VPN client gezocht met SecurId ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

Ik zoek eigenlijk met spoed een VPN client die ik zo kan downloaden en die gaat werken met een RSA SecurID authenticering. Dit ivm het feit dat ik dankzij de NS gedwongen thuis moet werken, maar geen laptop van de zaak heb :( Het is of thuiswerken, of een dag gedwongen vakantie opnemen :(
PC: XP sp2

Anyways:
- Cisco VPN client: heb account aangemaakt, mag hem niet downloaden :'(
- CheckPoint: wordt bij ons intern gebruikt, echter laat die na de install mijn PC crashen
- SonicWall VPN Client: snapt geen RSA securid :(

Iemand nog tips / een plaats waar ik de cisco / checkpoint VPN client kan downloaden? Op de zaak gebruiken ze CheckPoint SecureClient build 311...maar die is ook niet te vinden :(
Het mag freeware zijn, als het maar werkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:55

alm

Misschien moet je gewoon een virtuele pc inrichten en daarop de client van de zaak gebruiken, blijft je pc thuis tenminste "schoon".

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 19:51
Heb je hier niets:

https://www.rsa.com/go/we...AP_Agent_Download_Ongoing

Is een volgens mij een plugin van RSA zelf en dan kan je met windows vpn een connectie opzetten.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
alm schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:39:
Misschien moet je gewoon een virtuele pc inrichten en daarop de client van de zaak gebruiken, blijft je pc thuis tenminste "schoon".
Dat had ik op zich ook al bedacht, ware het niet dat die software dus op de zaak ligt en standaard geinstalleerd wordt - zelfs onze IT afdeling kon me niet helpen met een installer :(
Het is dus niet zo dat mijn PC niet werk of dat ik die schoon wil houden; ik moet gewoon verbinding kunnen maken met de zaak :)
Wolf87 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:42:
Heb je hier niets:

https://www.rsa.com/go/we...AP_Agent_Download_Ongoing

Is een volgens mij een plugin van RSA zelf en dan kan je met windows vpn een connectie opzetten.
Die is voor Vista en W2008, ik zit op XP :(

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2009 11:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het niet zo dat wanneer je werkgever jouw de mogelijkheid bied thuis te werken ook dan de hard- en software moet facaliteren? Waarschijnlijk kan (lees: mag) de IT afdeling jou niet helpen met een installer, omdat vanwege security geen prive systemen op het netwerk toegelaten worden. dat is hier namelijk ook het geval. Ik zit op zo'n IT afdeling en ook wij krijgen deze vraag wel eens.

Zo wordt hier een VPN client van Nortel Networks gebruikt in combinatioe met RSA SecureID kaarten. Je moet dan wel weten hoe de client in te stellen en veelal ook de juiste versie gebruiken.

[ Voor 69% gewijzigd door _Dune_ op 21-12-2009 11:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Doe mogelijkheid wordt weliswaar gefaciliteerd, maar alleen als ik een zakelijke laptop heb waar de software op geinstalleerd is. Aangezien ik net 3 weken terug ben begonnen en dingen niet zo snel lopen als ik zou willen, heb ik die laptop helaas nog niet.
IT is welwillend (heb ze al aantal keer aan de lijn gehad vandaag) maar kunnen ook geen ijzer met handen breken. Nogmaals: het is een overmachtsituatie nu. De discussie over wat de werkgever moet faciliteren en wat niet doet dus gelukkig even niet ter zake :)
Het gaat er om dat het gaat werken, graag zsm, en hoe dat maakt niet uit als het maar werkt :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2009 11:52 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:55

alm

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is dit iets:
http://www.shrew.net/home

Is gratis te gebruiken. :-)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Eagle schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:50:
Doe mogelijkheid wordt weliswaar gefaciliteerd, maar alleen als ik een zakelijke laptop heb waar de software op geinstalleerd is. Aangezien ik net 3 weken terug ben begonnen en dingen niet zo snel lopen als ik zou willen, heb ik die laptop helaas nog niet.
IT is welwillend (heb ze al aantal keer aan de lijn gehad vandaag) maar kunnen ook geen ijzer met handen breken. Nogmaals: het is een overmachtsituatie nu. De discussie over wat de werkgever moet faciliteren en wat niet doet dus gelukkig even niet ter zake :)
Het gaat er om dat het gaat werken, graag zsm, en hoe dat maakt niet uit als het maar werkt :Y)
Laat mij raden IT wordt door een externe partij gedaan, men (jouw afdeling) wist ruim van te voren dat jij in dienst zou komen of deze functie zou gaan bekleden, maar heeft verzuimd dit door te geven aan de IT partner. Deze heeft over het algemeen een doorloop tijd van een 5 tot 10 werkdagen voor het leveren van een laptop (helemaal als deze nog besteld moet worden, omdat er geen voorraad gehouden mag worden). *zucht* het is ook overal hetzelfde. :/ Maar ja zoals je zelf al zegt daar heb je nu niets aan. :)

Nortel Networks heeft dus ook een VPN client die met SecureID kaarten werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 21-12-2009 12:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:57
Zo, wat _Dune_ zegt klinkt wel heel erg bekend in de oren!
En Topicstarter, het is vervelend maar toch echt het probleem van je baas.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Hennie-M schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:06:
Zo, wat _Dune_ zegt klinkt wel heel erg bekend in de oren!
En Topicstarter, het is vervelend maar toch echt het probleem van je baas.
Helaas dus mijn probleem, aangezien het mij een vrije dag kost :( Die laptop schijnt wel aangevraagd te zijn, maar die stond even on hold omdat ik dus nog in mijn proeftijd zit....

Bij Nortel heb ik getracht de client te downloaden...daar worden alle versies geleverd, behalve die voor Windows. CE leveren ze wel, HPUX Linux en Mac ook, maar XP ho maar :(

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:57
Ja, dat zeg je nu wel dat ze het jouw probleem maken maar mag dat zomaar?
De reden die ze aanvoeren waarom ze geen gereedschap voor je aanvoeren klinkt logisch, maar is die ook gerechtvaardigd? Wij geven oude meuk mee aan mensen in een proefperiode (D610's e.d.) tegen de tijd dat die periode afgelopen is staat er een nieuwe klaar.

Het werkt niet optimaal, maar je zou dan iig aan het werk kunnen. Het is echt te gek voor woorden dat jij niet naar je werk kan komen door een externe factor (weer) en jij wel thuis mag werken, maar niet KAN werken ondanks dat jij je best doet om dit toch voor de gang te krijgen, het JOU je vrije dag kost? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Hennie-M op 21-12-2009 12:15 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31
Je bent toch aan het werk door dit uit te zoeken? Lijkt me wel in ieder geval. Omdat jouw baas de laptop on hold heeft gezet ben jij dus nu verplicht om een dag vrij te nemen. Je baas heeft de zaakjes niet op orde, daar mag jij niet de dupe van worden...
Pagina: 1