Gisteren heb ik per ongeluk een USB stick te snel eruit getrokken. Als ik de USB stick er nu in stop, krijg ik de melding "you need to format the disk in drive K: before you can use it" (Windows 7). Nu werk ik pas met windows 7 (heb ook Ubuntu erop staan). Er staan op de USBstick een aantal bestanden op die erg belangrijk zijn.Ik heb al een aantal datarecovery erop losgelaten, maar tot nu toe zonder resultaat.
- testdisk kan geen partitie vinden (via analyse)
- PC inspector werkt niet onder Win7
- tip met chkdsk k: /f r/ werkt niet. Krijg de foutmelding terug: "file system is RAW"
Dan ligt het imho aan de partitietabel (oid). Hoe krijg ik deze terug? Veel recovery tools werken nog niet onder Windows 7. Volgens mij moet ik de partietietabel opnieuw instellen, maar ik heb geen idee hoe ik dat onder Windows 7 het beste kan doen (FAQ gaat maar tot XP)
- testdisk kan geen partitie vinden (via analyse)
- PC inspector werkt niet onder Win7
- tip met chkdsk k: /f r/ werkt niet. Krijg de foutmelding terug: "file system is RAW"
Dan ligt het imho aan de partitietabel (oid). Hoe krijg ik deze terug? Veel recovery tools werken nog niet onder Windows 7. Volgens mij moet ik de partietietabel opnieuw instellen, maar ik heb geen idee hoe ik dat onder Windows 7 het beste kan doen (FAQ gaat maar tot XP)
==
hoi