Een dikke maand terug is de hd van mijn laptop bezweken. Het ging om een Packard Bell W8933. Sinds dan heb ik een nieuw systeem maar ik mis de mobiliteit van de laptop wel (ik gebruikte deze oa voor het aansturen van telescoop en camera). Daarom was ik aan het denken om het ding (ondertussen 3 jaar oud) eens onder handen te nemen. Jullie moeten wel weten dat voor het falen van de hd er al een roze streep (1 pixel breed) verticaal in mijn beeldscherm te zien was (ongeveer op 1/3 vanaf de rechterkant). Deze stond er vanaf het moment dat de laptop werd ingeschakeld. Voortekenen dat het scherm ook stilaan de geest gaat geven?
- De harde schijf: het gaat over een fujitsu 120gb 4200rpm IDE schijf. Ik heb al eens rondgekeken en de meest aantrekkelijke (goedkoopste) 2.5" schijf is de Samsung HM160HC SpinPoint 160GB (ook te vinden in de pricewatch). Goede keuze of raden jullie iets anders aan?
-Geheugen: er steekt nu 1gb geheugen in (2x512mb). De moeite om hiervan 2gb te maken? Deze investering komt op +-42€ bij Redcoon
De totale investering zou op een 80€ komen. De moeite of kan ik beter eens zien naar een ander laptop (mss eentje die wat kleiner van formaat is)?
- De harde schijf: het gaat over een fujitsu 120gb 4200rpm IDE schijf. Ik heb al eens rondgekeken en de meest aantrekkelijke (goedkoopste) 2.5" schijf is de Samsung HM160HC SpinPoint 160GB (ook te vinden in de pricewatch). Goede keuze of raden jullie iets anders aan?
-Geheugen: er steekt nu 1gb geheugen in (2x512mb). De moeite om hiervan 2gb te maken? Deze investering komt op +-42€ bij Redcoon
De totale investering zou op een 80€ komen. De moeite of kan ik beter eens zien naar een ander laptop (mss eentje die wat kleiner van formaat is)?