Monitor met dode pixel, terug sturen (cooldown periode)

Pagina: 1
Acties:

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen maar nu lees ik dat het best vaak gebeurt dat je op je nieuwe monitor gelijk een dode pixel hebt en dit valt dan niet onder de garantie (uitgezonderd extra garantie). Nu heb ik weinig trek in een splinter nieuwe monitor waar gelijk al wat mee mis is, maar in hoevere mag ik de monitor terug geven en dan gooi ik het op de 7 dagen cooldown periode, volgens mij mag je altijd je product binnen 7 dagen terug sturen.

En kan ik dan niet gewoon in een shop zeggen check hem even anders komt ie toch terug?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
MantaMania schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:05:
Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen maar nu lees ik dat het best vaak gebeurt dat je op je nieuwe monitor gelijk een dode pixel hebt en dit valt dan niet onder de garantie (uitgezonderd extra garantie). Nu heb ik weinig trek in een splinter nieuwe monitor waar gelijk al wat mee mis is, maar in hoevere mag ik de monitor terug geven en dan gooi ik het op de 7 dagen cooldown periode, volgens mij mag je altijd je product binnen 7 dagen terug sturen.

En kan ik dan niet gewoon in een shop zeggen check hem even anders komt ie toch terug?
Die cooldown was toch enkel op verkoop vanop afstand? Niet aan verkoop aan de toonbank?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:58
tc982 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:06:
[...]

Die cooldown was toch enkel op verkoop vanop afstand? Niet aan verkoop aan de toonbank?
Klopt ja, enkel bij koop op afstand.

Je kan de keuze maken hem bij een fysieke winkel te halen waar ze hem voor je controleren. De Mycom (en vast ook anderen, maar zelf heb ik mijn monitor bij de Mycom gehaald vanwege de terugbrengregel) heeft ook een dergelijk systeem, ookal koop je hem in de winkel. Ze hebben hem daar voor me uit de doos gehaald, gecheckt en vervolgens kon ik hem ook altijd nog binnen x aantal dagen terugbrengen. Vond dat wat handiger dan een webwinkel waarbij het ook kan, maar dan alles via de post moest gaan.

Bij een online winkel kun je idd zonder opgaaf van reden terugsturen, maar dat je dat recht hebt betekent niet dat elke webwinkl dat hanteert, dus check de shopreviews even.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Als je in een winkel koopt kan je ook altijd vragen om hem te testen vóór de aankoop, dat is wat ik deed met laatste scherm.
Ze moesten hem wel bestellen dus als er iets mee scheelde was het pech voor hun maar duidelijk gemaakt tijdens eerste bezoek dat ik allergisch ben van pixel defecten :)

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Graviton12 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:14:
Als je in een winkel koopt kan je ook altijd vragen om hem te testen vóór de aankoop, dat is wat ik deed met laatste scherm.
Ze moesten hem wel bestellen dus als er iets mee scheelde was het pech voor hun maar duidelijk gemaakt tijdens eerste bezoek dat ik allergisch ben van pixel defecten :)
Dan ga ik dat maar doen heb het zelfde als jij ik kan er ook niet tegen. En heen en weer sturen is niet mn favoriet dan maar naar de winkel toe.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Kostte me ik dacht een 70-75 euro extra (400 euro voor een T240HD) enkel omdat ik hem niet via webshop kocht maar was het wel waard om onmiddellijk te zien dat alles ok was.
Pagina: 1