Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Hoi mensen!

Ik ben sindskort bezig met het samen stellen van een nieuw systeem! Alleen loop ik nu heel erg achter met kennis van producten en ook merken!

Nu heb ik jaren lang heerlijk gewerkt op een AGP system, met 6 PCI sloten, en nu wil ik over gaan naar het nieuwe model, namelijk alles op PCI-E 2 x16.

Ik heb van Asus een moederbord gevonden die mij best wel intereseert, alleen is deze wel heel erg duur (300+ euro)

Asus P6T6 WS Revolution

Is er iemand die ervaring heeft met dit moederbord of zijn er ook andere merken die moederborden leveren met alleen PCI-E 2 x16 aansluitingen?

(ps. ik heb de search gebruikt en gegoogled, maar niets kon mij helpen, vandaar deze nieuwe topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom zou je alleen maar PCI-e 2.0 16x sloten willen hebben uberhaubt?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je kan in de Tweakers.net Pricewatch filteren op socket en andere criteria. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De eerste vraag die bij mij oprijst: Waarom zou je dat willen?
Vooralsnog zijn alleen videokaarten PCIe 16x, en een aantal exotische RAID-controllers misschien. De rest van de kaarten heeft veel minder PCIe lanes, of is nog gewoon PCI.

De meeste chipsets hebben om die reden maar ondersteuning voor een beperkt aantal PCIe lanes, omdat moederborden en chipsets anders onnodig complex worden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij, die Asus levert je echt niet enkel PCIe x16 sloten. De P6T6 WS Revolution heeft maar 3 x16 slot, 2 x8 sloten en een x4 slot. Daarbij zit er nog een NF200 chip tussen, dus wat dat betreft is het nog een aardige heethoofd ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:52:
Daarbij, die Asus levert je echt niet enkel PCIe x16 sloten. De P6T6 WS Revolution heeft maar 3 x16 slot, 2 x8 sloten en een x4 slot. Daarbij zit er nog een NF200 chip tussen, dus wat dat betreft is het nog een aardige heethoofd ook nog.
Nou volgens de tekst omschrijving staat er wel degelijk : 6 PCI-E Gen2 x16 IO onboard
"quote"
6 PCI-E Gen2 x16
No matter what your preference is, six PCI-E Gen2 x16 Slots gives you the sufficient I/O interfaces to fulfill your demand for graphic or computing solution. You’ll be able to run both multi-GPU setups. The board features SLI/CrossFire on Demand technology, supporting up to three graphics cards in a 3-Way SLI or CrossFireX configuration. Whichever path you take, you can be assured of jaw-dropping graphics at a level previously unseen
"quote"

En waarom ik alleen PCI-E wil, heb ik meerdere redenen voor :

1. Ik wil graag geen ouwe meuk PCI kaarten in mijn systeem meer hebben.
2. Eventueel een uitbreiding naar een 3-weg SLI/CROSSFIRE setup
3. Omdat het gewoon altijd kan handig zijn vanwege de snelle veranderingen met alle hardware in dit computerwereldje.

En met heethoofd bedoel je dat het moederbord echt gloeiend heet wordt?

[ Voor 22% gewijzigd door HENNEP op 21-12-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-07 18:55

Krentenbol

Prutz0r

Die chip wordt heet, ja.
Maar denk je eens in: wat heb je nu aan PCI wat bij veel borden niet onboard zit? Want voor tri-SLI/crossfire heb je maar 3 sloten nodig.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
HENNEP schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:05:
[...]

Nou volgens de tekst omschrijving staat er wel degelijk : 6 PCI-E Gen2 x16 IO onboard
"quote"
6 PCI-E Gen2 x16
Er zit een verschil in sloten en lanes he. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die chip wordt graag warm ja, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je alleen x16 sloten wilt. Je wilt kennelijk geen (draadloze) netwerkkaart (PCI) gebruiken? Of een andere geluidskaart dan die onboard op het moederbord zit?

PCI is geen 'oude meuk', de interface bestaat al even ja, maar PCI-kaarten worden nog steeds gemaakt en ontworpen, dus ik denk dat je het beeld wat je ervan hebt moet bijstellen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Pixeltje schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:09:
Die chip wordt graag warm ja, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je alleen x16 sloten wilt. Je wilt kennelijk geen (draadloze) netwerkkaart (PCI) gebruiken? Of een andere geluidskaart dan die onboard op het moederbord zit?

PCI is geen 'oude meuk', de interface bestaat al even ja, maar PCI-kaarten worden nog steeds gemaakt en ontworpen, dus ik denk dat je het beeld wat je ervan hebt moet bijstellen.
Ja ik heb zoals gezegd een achterstand op kennis van producten en merken... sorry daarvoor.
Wat ik dus "verwacht" met 6 PCI-E sloten is dat ik dan bijv 2 videokaarten in SLI/Crossfire kan zetten, en daarnaast dus nog 2 PCI-E sloten over hou voor bijvoorbeeld een dure geluidskaart en misshien nog een video-edtingskaart.

ik heb begrepen dat PCI-E de nieuwe en snelle versie is van PCI, en ik wil dus een beetje mee gaan met de toekomst..
En wat betreft die Asus moederbord, heeft die nou dus wel of niet 6 PCI-E 2 x16 ondersteuning? Ik snap er nu niets meer van. (lanes en sloten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
HENNEP schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:15:
ik heb begrepen dat PCI-E de nieuwe en snelle versie is van PCI, en ik wil dus een beetje mee gaan met de toekomst..
PCIe 3.0 komt er bijna aan dus als ik jouw was zou ik een mobo kopen met 7 PCIe 3.0 sloten. :>
En wat betreft die Asus moederbord, heeft die nou dus wel of niet 6 PCI-E 2 x16 ondersteuning?
Niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:18:
[...]
PCIe 3.0 komt er bijna aan dus als ik jouw was zou ik een mobo kopen met 7 PCIe 3.0 sloten. :>
Is dit nou sarcastisch bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 18:00
Zie het als een snelweg, van 15 meter breed
waar je 5 stroken van 3m breed kunt maken of 3 van 5 meter breed...
of wacht... klopt niet helemaal...

ik en mn uitleg :+

De lanes zijn de doorvoermiddelen, de Sloten de fysieke middelen..
laten we zeggen 3 stroken zijn de x16 slots en de overige stroken zijn dan voor de x4 en andere dingen....

(wat een kwalitatief uitermate teleurstellende post :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

HENNEP schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:19:
[...]

Is dit nou sarcastisch bedoelt?
Hij redeneert hetzelfde als jij: Het is nieuwer, dus ik moet het hebben.

En over die ondersteuning: de kaarten zullen fysiek passen, maar niet alle lanes zullen worden aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Veel PCI-E uitbreidingskaarten zijn gewoon 1x. Die passen en werken ook in sloten met meer lanes of die fysiek groter zijn, maar benutten die bandbreedte niet. Voor een SLI/Crossfire opstelling zijn twee 16x sloten wel vereist. Of op zijn minst 8x/8x. Maar voor de overige apparaten kom je meestal wel met een paar 1x sloten toe. Tenzij je een speciale RAID controller gaat gebruiken of een NIC met meerdere gigabit poorten. Maar dan nog zie ik niet in waarom je meer dan pakweg 3 PCI-E 16x sloten zou moeten hebben. En daar mogen enkele nog gerust 8x van zijn elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Weet je wat ik nou zo grappig vind van mensen hier op Tweakers.net...
Elke keer als iemand een topic opent, en om advies vraagt dan word er aan die gene vragen gesteld en uiteindelijk proberen jullie die persoon als een sukkel neer te zetten.

Ik ben nu al jaren lang lid van deze "community" en elke keer zie ik dit verhaal voorbij komen.

Modbreak:Dat kun je ook best vriendelijker zeggen :/

En uiteindelijk word het topic afgesloten omdat het onderwerp zodanig is veranderd..

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 21-12-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Als je, zoals je zelf al aangeeft, echt op de toekomst voorbereid wil zijn, rest je nu niets anders dan veel geld uit te geven.

Maar voor een goede geluidskaart of video-editingskaart kan je met PCI ook heel goed uit de voeten hoor.
Ik zou persoonlijk voor een moederbord gaan met 3 PCI-E sloten, die dan 3-way SLI/Crossfire ondersteunt.

Over je vraag over de x16 ondersteuning:

Als je gaat kijken bij de P6T7 WS, die 7 PCI-E sloten heeft, zie je dat er maar 4 sloten daadwerkelijk x16 ondersteunen

3 x PCIe 2.0 x16 (@ x16 or x8)
3 x PCIe 2.0 x16 (@ x8)
1 x PCIe 2.0 x16 (@ x16)

Lijkt mij dus dat mag je aannemen dat de P6T6 er ook maar max 3 of 4 heeft die daadwerkelijk x16 ondersteunen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HENNEP schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:05:
[...]

"quote"
6 PCI-E Gen2 x16
No matter what your preference is, six PCI-E Gen2 x16 Slots gives you the sufficient I/O interfaces to fulfill your demand for graphic or computing solution. You’ll be able to run both multi-GPU setups. The board features SLI/CrossFire on Demand technology, supporting up to three graphics cards in a 3-Way SLI or CrossFireX configuration. Whichever path you take, you can be assured of jaw-dropping graphics at a level previously unseen
"quote"
Dat kan daar wel staan, maar het is niet waar. Imho is het gewoon misleiding van Asus. Ik heb de P6T6 WS Revolution zelf gehad toen ik voor tweakers.net reviewde en getest of je daadwerkelijk 6x een x16 slot hebt. Dat is echter totaal niet waar.
En met heethoofd bedoel je dat het moederbord echt gloeiend heet wordt?
Ja, de temperatuur van dit bord is vrij hoog: reviews: X58: de benchmarks en de conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:36:
[...]

Dat kan daar wel staan, maar het is niet waar. Imho is het gewoon misleiding van Asus.
Wat is dat nou voor onzin het zijn toch gewoon x aantal PCIe x16 sloten, net zoals elke fabrikant (ook Gigabyte :p ) noemt Asus gewoon het aantal sloten en niet het aantal lanes waarmee die sloten zijn verbonden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 22:51
HENNEP, niemand wil je voor lul zetten. Je stelt alleen "uitzonderlijke" eisen aan je moederbord.
Als je een futureproof moederbord wilt hebben (voor zover dat kan in de PC-wereld) koop dan een moederbord met een nieuwe socket (AM3, of de nieuwe Core i# borden), 2 PCI-e 16x sloten, nog 2 PCI-e 4x of 1x sloten en wel een PCI slot.

- je PCI slot heb je nog wel nodig, er worden nog steeds state-of-the-art kaarten uitgebracht met een PCI ondersteuning.
- Je hebt helemaal geen triple videokaart opstelling nodig, tenzij je grafisch uitzonderlijk zware taken op je pc doet. Anders koop je later gewoon een nieuwere kaart. Dat is veel goedkoper en meer futureproof.
- PCI-e 4 of 1x sloten zijn veel handiger in gebruik dan die dure 16x sloten. meestal is er voor die extra 16x sloten een extra chip nodig die je moederbord weer erg duur maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-The_Mask- schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:39:
[...]

Wat is dat nou voor onzin het zijn toch gewoon x aantal PCIe x16 sloten, net zoals elke fabrikant (ook Gigabyte :p ) noemt Asus gewoon het aantal sloten en niet het aantal lanes waarmee die sloten zijn verbonden.
Dat is geen onzin, dat is gewoon zo. Bij bijvoorbeeld Gigabyte is prima te achterhalen wat voor sloten je nu daadwerkelijk in handen hebt. Bij Asus is dat in dit geval dus niet zo. Ze adverteren met het feit dat het 6 x16 sloten zijn, maar dat is het simpelweg niet. Dat is dus gewoon misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar dan blijft nog steeds de vraag: Waarvoor zou je 7 PCIe sloten willen? 4 is wel genoeg voor 3xSLI/crossfire met nog één voor uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Quote van de site van Intel:
PCI Express 2.0 delivers up to 16GB/s bandwidth per port, double that of PCIe* 1.0. It provides leading-edge graphics performance and flexibility with support for dual x16 up to quad x8 graphic card configurations or any combinations in between.
Je kan dus maximaal 32 lanes hebben richting de chipset. Voor 6 volwaardige slots met 16 lanes heb je er 96 nodig... Het is dus onmogelijk om een moederbord te maken met een X58 chipset en 6 volwaardige PCIe slots.
(Sommige fabrikanten gebruiken de DMI (Direct Media Interface) nog om 4 extra lanes tevoorschijn te toveren, maar voor een videokaart is dat te weinig.)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:42:
[...]

Dat is geen onzin, dat is gewoon zo. Bij bijvoorbeeld Gigabyte is prima te achterhalen wat voor sloten je nu daadwerkelijk in handen hebt. Bij Asus is dat in dit geval dus niet zo.
Bij Asus ook.
Ze adverteren met het feit dat het 6 x16 sloten zijn, maar dat is het simpelweg niet. Dat is dus gewoon misleidend.
Het zijn wel PCIe x16 sloten, ik mag hopen dat jij het verschil nog wel weet tussen een PCIe x16, PCIe x8, PCIe x4 en PCIe x1 slot en een PCIe x16 slot met maar 8 of 4 beschikbare lanes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Malantur schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:50:
Het is dus onmogelijk om een moederbord te maken met een X58 chipset en 6 volwaardige slots.
(Sommige fabrikanten gebruiken de DMI (Direct Media Interface) nog om 4 extra lanes tevoorschijn te toveren, maar voor een videokaart is dat te weinig.)
Een X58 mobo heeft geen DMI interface maar een QPI, een P55 mobo heeft DMI. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Wil geen spelbreker zijn, maar misschien een idee om hier een ander topic over aan te maken, en in dit topic proberen HENNEP te voorzien van de hem gevraagde informatie...

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 09:07
Voor mij is het een raadsel waarom je geen 300 euro wil uitgeven aan een mobo met deze specificaties, als je triple SLI/CF wilt. Want triple SLI/CF met 3 kaartjes van 50€ ga toch ook niet ver mee komen lijkt me?

Welke video- en geluids(bewerking) kaartjes heb je op het oog? Zou je niet beter eerst kijken welke je juist wil, en dan beslissen welk moederbord je aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BobbyD82 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:54:
Welke video- en geluids(bewerking) kaartjes heb je op het oog? Zou je niet beter eerst kijken welke je juist wil, en dan beslissen welk moederbord je aanschaft?
Helemaal mee eens mobo zoek je als laatste uit. Eerst componenten vinden wie je wil en dan zoek je daar een geschikt mobo bij en niet andersom.

Bij een auto koop je toch eerst ook niet de banden om er vervolgens een auto bij te zoeken. :P

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 21-12-2009 13:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus niet, in de manual staat NERGENS wat welk slot nu is.
Het zijn wel PCIe x16 sloten, ik mag hopen dat jij het verschil nog wel weet tussen een PCIe x16, PCIe x8, PCIe x4 en PCIe x1 slot en een PCIe x16 slot met maar 8 of 4 beschikbare lanes.
Het zijn fysiek x16 sloten, elektrisch niet. fysiek een x16 met maar 8 lanes is gewoon een x8 slot.

En gebruik de editknop eens aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
navlim schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:53:
Wil geen spelbreker zijn, maar misschien een idee om hier een ander topic over aan te maken, en in dit topic proberen HENNEP te voorzien van de hem gevraagde informatie...
Navlim, jij begrijpt volgens mij precies wat ik bedoel..

Ik vraag om advies, en deze mensen hier krijgen het voor elkaar om het hele topic om zeep te helpen omdat ze onderling telkens in discussie gaan en hun macho gedrag moeten tonen dmv een smiley aan het einde van hun post " ;) "

En trouwens je kan een nieuwe computer samen stellen niet vergelijken met een nieuwe auto.. een nieuwe auto koop je namelijk overal kant en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@HENNEP; GoT is een discussieforum, dus dan kan het voorkomen dat er gediscussieerd wordt over verschillende dingen, daar is niets mis mee, dus ga dat aub niet op machogedrag afschuiven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
BobbyD82 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:54:
X-Fi Platinum

En een pinnacle video editing kaart met PCI-E aansluiting.

De PCI-E 2 x16 sloten kunnen toch ook zeg maar lagere snelheden kaarten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Dank je, maar het lijkt me zoals Bobby al aangeeft wel verstandig om ook te kijken wat je op je moederbord aan gaat sluiten, dan kom je er vanzelf uit of je daadwerkelijk 6 PCI-E sloten nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:08:
@HENNEP; GoT is een discussieforum, dus dan kan het voorkomen dat er gediscussieerd wordt over verschillende dingen, daar is niets mis mee, dus ga dat aub niet op machogedrag afschuiven ofzo.
Jij zegt "kan" voor komen..
Dat is vette onzin, want het komt ELKE keer voor!

Maar goed, discussie is gestart! Thanks ouwe!

Modbreak:Een beetje dimmen, dit soort reacties zijn nergens voor nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 21-12-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, de vergelijking met de auto mag dan niet kloppen maar alsnog heeft hij wel gelijk. Voor de meeste (zo niet alle) videokaarten is een x16 slot op x8 mode nog genoeg, en voor geluidskaarten e.d. heb je al helemaal geen x16 nodig. Dat is dus wel handig om te weten voordat je een mobo koopt voor 300 euro, als een een mobo met wat minder lanes ook voldoet (voor de helft van het geld). Anders geef je misschien onnodig geld uit aan iets waar je geen meerwaarde bij hebt ( ;) <- goedbedoeld).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 13:09
En toch is er al best veel goed advies langsgekomen.
Je kunt altijd proberen de meest uitgebreide hardware te kopen met het idee van toekomst gericht. Echter vaak - zeker ook mijn ervaring - betekent voor de toekomst kopen dat je uiteindelijk toch niet (kan) uitbreiden en dat je weer een nieuw moederbord etc koopt. Bijvoorbeeld omdat die mooie nieuwe snelle CPU weer een ander slot vereist.

Vandaar dus van velen de vraag wat wil je allemaal op het moederbord prikken? En daar pas je het moederbord op aan. Dus als je 3 videokaarten wilt (of verwacht in de nabije toekomst) heb je 3x16 nodig. Veel andere evt. uitbreidingskaarten hebben x16 simpelweg niet nodig. Een geluidskaart heeft vaak PCI-E x1 of natuurlijk nog PCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 09:07
HENNEP schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:02:
[...]
Navlim, jij begrijpt volgens mij precies wat ik bedoel..

Ik vraag om advies, en deze mensen hier krijgen het voor elkaar om het hele topic om zeep te helpen omdat ze onderling telkens in discussie gaan en hun macho gedrag moeten tonen dmv een smiley aan het einde van hun post " ;) "

En trouwens je kan een nieuwe computer samen stellen niet vergelijken met een nieuwe auto.. een nieuwe auto koop je namelijk overal kant en klaar!
Die mensen willen je alleen maar duidelijk maken dat je die 6x PCI-e 2.0 16x met een korrel zout moet nemen.

Is die X-Fi die je nu wil steken nu geen klassieke PCI?

[ Voor 15% gewijzigd door Dnomaid op 21-12-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
BobbyD82 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:12:
[...]

Die mensen willen je alleen maar duidelijk maken dat je die 6x PCI-e 2.0 16x met een korrel zout moet nemen.

Ook leuk dat je je ligt te ergeren aan bepaalde posts en daarop reageert, terwijl er wel degelijk mensen zijn die je vooruit proberen te helpen. Hun posts worden dan weer compleet genegeerd...
Bobby, ik heb op jouw post gereageerd als je dat bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:02:
Ik lees nochtans bij de specificaties gewoon:
2 x PCIe 2.0 x16 slots (at x16 or x8 mode)
1 x PCIe 2.0 x16 slots (at x16 mode)
2 x PCIe 2.0 x16 slots (at x8 mode)
1 x PCIe 2.0 x16 slot (at x4 mode)
* True @ x16 3-Way SLI™ in slots 1, 3 and 5 when slots 2 and 4 are not occupied
Bij mijn Asus P6T Deluxe staat het ook gewoon in de handleiding en op de website. Dus ik snap niet waar je dat nu vandaan haalt. Het is wel zo dat gewoon open ended sloten gebruiken duidelijker zou zijn voor de klant, maar eenmaal dat je weet dat niet elk PCI-E 16x slot ook elektrisch zo aangesloten is, is er toch geen probleem?

Het is niet alsof Gigabyte heilig is ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:02:
[...]

Het staat net zoals Gigabyte niet bij Overview maar bij Specifications op de site. Precies hetzelfde dus bij beide fabrikanten.
Het zijn fysiek x16 sloten, elektrisch niet. fysiek een x16 met maar 8 lanes is gewoon een x8 slot.
En Asus adverteert ook nergens dat het anders zou zijn precies zoals alle andere fabrikanten van mobo's

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Admiral Freebee schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:14:
[...]

Ik lees nochtans bij de specificaties gewoon:

[...]

Bij mijn Asus P6T Deluxe staat het ook gewoon in de handleiding en op de website. Dus ik snap niet waar je dat nu vandaan haalt. Het is wel zo dat gewoon open ended sloten gebruiken duidelijker zou zijn voor de klant, maar eenmaal dat je weet dat niet elk PCI-E 16x slot ook elektrisch zo aangesloten is, is er toch geen probleem?

Het is niet alsof Gigabyte heilig is ofzo :P
Ik zeg nergens dat gigabyte heilig is, maar toen ik die P6T6 had stond het gewoonweg nergens aangegeven (ook niet op de website), maar goed, dat is al een flinke tijd geleden, dus kan goed zijn dat het inmiddels WEL vermeldt wordt in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
BobbyD82 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:12:

Is die X-Fi die je nu wil steken nu geen klassieke PCI?
Yup, dat is inderdaad een 'gewone' PCI kaart

Systeemvereisten

* Originele Intel® Pentium® III 1 GHz, AMD® 1 GHz processor of sneller
* Intel, AMD of 100% compatibele chipset op het moederbord
* Microsoft® Windows® Vista/XP Service Pack 2 (SP2)
* 512 MB RAM-geheugen
* 600 MB vrije ruimte op de vaste schijf
* Vrije PCI 2.1-sleuf voor de geluidskaart
* Cd-rom/cd-rw- of cd/dvd-romstation vereist voor software-installatie
* Grafische kaart met 3D-beeldversneller die DirectX® 9 en OpenGL® ondersteunt
* Er is een internetverbinding nodig om een gratis PowerDVD-speler met Dolby® Digital- en DTS™-decodering te kunnen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die is volgens de specificaties daar gewoon PCI.
En een pinnacle video editing kaart met PCI-E aansluiting.
Neem gewoon een los firewire-kaartje, of zelfs een moederbord met onboard firewire. Dan ben je toch ook voorzien?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:19:
[...]

Die is volgens de specificaties daar gewoon PCI.

[...]

Neem gewoon een los firewire-kaartje, of zelfs een moederbord met onboard firewire. Dan ben je toch ook voorzien?
oops ik had de verkeerde link gekozen..

Dit is 'm :

X-Fi Platinum met PCI-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Leuk kaartje, jij stelt wel hoge eisen aan je hardware moet ik toegeven. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze en dat respecteer ik.

Maar om terug te komen op de eventuele 3weg sli/crossfire, waar ga je die voor gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door navlim op 21-12-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die heeft aan een PCI-E 1x slot voldoende, wat elk modern moederbord wel biedt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Weet niet welke kaart je van pinnacle je precies in gedachten had, maar de meest uitgebreide >> MovieBoard Ultimate maakt gebruik van een gewone PCI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://www.evga.com/produ...mily=Motherboard%20Family dit bordje dan? Nog prijziger dan de ASUS maar voldoet aan de eisen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Misschien is dit een iets goedkoper alternatief...

Asus P6TD Deluxe
Deze heeft namelijk 3 PCI-E sloten waarvan er 2 in sli/crossfire kunnen draaien, dan houd je er nog 1 over voor je geluidskaart. De video-editingskaart kan dan in 1 van de overige PCI sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
navlim schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:05:
Misschien is dit een iets goedkoper alternatief...

Asus P6TD Deluxe
Deze heeft namelijk 3 PCI-E sloten waarvan er 2 in sli/crossfire kunnen draaien, dan houd je er nog 1 over voor je geluidskaart. De video-editingskaart kan dan in 1 van de overige PCI sloten.
Hey thanks voor je reply, maar helaas gaat die mobo niet helemaal voldoen aan mijn eisen.. waarom?

Als ik 2 dual slot videokaarten van bijv de 5870 radeon in SLI zet, dan kan de onderste PCI-E slot niet meer gebruikt worden omdat de ruimte in beslag wordt genomen..

Dus toch blijf ik zoeken naar een moederbord waarop dus alleen PCI-E sloten opzitten.. (of als deze beter ingedeeld zijn in combinatie met SLI (dual slot cards)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
HENNEP schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:10:

Als ik 2 dual slot videokaarten van bijv de 5870 radeon in SLI zet, dan kan de onderste PCI-E slot niet meer gebruikt worden omdat de ruimte in beslag wordt genomen..
Sowieso kunnen twee HD5870's niet in SLi
Dus toch blijf ik zoeken naar een moederbord waarop dus alleen PCI-E sloten opzitten.. (of als deze beter ingedeeld zijn in combinatie met SLI (dual slot cards)
pricewatch: MSI X58 Pro-E
Met twee HD5870's nog een PCIe slot en PCI slot vrij. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:16:
[...]
Sowieso kunnen twee HD5870's niet in SLi
mijn fout, ik bedoel crossfire.... maar thanks voor je advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 15:43
Ik denk dat je zo'n reacties gekregen hebt omdat je enkel PCIe wil omdat het nieuw is..

Een geluidskaart werkt perfect op een PCI slot, en als je nu welke recente xFI koopt zal die méér dan voldoende zijn om je boxjes te voorzien tenzij je met geluidsapparatuur van 1000 euro afkomt (en dan koop je wel een aparte receiver).

Hetzelfde met de HD 5870, tenzij je met een 30+ inch scherm zit heb je helemaal geen xfire nodig.

Laten we aannemen dat je inderdaad xfire HD5870 nodig hebt, en absoluut een PCIe versie geluidskaart etc. Dan koop je van alles bijna de duurst mogelijke opties en lijkt het mij vreemd dat je dan klaagt over de prijs van het moederbord dat past bij zo'n setup.

Voor je oorspronkelijke vraag: De enige alternatieven die ik kan vinden zijn nog duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
HoD85 schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:55:
Ik denk dat je zo'n reacties gekregen hebt omdat je enkel PCIe wil omdat het nieuw is..

Een geluidskaart werkt perfect op een PCI slot, en als je nu welke recente xFI koopt zal die méér dan voldoende zijn om je boxjes te voorzien tenzij je met geluidsapparatuur van 1000 euro afkomt (en dan koop je wel een aparte receiver).

Hetzelfde met de HD 5870, tenzij je met een 30+ inch scherm zit heb je helemaal geen xfire nodig.

Laten we aannemen dat je inderdaad xfire HD5870 nodig hebt, en absoluut een PCIe versie geluidskaart etc. Dan koop je van alles bijna de duurst mogelijke opties en lijkt het mij vreemd dat je dan klaagt over de prijs van het moederbord dat past bij zo'n setup.

Voor je oorspronkelijke vraag: De enige alternatieven die ik kan vinden zijn nog duurder..
Hoi bedankt voor je reply,

Ik zal mijn situatie uitleggen en mijn reden voor mijn OP hierbij goed uitleggen.

Eerst dus mijn huidige setup :

Gainward 7800GS+ 512mb (AGP)
Asus P4P800-E Deluxe
Intel Pentium 4 3.0ghz oc'd@ 3.8ghz
2x 1 GB DDR400 Samsung
2x WD Raptor 80gb 10k rpm (dus niet de 74gb!)
1x WD Raptor 150GB 10k rpm

Zoals je kunt zien, zit dit systeem eigenlijk op zijn max qua specificaties en ondersteuning van hardware.

En aangezien ik nu in bijna 2010 nog steeds met AGP werk, wil ik dus nu het nieuwste van het nieuwste hebben zodat ik ergens in 2017 nog een beetje omkan gaan met het systeem. want mijn huidige AGP systeem dateert ook ergens uit 2003/2004.

Ik wil dus de mogelijkheid hebben om te kunnen uitbreiden aangezien ik nu problemen heb met vooral videopower..
Stel ik wil over een jaar een extra videokaart erbij, dan kan dit met deze Asus WS revolution moederbord.

Ik vind het dan ook fijn om dan enkel PCI-E sloten te hebben, omdat er gewoon veel producten op de markt zijn te vinden die PCI-E ondersteunen.

Ik stel hoge eisen aan producten, en in mijn ervaring is duurkoop ook vaak genoeg een goede koop geweest, mits ik er veel aandacht en onderzoek in steek.

En ja, ik heb een hele dure versterker staan : Pioneer VSX-1018-AH-K met een Surround set van JBL (Northridge series) dus een goede PCI-E geluidskaart is van zeer groot belang voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Zoals ik het inschat zoek je 2x PCI-e16x, 1x PCI-e voor de geluidskaart en de rest voor alles wat je op dit moment niet kan verzinnen maar kan komen.
Heel veel producten zijn ook verkrijgbaar in USB, ook met de nieuwe USB op komst is het mischien interesant om je hier ook op te richten. Waar wel een PCI-e 8x nuttig kan zijn is een SATA/SAS RAID controller, al het overige kan prima met PCI-e 1X of USB.
Mocht je toch nog te koort komen is uitbreiding ook nog mogenlijk :
http://www.virtuavia.eu/s...N3ygZzx6Z4CFSBk4wodgzD7JQ

Ik vraag mij ook af wat goedkoper is, nu minder budget en 3 jaar mee doen en dan weer kiezen of nu uber high-end waar je waarschijnlijk meerendeel niet van gebruikt en zal gebruiken.

Mijn advies, maak een lijst wat je nu wil en komende 3 jaar met prijzen en daarnaast wat je voor de lange termijn zou willen...
Vergeet niet dat in 7 jaar ook SATA verdwenen kan zijn (SSD of ander medium met hogere specificaties die SATA ruim voorbij streven), RAM dat mischien 5x sneller draait (of meer) en CPU's met 16core @ 15GHZ en ga zo maar door.

Ik ben ook iemand die liever kwaliteid koopt en een paar euro meer uitgeeft, hier ook nooit spijd van gehad maar 7 jaar is wel te optimistisch ben ik bang.

Succes met je beslissingen, overdenk goed wat je wil zodat je een bewuste beslissing neemt waar jezelf achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 07:18
Tja, ik denk dat vierkant228 de spijker op de kop slaat. In PC land gaat het veel te snel om iets voor 7 jaar te kopen, en dan nog verwachten dat het meegaat met hededaagse games en applicaties.

Nou is het een een beetje overdreven om te zeggen dat SATA verdwijnt, RAM opeens vele malen sneller wordt en dat er opeens boven de 10 GHz gekomen wordt. De geschiedenis heeft wel duidelijk gemaakt dat deze aspecten nou juist net niet zo hard gaan. We hebben immers allemaal nog een IDE controller op ons mobo zitten.

Om een lang verhaal kort te maken, doe het allemaal gewoon wat minder. Je hebt niks aan een mobo als die van Asus, behalve dat het er leuk uitziet. Een PCI slot is altijd handig, schrijf het niet af omdat het oud is. Voor veel toepassingen is het immers nog prima. Als je al zo graag een CrossFireX setup wilt (ik zou niet weten waarom, maar da's een andere discussie) zijn er ook nog bordjes te vinden waar er 4 PCI-E 16x sloten opzitten en dat je nog 2 PCI sloten hebt. Daar heb je veel meer aan dan zo een Asus bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. En vergeet ook niet dat je een dief van eigen portemonnaie bent om nu iets te kopen wat je nu helemaal nog niet nodig hebt... de prijzen zakken in IT wereld zo snel dat je veel beter af bent om later (over x-jaar) als je andere eisen hebt op dat moment een nieuwe systeem samen te stellen en je oude door te verkopen, dan om nu die eisen te anticiperen.

Even voorbeeldje: stel je had 3.5 jaar terug een 320GB HDD nodig gehad, maar je wist dat je nu 1TB nodig zou hebben. 1TB zou toen ruim het drievoudige gekost hebben van 320GB (iets van EUR 200 vs EUR 60). Dat had je dus EUR 140 meer gekost dan de 320GB drive. Nu, stel je kocht toen gewoon de 320GB drive en je kocht nu een 1TB drive. Dat zou nu maar EUR 60 kosten, waardoor je in totaal EUR 120 kwijt zou zijn, en dus EUR 80 goedkoper uit zou zijn dan als je toen 1TB gekocht had. Daarnaast was je 1TB toen nu uit garantie geweest, maar de 1TB nu natuurlijk niet, en is een 1TB schijf die je nu koopt sneller, stiller en zuiniger dan een 1TB schijf van de allereerste generatie. Tenslotte zou je die 320GB schijf nu weer kunnen verkopen en daarmee iets van EUR 25 vangen, waarmee je EUR 105 goedkoper uit zou zijn dan een 1TB schijf toen kopen, oftewel het scheelt meer dan de helft :o

Dit is even een uitgewerkt voorbeeldje, je zou met willekeurig welk andere computeronderdeel iets vergelijkbaars kunnen doen. Het loont echt in geen enkel geval om meer te kopen dan je op het moment van aanschaf nodig hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396442

Ik heb ook een vraagje over 2 PCI-E (16x)
Nou had ik een moederbord uitgezocht:

Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3

Maar nu zag ik het volgende:
1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8)
* The PCIEX8 slot shares bandwidth with the PCIEX16 slot. When the PCIEX8 slot is populated, the PCIEX16 slot will operate at up to x8 mode.
Ik wil er 2 videokaarten op zetten in crossfire (MSI R6970 Lightning )

Maar hierbij is het toch dat je 2x PCIExpress x16 sloten hebt? en deze ook op 16x lopen?
Kan iemand mij hierover wat meer duidelijkheid geven? Want ik kan ook geen moederbord in dezelfde prijsklasse vinden die wel 2x 16x sloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als jij een socket 1155 hebt welke 32 PCI-e 2.0 lanes beschikbaar heeft voor de videokaarten zou dit misschien kunnen. Maar de CPU's hebben maar 16 lanes beschikbaar dus optimaal is twee keer 8 lanes, wat overigens totaal geen probleem is voor een videokaart zoals de HD6970.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*het gaat idd om een Sandy Bridge i5 2500k CPU waar deze op moet gaan draaien (1155 socket :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je sowieso niet 2x x16 sloten. Dan zul je echt naar iets moeten kijken met een NF200 chip erop (en of je dat wil is ook maar de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar ja wat voegt zo'n NF200 toe voor hem, behalve extra stroom verbruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Niets dus, ik heb er ook eentje op m'n bord zitten, maar om eerlijk te zijn ben ik dat ding ook liever kwijt dan rijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in hoeverre is het nodig om 2x een 16x sloten te hebben?Want ik neem aan dat als ik 2x 6970 in crossfire zet, ik dan het beste 2x 16x kan hebben toch? want als ik deze niet volledig kan gebruiken vind ik het ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
welke resolutie game je? zal je zo'n 5% performance kosten afhankelijk van de resolutie..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

en dan is 5% al veel. in 3DMark 11 haalde ik met een N560GTX Ti Hawk van MSI (die is dus al aardig OCed) een verschil van net iets meer dan 1% tussen een x16 en x8 slot. Verwaarloosbaar klein dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1920*1080...

Dus of de 2 kaarten nu op 2x 8 lanes lopen of 2 x16 maakt eigenlijk niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nope, hooguit een enkel procentje dat je toch neit gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:23
kortom, crossfire is knap useless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel verschil zit er nu tussen een enkele videokaart, en 2 videokaarten in crossfire... kwa snelheid en kracht

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 396442 op 03-08-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lampuhkap schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:18:
kortom, crossfire is knap useless?
Nee, ik had het over het verschil tussen een x8 en x16 slot. Crossfire (of SLI) draai ik zelf niet dus dat heb ik nog niet echt kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 396442 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:19:
Hoeveel verschil zit er nu tussen een enkele videokaart, en 2 videokaarten in crossfire... kwa snelheid en kracht
Tegenwoordig verdubbelen de prestaties zelfs vaak genoeg als je de instellingen maar hoog genoeg hebt en dus niet last hebt van een CPU bottleneck.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Terw_Dan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:03:
en dan is 5% al veel. in 3DMark 11 haalde ik met een N560GTX Ti Hawk van MSI (die is dus al aardig OCed) een verschil van net iets meer dan 1% tussen een x16 en x8 slot. Verwaarloosbaar klein dus.
foute statement.. in het geval van CFX/SLI maakt het wel degelijk uit of je op lagere lane snelheid draait. je kan zeker nooit vergelijken met single card setup..

er zijn zelfs gevallen waar het 20% kost op je performance..

maar je moet jezelf afvragen.. heeft het nut.. ik heb mijn 2 6970's weg gegedaan en ga naar een 580GTX over, heb een paar weken met 1 6970 gedraaid en deze gaf meer dan genoeg power op 1920x1200.

zou het geld stoppen in een leuk SSD'tje of bijn een 2600K ipv 2500K (weet niet wat voor cpu je nu hebt)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:11
Anoniem: 396442 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:04:
1920*1080...

Dus of de 2 kaarten nu op 2x 8 lanes lopen of 2 x16 maakt eigenlijk niet veel uit?
Nee, dat maakt niet zoveel uit: GeForce And Radeon On Intel's P67: PCIe Scaling Explored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
komen ze weer met die test... appels met peren vergelijken dit

die test is gedaan met 1 kaart op verschillende snelheden.. dat heeft toch niets met CFX te maken

alleen de bonus geeft weer wat er gebeurd als je CFX draait op lagere lane snelheid, maar die is niet relevant voor dit verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er staat wel CrossFire bij maar dat gaat over PCI-e 2.0 x4 en x16 bij CrossFireX, daar is het verschil max zo'n 25% maar dat is natuurlijk niet heel vreemd er worden immers 16 lanes van de CPU gepakt voor de eerste videokaart en 4 lanes van het chipset voor de tweede videokaart wat natuurlijk een extra vertraging is.

Maar ik zou die 20% verschil tussen CrossFireX of SLi met PCI-e 2.0 x16 sloten en PCI-e 2.0 x8 sloten wel eens willen zien. Want bij hetgene wat ik heb gezien bleef het toch allemaal wel onder of max rond de 5%, iig niks om je druk over te maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:11
nedernakker schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:48:
die test is gedaan met 1 kaart op verschillende snelheden.. dat heeft toch niets met CFX te maken
Lees dan deel 3 eens: P67, X58, And NF200: The Best Platform For CrossFire And SLI

Zoals ik het lees zijn twee kaarten in Crossfire die elk de volle 16x lanes krijgen mbv de NF200 maar miniem sneller dan dezelfde opstelling zonder NF200, dus met 8x lanes per stuk.
Pagina: 1