[Windows 7 RC] Vensteranimaties uitzetten*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Op mijn computers gebruik ik nu al een paar maanden de RC van windows 7.
Wat ik heel irritant vond/vind zijn de animaties van de vensters binnen windows 7. Dat als je minimaliseert, het venster naar de taakbalk 'vliegt'. En dat een venster langzaam transparant wordt bij het sluiten.

Dus die kun je uitzetten bij 'Eigenschappen computer' --> geavanceerde systeeminstellingen --> Prestaties --> Instellingen. (zie volgende plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://www.pcleek.com/images/stories/windows7/prestaties/minmax6.gif

Mooi, het werkt. Die irritante trage 'mooie' animaties zijn weg.
Maarrrrr: Ik moet dit iedere dag opnieuw doen. Windows besluit zelf het vinkje steeds weer te zetten. Hoe kan dit? Hoe zorg ik ervoor dat ik die animaties definief uitzet?

Ik heb al gezocht op vensteranimaties bij minimaliseren en maximaliseren, maar ik krijg alleen maar tutorials, waarbij ze hetzelfde doen als ik nu doe.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een methode (bijv via het register) die het definitief uitzet.

EDIT: Ben weer aan het zoeken geweest, op deze website staat waar ik het kan vinden binnen het register, maar ik weet niet of het blijft werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Double J op 21-12-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik ben niet de enige die dat heeft. Bij mij sprong hij terug naar "Automatisch selecteren". Ik neem aan dat het een foutje in de ReleaseCandidate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even een titelfix ter verduidelijking dat je dit niet met de final versie hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Ik heb nu in het register twee sleutels veranderd, maakt niets uit. Hij veranderd het toch telkens weer terug.

Maar het is dus alleen zo met de RC? Niet met de volledig versie? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er hier met een Enterprise en een Ultimate geen last van als je dat bedoelt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Nu heb ik bij mijn ouders windows 7 geinstalleerd. Dat is een legale versie, upgrade (maardan een clean install). Ik heb daarbij ook de vensteranimaties uitgezet, gewoon door dat vinkje te gebruiken. Maar telkens na een tijdje springt dat vinkje automatisch weer aan..

Hoe kan dit nou in hemelsnaam?
Ben ik nou de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Je drukt toch op Toepassen en niet OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinterx schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:36:
Je drukt toch op Toepassen en niet OK?
Doet beide hetzelfde hoor.
Alleen bij "toepassen" blijft het venster geopend zodat je nog meer kan doen, bij "ok" worden de wijzigingen ook doorgevoerd maar sluit het venster meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt niet nogmaals de performance index laten runnen? Kan het me bijna niet voorstellen, maar naast een switch naar Aero Basic kan ik me weinig anders voorstellen dat iets die settings weer terugzet naar de default settings.

Tenzij je in je eventlogs iets kan achterhalen met betrekking tot profiel probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Ja, ik vind het ook erg raar. Ik heb hier 2 computers waar het gebeurt. En ook bij mijn ouders exact hetzelfde probleem.

Waar moet ik kijken in mijn logboek?
Heb alles even nagekeken, maar kan zo snel niets vinden. Misschien als ik gericht kan zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1843982/Logboek.PNG

EDIT: Ik heb nu deze link gevonden:
http://www.tomshardware.c...ows-minimizing-maximizing
Blijkbaar hebben meer mensen er last van, ik heb de register oplossing gedaan, ik hoop dat het nu blijft werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Double J op 06-01-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
Eindelijk heb ik en werkende oplossing gevonden! 8)

Start --> uitvoeren --> gpedit.msc
Computerconfiguratie --> beheersjablonen --> windows-onderdelen --> beheer van bureaubladvensters
'Animatie van het venster niet toestaan' inschakelen.
Pagina: 1