Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ip adres caiway modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger toen ik nog adsl had kon ik met 10.0.0.138 de modem zelf benaderen. Kon ik diverse dingen instellen, snelheid checken etc. etc. Nu heb ik kabelinternet met een modem van caiway, de Scientific Altanta EPC2203. Vroeg mij af of ik met zo'n modem ook met een bepaald ip adres bij de modem zelf kan komen? Het enige wat ik nu kan is met recht klikken op het verbindingicoontje om de status te bekijken van de verbinding. Maar die geeft b.v. als snelheid altijd 100 mbps aan. Wat niet de echte snelheid is natuurlijk, maar de snelheid die de modem maximaal aan zou kunnen. Weet er iemand het ip adres van een kabelmodem zodat ik net als mij oude adsl modempje bji een soort van hulpprogramma van de modem zelf kan komen?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Windowstoets + R
Type: "CMD"
Type: "ipconfig"
Zoek op: "Standaardgateway"

Vul ip-adres van Standaargateway in, in IE

Altijd leuk, WAN IP direct op je PC/Laptop 8)7
Maar idd, ik was te snel, bij een kabelmodem krijg je geen lokaal adres toegewezen, desalniettemin kan je een hoop info bij ipconfig /all weghalen.

[ Voor 45% gewijzigd door Friedchicken op 21-12-2009 15:05 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

we hebben het hier over een kabelmodem en niet over een router. Dan werkt dit niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Bij sommige docsis modem kan je in het modem door naar 192.168.100.1 te gaan.
Soms zul je de coax los moet halen voordat dit werkt (en soms moet je ook nog even de router er tussenuit halen). Bij de ubee modems is dit ip adres variabel, dus dan zal je een range moeten gaan scannen.

Maar waarom wil je in het modem kijken? Je kan er zo goed als niets wijzigen

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net even gekeken en ik kan ook via 192.168.100.1 in het modem komen. Maar ja geen user en pass