s hangen via een DVI kabel.
Die 1950pro ging kapot binnen de garantie, maar omdat een niet nader te noemen winkel hem kwijtmaakte in de verzending en een nieuwe 1950 niet meer leverbaar was kreeg ik als compensatie :? een XFX Nvidia 8600 GT - deze heb ik ook via DVI aan de Iiyama E481s gehangen en zeker een jaar naar 'tevredenheid' gebruikt.
Bij die Nvidia had ik wel het probleem toen ik vista erop zette, dat ik alleen maar beeld via de VGA kon krijgen, maar Vista was niet mijn ding, dus weinig mee gedaan - afgedaan als driver probleem.

Toen kocht ik een Samsung 2433LW scherm erbij en kwam er al gauw achter dat die 8600GT niet lekker in staat was om twee schermen aan te sturen (Samsung op DVI , Iiyama op VGA) bovendien wilde ik ze beide digitaal hebben. (leek me beter, omdat ik beide schermen ook wou kleur-calibreren)

Terug naar de winkel en een Sapphire ATI HD5750 gehaald. (gekozen op ATI en prijs)
Boeltje aangesloten, maar nog steeds niet naar mijn zin:

Geprobeerde mogelijkheden: ( DVI die plat op de print zit (onderste ?) = DVI1; Bovenste DVI = DVI 2)
(alle mogelijkheden geprobeerd met twee DVI kabels - een met volle bezetting, andere deels bezet)

DVI 1 of 2 naar Samsung : werkt
DVI 1 of 2 naar Iiyama: alleen 640x480 en alles tot windows aanmeldscherm niet zichtbaar)
DVI 1 naar Samsung , DVI 2 naar Iiyama: Samsung werkt - Iiyama alleen 640x480
DVI 1 naar Iiyama, DVI 2 naar Samsung: Samsung werkt - Iiyama alleen 640x480

nieuwste drivers gehaald : zelfde resultaat als boven.

vervolgens alle kabels en schermen nog maar eens geprobeerd op de NVidia: beide schermen om de beurt op DVI met beide kabels : werkt
conclusie hieruit: Kabels en ingangen van beeldschermen werken OK

Huidige opzet:
DVI 2 naar Samsung , DVI 1 - adapterblokje - VGA van Iiyama: alle resoluties doen het op beide schermen (dit was uiteraard niet de opzet: weer analoog moeten gebruiken)

Nu had ik een nieuw probleem:
Ik gebruik een EyeOne display 2 voor kleurcalibratie - deze kan in principe geen dualscreen setup aan, maar je kunt wel voor elk scherm een profiel aanmaken en dan via de Micro$oft Color Control panel applet (wincolor) de profielen aan het bijpassende scherm koppelen.
(De profile manager van EyeOne uiteraard eraf en Adobe Gamma ook)

Als ik nu alleen de Samsung aansluit -werkt dit naar behoren. De devices-tab van wincolor geeft dan netjes Samsung Syncmaster 2433LW (digital) op ATI radeonHD5700 series aan
Op het moment dat ik ook de Iiyama aansluit (via VGA) krijg ik beide schermen 2 maal te zien in de devices-tab en alle profielen die ik aan een van de twee (vier) scherm koppel hebben altijd effect op de Samsung.

* JAMF Denkt:
Er is iets mis , maar wat ????

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Helemaal niemand ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet zijn dat je Iiyama E481s langzaam aan het overlijden is? Het is nu ook niet bepaald het nieuwste model.
Probeer anders of je ergens een tweede samsung monitor kunt vinden en probeer het dan nog eens, het kan iets met de drivers van één van de monitoren te maken hebben, of heb je die niet geïnstalleerd?
welk besturingssysteem draai je nu? je zei dat Vista niet jouw ding was, maar wat draai je dan nu voor systeem en is dat 64 of 32 bit?
Onder W7 64 kun je nog wel eens een probleempje met 32 bit drivers hebben

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Iiyama doet het nog best, via DVI op de 8600GT geen probleem.
zowel met als zonder de driver - geldt ook voor de samsung, het beeld is dat niet geheel op de monitor aangepast, maar wel bruikbaar.
Beide kaarten op dezelfde PC geprobeerd (XP 32 bits)

Ga zometeen nog een poging wagen door eerste driversweep erover te gooien, en daarna alleen de ATI-driver (zonder CCC ) 9.12
Het gaat me namelijk niet om alle 3d prestaties die optimaal moeten zijn, maar meer om 2x dvi en voldoende geheugen.

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Update:
Driversweep gedaan, alleen Ati-driver teruggezet
Kabeltjes nog maar eens omgeprikt
Nog geen suc6

Zou het kunnen dat een PCI-e 1.0 MoBo en een PCI-e 2.0 GraKa elkaar bijten ??

Ik dacht eigenlijk zelf dat PCI-e downwards compatible was.