Spotgoedkope MacBooks op eBay & Speurders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag op een forum laatst een post van iemand die op eBay een (nieuwe) MacBook had gekocht voor een bedrag van 500 euro.
Ik geloofde dit natuurlijk niet en ben toen even gaan kijken en zag dat er inderdaad voor zulke bedragen vrij nieuwe MacBooks worden aangeboden.
Voorbeeldje:
Speurders
Kan er nu eventjes geen één op eBay vinden.
Dit moet toch gewoon een scam zijn?

Verder hier nog een vraagje over Mac.
Ik ben altijd al een PC gebruiker geweest maar ik ben de laatste tijd serieus bezig met webdesign en daar zijn toch flinke voordelen voor een Mac gebruiker.
Vandaar heb ik weinig verstand van Mac, maar wat me opvalt is dat de specs van een Mac altijd veel en veel lager zijn dan die van een PC voor dezelfde prijs (zelfs voor een stuk minder heb je een PC met veel betere specs).
Wat is dan het voordeel van een Mac? Ik weet dat ze stabieler en veiliger zijn omdat alles op elkaar afgestemd is, maar betekent dat de performance voor de specs ook veel hoger is dan bij een PC?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
If it looks to good to be true...

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

if something looks too good to be true. it probably is..

ik denk dat er iets achter zit

[ Voor 2% gewijzigd door Den the Man op 21-12-2009 13:23 . Reden: ff zin netjes maken ]

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Er is een mogelijkheid dat deze laptops gestolen zijn of iets in die richting. Maar je zou contact kunnen opnemen met de adverteerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het kan ebay werkt met opbod en en verkooper stelt een start bedrag in bijv 1euro aan het eind staat hij op bijv 499euro verkooper is dan verplicht hem voor 499 te verkopen.zo werkt ebay heb zelf al een paarkeer geluk gehad met auto onderdelen.Maar oppassen met alles is een erg goede waarschuwing!!!
Als je het op kunt halen altijd doen.Spreek af als je het tevaag vind op een tankstation macdonalds of iets dergelijks.Zorg dat je eerst info vindt over verkooper via google.Zorg voor een adres naam en tel nummer(geen gsm die worden erg vaak gedumpt door vage gasten)
En last but not least gebruik je goed verstand!!!Vertrouw je het niet loop weg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
Die prijs kan gewoon niet, ik zou zoiets niet doen.

Als je echt graag een macbook pro wilt hebben adviseer je ik even te kijken op www.ebay.com (amerikaans) en dan bestellen bij Electronic King, veel mensen op dit forum hebben hem daar besteld en komt altijd goed aan en goed contact..
Wel opletten dat je een UK dispatch laptop neemt anders moet je nog invoerrechten enzo betalen, via UK dispatch betaal je echt de prijs die er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RVE_NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:32:
Die prijs kan gewoon niet, ik zou zoiets niet doen.

Als je echt graag een macbook pro wilt hebben adviseer je ik even te kijken op www.ebay.com (amerikaans) en dan bestellen bij Electronic King, veel mensen op dit forum hebben hem daar besteld en komt altijd goed aan en goed contact..
Wel opletten dat je een UK dispatch laptop neemt anders moet je nog invoerrechten enzo betalen, via UK dispatch betaal je echt de prijs die er staat.
Thanks.
Maar hoe kan ik precies zien wat die Electronic King verkoopt? Ik probeer op seller te zoeken maar dan vind hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 08:51
Mijn Macbook komt ook van eBay. De verkoper vond dat het tijd was voor een nieuwe en wilde de oude zo snel mogelijk kwijt: dus een lage prijs er op geplakt.
Natuurlijk moet je hem dan wel zelf gaan ophalen, zodat je kunt zien en testen wat je koopt. Als blijkt dat de Macbook in een zeer slechte staat is (terwijl dat niet vermeld stond op de eBay advertentie), dan ben je niet verplicht hem te kopen.

Over die specificaties: Al die gigahertzen heb je allemaal niet nodig. Een computer kan ook stabiel en snel draaien zonder al die rekenkracht. Misschien duurt het allemaal een klein beetje langer, maar dat is maar wat je gewoon bent... Op je Mac ga je waarschijnlijk toch geen ultrazware games draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NjitsSs schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:39:
Mijn Macbook komt ook van eBay. De verkoper vond dat het tijd was voor een nieuwe en wilde de oude zo snel mogelijk kwijt: dus een lage prijs er op geplakt.
Natuurlijk moet je hem dan wel zelf gaan ophalen, zodat je kunt zien en testen wat je koopt. Als blijkt dat de Macbook in een zeer slechte staat is (terwijl dat niet vermeld stond op de eBay advertentie), dan ben je niet verplicht hem te kopen.

Over die specificaties: Al die gigahertzen heb je allemaal niet nodig. Een computer kan ook stabiel en snel draaien zonder al die rekenkracht. Misschien duurt het allemaal een klein beetje langer, maar dat is maar wat je gewoon bent... Op je Mac ga je waarschijnlijk toch geen ultrazware games draaien...
Daar heb je een goed punt.
Bij PC's is het bijna altijd zo dat als het te lang duurt dat het programma niet reageert en vast loopt. :\
Maar ik heb dus een budget van 500-550 euro, en ik zie zo veel verschillende prijzen die gevraagd worden en zoveel verschillende soorten/generaties Macbooks (pro).
Is er ergens een overzicht van alle generatie's MacBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specificaties worden bij Windows PC's altijd graag genoemd om zich te onderscheiden. Zelfde als met tv's, camera's etc (nu 500hz, contrastverhouding van hoeveel1000:1, nu met 18 megapixels). OSX draait een stuk lichter en over het algemeen zijn die hogere specificaties daarbij niet nodig.
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:45:
[...]

Daar heb je een goed punt.
Bij PC's is het bijna altijd zo dat als het te lang duurt dat het programma niet reageert en vast loopt. :\
Maar ik heb dus een budget van 500-550 euro, en ik zie zo veel verschillende prijzen die gevraagd worden en zoveel verschillende soorten/generaties Macbooks (pro).
Is er ergens een overzicht van alle generatie's MacBooks?
Mactracker is daar een hele handige voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G33st schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:31:
Er is een mogelijkheid dat deze laptops gestolen zijn of iets in die richting. Maar je zou contact kunnen opnemen met de adverteerder?
Tja, dat is dan natuurlijk naar de bekende weg vragen: een adverteerder kan je, zeker met té mooie aanbiedingen niet vertrouwen, die zal altijd wel zeggen dat het legitiem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:31:
Nou het kan ebay werkt met opbod en en verkooper stelt een start bedrag in bijv 1euro aan het eind staat hij op bijv 499euro verkooper is dan verplicht hem voor 499 te verkopen.
Hoop daar maar niet te hard op. Ik heb ook eens 'geluk' gehad met een veiling. Maar de verkoper vond de prijs te laag en wilde niet verkopen. En ebay doet helemaal niets in dat geval. Ze geven niet eens de adresgegevens door om een aangetekende brief te versturen.

Let daarnaast op met zeer lage prijzen. Als het goed gestolen blijkt te zijn en de prijs die jij betaalde is onrealistisch laag, dan heb je geen poot om op te staan. In het slechtste geval heb je nog een klacht wegens heling aan je been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouw lekker een Hackintosh voor 500,- Heb je al een mac Pro configuratie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:39:
[...]

Thanks.
Maar hoe kan ik precies zien wat die Electronic King verkoopt? Ik probeer op seller te zoeken maar dan vind hij niks.
Klik... Alle Macbooks van Electronic King die vanuit UK verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:33:
[...]

Klik... Alle Macbooks van Electronic King die vanuit UK verzonden worden.
Weet je zeker dat dit echt werkt?

Heeft er iemand ervaring mee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:17:
Voorbeeldje:
Speurders
Dit moet toch gewoon een scam zijn?
Daser Lacertader
Veel te lage prijs
Geen telefoonnummer
Omschrijving gekopieerd van de specs, geen reden voor verkoop oid.
Foto van de doos

Zou wel eens "van de vrachtwagen gevallen" kunnen zijn.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:28:
[...]

zeker weten dat hier goede ervaringen mee zijn (ook door mij persoonlijk). Gewoon doen. Volgens mij zijn er vandaag en morgen aanbiedingen bij Dixons en MM voor Macbook Pro's, maar dan zit je algauw op 900€.

Voor iets minder heb je ook een nieuwe Macbook White, ga je je ook zeker geen buil aan vallen. Vraag eens wat ze bij Maccity voor je kunnen doen, verkoopprijs is daar €872,03 maar als je wat aandringt kan daar zo 50€ vanaf.

En ik ga met anderen mee dat je bij Mac niet naar de specs hoeft te kijken. Een vriend van mij heeft een antieke iBook (uit 2002) en die draait soepeler voor internet en mail dan een nieuwe laptop die ze bij hun telefoonabo kregen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Electronic Kings lijkt mij een hele goede plek om het te kopen.
Anders gewoon zelf bij Apple of bij een Apple reseller naar binnen stappen.

Riskeer niet om gescammed te worden. Mocht de laptop's gestolen zijn dan kan de politie zomaar bij jou voor de deur staan en ben je je MB kwijt.

[ Voor 81% gewijzigd door zircondan op 22-12-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:28:
[...]

Bekijk het draadje waar Jaaap je op wijst eens even... Genoeg tweakers hier die een Macbook van deze verkoper hebben. Als je via ebay UK of US inlogt (met je NL account) kun je ook nog eens een Best Offer doen waarmee verschillende mensen hier al succes hebben gehad met een bod van 10% lager dan de vraagprijs!
Pagina: 1