Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vragen over Ziggo en Usenet

Pagina: 1
Acties:

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Hallo,
ik wil binnenkort overstappen naar een andere provider voor internet+TV+telefoon, want nu hebben we namelijk XS4All waar je 30 euro per maand betaalt voor maar 3Mbit/sec!
Ziggo alles-in-1 plus lijkt me de beste optie, want ik heb veel goede ervaringen van anderen gehoord, en dat je ook echt de beloofde 20Mbit/sec krijgt, voor maar 50 euro per maand.

Vraag 1: Hoe groot is de kans dat ik de volle 20Mbit/sec krijg?

Vraag 2: Ik wil digitale TV kunnen kijken+opnemen op mijn computer(liefst in 720p of beter als het kan), wat voor TV-kaart heb ik dan nodig?(ik vrees dat mijn analoge kaart niet gaat werken :P ) Ik heb PCI en PCI-e slots.

Vraag 3: Wat voor snelheid kan ik verwachten met Usenet? Als het niet snel genoeg is, voor welke payserver kan ik dan het beste kiezen om wel met 20Mbit/sec te kunnen downloaden?

Bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dinnesch op 21-12-2009 11:34 ]

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Vraag 1: Ligt er volgens mij vooral aan waar je woont. Ik woon in de omgeving van Haarlem en krijg de volle hap binnen.
Vraag 2/3: Geen flauw idee!

See you in another life, brother.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Puntje 2: wordt lastig op de computer. Er zijn wel oplossingen (dvb-c kaart icm een alphacrypt) maar die zijn niet zo heel voor de hand liggend en de vraag is of ze altijd gaan werken. Om HD op te kunnen nemen zul je wel een HD pakket af meoten nemen, anders heb je helemaal geen HD zenders om op te nemen.

Afhankelijk van wat je eigenlijk wilt is het misschien ook te overwegen om gewoon een PVR apparaat te nemen. Daarmee is ook op te nemen en heb je daarnaast ook gewoon de garantie dat dat wel zal blijven werken.

Puntje 3: https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dinnesch
DM.Aram schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:34:
Vraag 1: Ligt er volgens mij vooral aan waar je woont. Ik woon in de omgeving van Haarlem en krijg de volle hap binnen.
Mooi zo, ik denk dat ik dan ook wel de volle snelheid haal.(ik woon in Assen)
Janoz schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:57:
Puntje 2: wordt lastig op de computer. Er zijn wel oplossingen (dvb-c kaart icm een alphacrypt) maar die zijn niet zo heel voor de hand liggend en de vraag is of ze altijd gaan werken. Om HD op te kunnen nemen zul je wel een HD pakket af meoten nemen, anders heb je helemaal geen HD zenders om op te nemen.

Afhankelijk van wat je eigenlijk wilt is het misschien ook te overwegen om gewoon een PVR apparaat te nemen. Daarmee is ook op te nemen en heb je daarnaast ook gewoon de garantie dat dat wel zal blijven werken.
Bedankt voor de uitleg, ik heb veel verstand van computerhardware maar digitale TV is abracadabra voor me :)
Heb even snel op de Pricewatch gekeken voor een dvb-c kaartje en een Alphacrypt wat een en dan komt het al snel boven de 200 euro uit, wat te duur voor me is. Ik denk dat ik dan liever een goedkoop decodertje koop.
Duidelijk, sorry dat ik niet even zelf had gezocht.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dinnesch schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:22:
[...]

Mooi zo, ik denk dat ik dan ook wel de volle snelheid haal.(ik woon in Assen)

[...]

Bedankt voor de uitleg, ik heb veel verstand van computerhardware maar digitale TV is abracadabra voor me :)
Heb even snel op de Pricewatch gekeken voor een dvb-c kaartje en een Alphacrypt wat een en dan komt het al snel boven de 200 euro uit, wat te duur voor me is. Ik denk dat ik dan liever een goedkoop decodertje koop.
Je zou ook kunnen kijken naar een TV met CI+ ondersteuning. Dan heb je helemaal geen losse decoder meer nodig, maar kun je gewoon de CI+ module halen en rechtstreeks in je TV steken.

Verwijderd

Dinnesch schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:31:
Hallo,
ik wil binnenkort overstappen naar een andere provider voor internet+TV+telefoon, want nu hebben we namelijk XS4All waar je 30 euro per maand betaalt voor maar 3Mbit/sec!
Ziggo alles-in-1 plus lijkt me de beste optie, want ik heb veel goede ervaringen van anderen gehoord, en dat je ook echt de beloofde 20Mbit/sec krijgt, voor maar 50 euro per maand.

Reken maar op de volle 20 mbit. Bij kabel ben je niet afhankelijk van de afstand tot de centrale om je snelheid te halen. Naar mijn ervaring haal je die 20 mbit sowieso.
Vraag 3: Wat voor snelheid kan ik verwachten met Usenet? Als het niet snel genoeg is, voor welke payserver kan ik dan het beste kiezen om wel met 20Mbit/sec te kunnen downloaden?

Bij Ziggo haal je met Alles-in-1 Plus 8 mbit op de nieuwsgroepen van Ziggo. Bij payservers zul je zonder problemen 20 mbit halen. Daarnaast is de retentie van payservers ook vele malen beter. Hitnews.eu biedt 200 dagen retentie, en daarmee haal je makkelijk 20 mbit. Eweka.nl biedt je 479 dagen retentie, en ook daar haal je je 20 mbit zonder problemen. Kijk eens rond, zou ik zeggen. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Vraag 2: Ik wil digitale TV kunnen kijken+opnemen op mijn computer(liefst in 720p of beter als het kan), wat voor TV-kaart heb ik dan nodig?(ik vrees dat mijn analoge kaart niet gaat werken :P ) Ik heb PCI en PCI-e slots.
Veel leesplezier: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
En trek er veel tijd voor uit om het onder de knie te krijgen.
Oh, en vergeet niet dat het nu waarschijnlijk verstandiger is om over te stappen naar een ci+ module.
Of ga aan de slag met een softcam, maar dan kost het je nog meer tijd.

• Dinnesch
Janoz schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:10:
[...]

Je zou ook kunnen kijken naar een TV met CI+ ondersteuning. Dan heb je helemaal geen losse decoder meer nodig, maar kun je gewoon de CI+ module halen en rechtstreeks in je TV steken.
Meh, heb net een paar maanden een prachtige 1080p-monitor en ik wil TV op mijn PC hebben. :)
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:18:

Bij Ziggo haal je met Alles-in-1 Plus 8 mbit op de nieuwsgroepen van Ziggo. Bij payservers zul je zonder problemen 20 mbit halen. Daarnaast is de retentie van payservers ook vele malen beter. Hitnews.eu biedt 200 dagen retentie, en daarmee haal je makkelijk 20 mbit. Eweka.nl biedt je 479 dagen retentie, en ook daar haal je je 20 mbit zonder problemen. Kijk eens rond, zou ik zeggen. :)
Ik heb ook al Eweka aangeraden gekregen van iemand anders en het ziet er goed uit, dus ik denk dat dat mijn keuze wordt. Bedankt
job schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:20:
[...]
Veel leesplezier: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
En trek er veel tijd voor uit om het onder de knie te krijgen.
Oh, en vergeet niet dat het nu waarschijnlijk verstandiger is om over te stappen naar een ci+ module.
Of ga aan de slag met een softcam, maar dan kost het je nog meer tijd.
Bedankt, daar heb ik heel wat van geleerd. Ik ga wss een 2e hands FloppyDTV kaartje+Alphacrypt kopen.

Verwijderd

Zit in zuidlimburg en heb bijna altijd 99% van de tijd de volle snelheid.
Heb xsnews als payserver en ook dit draait gewoon volle bak.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dinnesch schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:21:
Meh, heb net een paar maanden een prachtige 1080p-monitor en ik wil TV op mijn PC hebben. :)
Eventueel zou je ook een HD decoder kunnen overwegen (of een sd decoder, zolang hij een hdmi uitgang heeft). Deze kun je vervolgens wel via hdmi of via een hdmi naar dvi convertor aansluiten op je monitor. Alle decoders hebben wel een extra audio uitgang voor het geluid.

• Dinnesch
Janoz schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:38:
[...]

Eventueel zou je ook een HD decoder kunnen overwegen (of een sd decoder, zolang hij een hdmi uitgang heeft). Deze kun je vervolgens wel via hdmi of via een hdmi naar dvi convertor aansluiten op je monitor. Alle decoders hebben wel een extra audio uitgang voor het geluid.
Nee, ik vind het veel praktischer om alles op mijn computer te hebben, makkelijk te beheren met Windows Media Center etc. ;) Dat is waarom ik liever geen losse decoder heb.

• Dinnesch
Hallo,
sorry voor de bump van een oud topic, maar ik heb weer een nieuwe vraag.
Mijn moeder vindt het wel handig om TV op te kunnen nemen, dus ik wou een decoder met harde schijf voor haar kopen. Ik zat hieraan te denken:
pricewatch: Samsung DCB-P850R
Is deze decoder geschikt voor Ziggo, en krijg je als je geen decoder bestelt wel een smartcard van Ziggo?
Pagina: 1