• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een probleem met mijn systeem, tijdens het opstarten (nog voor dat ik het bios in kan) heb ik normaal gesproken een memory test alleen start hij momenteel niet de test en blijft hij op dit punt vast zitten.

Mijn moederboard display geeft deze fout code aan "52" die correspondeert met: Test all memory of memory above 1MB using Virtual 8086 mode, page mode and clear the memory.

Heb al van alles geprobeerd: RAM er uit gehaald, schoon gemaakt, er 1 ingestoken in dimm 0, er 1 ingestoken op dimm 1, heb anderen RAM modules geprobeerd.

Weet iemand hier de oplossing?

Mvg Gydo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Als het systeem blijft hangen en het vervangen van het geheugen helpt niet dan zal er wat anders aan de hand zijn. Door vervangen en testen is uit te sluiten waar het probleem ligt.

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
Oké ik zal even een kijkje nemen, alvast bedankt voor je snelle reactie. het gekke is dat ik al bijna 1 jaar met dit systeem draai en ik nu deze error krijg...

"•Aparte gevallen zijn OCZ DDR2 geheugenreepjes in combinatie met een willekeurig DDR2 moederbord. De schuldige is hier OCZ dat in feite overclocked geheugen levert met een te hoge voltage-eis. Normaal DDR2 geheugen heeft genoeg aan 1,8V, echter OCZ DDR2 repen vereisen 2,1V. Het gevolg kan zijn dat de PC na een tijdje spontaan gaat rebooten of zelfs helemaal niet post."

Dit stond er tussen, maar het gekke als ik anderen RAM geheugen plaats (geen OCZ) dan blijft het gewoon het zelfde.

[ Voor 61% gewijzigd door darksummenors op 21-12-2009 15:44 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, alles kan stuk natuurlijk. Misschien een beetje een dooddoener, maar dit soort dingen kom je nu eenmaal tegen.

Als ander mem niet werkt, dan is de kans groot dat het niet aan het geheugen ligt.\

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Ik heb dit ook soms, Bij mij blijft die wel op C0 hangen en begint hij te piepen.
Ik haal dan 2 latten eruit en boot met 2, stel het opnieuw in en steek er 4 in terug.

reset je bios en stel alles opnieuw in lijkt me iets wat je nog kan proberen.