Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] foutcode 4096 tijdens nieuwe installatie vanaf CD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een acer aspire 500 staan.

een aantal dagen gelede starte hij niet meer door reboote hij zichzelf na het xp logo.
ik heb toen een orginele xp cd-rom erin gedaan om naar het repair console te gaan.
echter krijg ik tijdens het opstarten van de cd-rom oppeens de volgende melding.

het bestand perc2.sys heeft een onverwacht fout (4096) veroorzaakt op regel 3540 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\setup.c.

Ik dacht dus dat mijn cd-rom gaar was en ben na een vriend gegaan om daar een andere orginele cd op te halen.
echter kreeg ik met die cd-rom ook de zelfde melding.

Ik heb toen een iets minder legale kopie van xp erin gedaan en die starte wel door, echter zag hij geen partities.
Ik dacht dus dat mijn harde schijf kapot was en heb er een andere hardeschijf ingeplaatst.
Echter bleef ik het zelfde probleem houden dat hij de harde schijf niet herkende (ook niet naar het inladen van de drivers)

Ik heb toen een geheugen test gedaan om te kijken of mogelijk het ram geheugen kapot was deze test werd foutloos gedaan.

Ik ben dus nu een beetje einde raad en weet niet wat ik nog meer kan proberen. ik heb de cd-rom ook al es proberen te laden via een usb dvd brander maar blijf steeds op die foutmelding terugkomen.

alvast hartelijk bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
niemand tips??

Kicken is pas toegestaan na 24 uur...dussuh..niet zo ongeduldig!

[ Voor 74% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2009 17:22 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05

alm

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:00:
Ik heb hier een acer aspire 500 staan.

een aantal dagen gelede starte hij niet meer door reboote hij zichzelf na het xp logo.
ik heb toen een orginele xp cd-rom erin gedaan om naar het repair console te gaan.
echter krijg ik tijdens het opstarten van de cd-rom oppeens de volgende melding.

het bestand perc2.sys heeft een onverwacht fout (4096) veroorzaakt op regel 3540 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\setup.c.

Ik dacht dus dat mijn cd-rom gaar was en ben na een vriend gegaan om daar een andere orginele cd op te halen.
echter kreeg ik met die cd-rom ook de zelfde melding.
Heb je jouw CD al eens eerder gebruikt om te herinstalleren? Als de CD ook niet vuil is dan vermoed ik dat de verkeerde CD is bijgeleverd waar de drivers voor je harde schijf controller (SATA) ontbreken. Is de CD van die vriend ook voor dit zelfde type PC?
Ik heb toen een iets minder legale kopie van xp erin gedaan en die starte wel door, echter zag hij geen partities.
Je mist de SATA drivers en die moeten via een floppy en tijdens het starten van de installatie, door F6 te drukken, worden aangeboden.
Ik dacht dus dat mijn harde schijf kapot was en heb er een andere hardeschijf ingeplaatst.
Echter bleef ik het zelfde probleem houden dat hij de harde schijf niet herkende (ook niet naar het inladen van de drivers)
Hoe heb je die drivers ingeladen?

Als je geen floppy-drive hebt zou je op een andere PC dmv nLite de drivers kunnen integreren in de CD. Als de CD erg oud is zou ik dan gelijk Service Pack 3 erbij integreren, dan hoef je die niet apart meer te installeren nadien. Als de CD nog zonder Service Packs is, is dat zeker aan te raden omdat je anders niet de hele schijf kunt gebruiken tot je een Service Pack installeert.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de driver inderdaad via een floppy ingeladen.
dus dat werkt niet.

• alm

alm

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:04:
ik heb de driver inderdaad via een floppy ingeladen.
dus dat werkt niet.
Welke foutmelding krijg je dan precies? Want je zou wel een lijst(je) van de controllers moeten krijgen die de driver ondersteund zodra die is ingeladen.

Verwijderd

Topicstarter
bij de orginele cd
krijg ik de melding die ik je hierboven ook heb laten zien dit is niet de cd die van acer erbij zat dit is gewoon een losse orginele cd.

bij de minder legale cd krijg ik een bsod

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02
Even Googlen op errorcode had je al stuk wijzer gemaakt.

Acer en zo goed als alle grote fabrikanten leveren een aparte customised Windows installatie mee.
Die doen adhv de BIOS een check om te bepalen of het wel hun eigen hardware is.

Tip, haal de harde schijf er uit, sluit hem aan dmv een verloop op een andere computer, kopieer de bestanden die je wilt behouden.

Vervolgens een format erover, en dan terug in de laptop, en een verse install er op zetten.

Tenzij je nog een Acer Windows installatie kunt bemachtigen zit er verder niks anders op.
Deze kun je eventueel nabestellen, bij Acer heb ik alleen verhalen gehoort van 75 Eur, daar zit je ook niet op te wachten, kan je net zo goed gelijk Win7 kopen.

Wat me net te binnen schoot, zit er geen verborgen partitie op waar je van kan recoveren ?
Dit doen de fabrikanten ook vaak, als ze geen CD's meeleveren.

• alm

alm

Yippie schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:24:
Acer en zo goed als alle grote fabrikanten leveren een aparte customised Windows installatie mee.
Die doen adhv de BIOS een check om te bepalen of het wel hun eigen hardware is.
Dat valt best wel mee, het gaat om de oembios.* bestanden, een winnt.sif bestand en een unattend.txt bestand. Die staan op de originele CD (als het maar van hetzelfde merk is). Als je die hebt kun je met een andere OEM CD (wel van hetzelfde type, dus Home of Pro), beste is eentje die niet aan een OEM fabrikant gekoppeld is, een CD maken die zichzelf activeert. Als je dan dmv nLite de SATA drivers (en eventueel andere drivers) integreert en eventueel SP3 dan heb je een CD die zonder problemen te installeren zou moeten zijn op de betreffende hardware zonder handmatige activatie van Windows (Pre-activated dus).
Pagina: 1