Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Sinds zaterdag heeft mijn broertje een nieuwe video kaart gekocht voor zijn computer. Na deze in de computer gestopt te hebben, bleek het beeld om de zoveel seconden te ´flikkeren´. En bij het opstarten van een game werd het beeld zwart en kon je er niks meer mee doen behalve de stekker eruithalen. Omdat in de computer maar een 350W voeding zat, en er volgens de verkopers minimaal een 400W in moet zitten voor de videokaart, hebben wij een nieuwe 520W voeding gekocht. Met deze nieuwe voeding ´flikkerde´ het beeld niet meer, maar bij het opstarten van een game werd het beeld weer zwart. Dit is bij meerdere games het geval.

De nieuwe videokaart is een Sapphire Radeon HD 5750. Deze videokaart moest de plaats vervangen van de onboard videokaart(Intel GMA 3100), die op het moederbord Asus P5KPL-AM EPU zit. Als eerst hebben wij de drivers van de onboard video kaart verwijderd, en daarna hebben we de nieuwe videokaart geplaatst.Daarna hebben wij de drivers van de nieuwe videokaart geinstralleerd.

Ik denk dat de Onboard videokaart voor een conflict zorgt met de nieuwe videokaart. Is dit een mogelijkheid? En hoe kan ik zorgen dat ik de onboard videokaart helemaal uitschakel? En zijn er nog andere ideën waardoor dit mogelijk is?

Ik heb in het apparaat beheer even gekeken welke videokaarten(beeldschermadapters) er in de lijst staan. Dit is alleen die van Sapphire, en dus niet meer die van Intel. Wel zien wij onder het onderdeel 'Systeemapparaten' 2 dingen staan die misschien voor het probleem zorgen. Maar wij durven deze eigelijk niet uit te schakelen. Weet iemand of de omcirkelde apparaten in de 2e screenshot voor het probleem kunnen zorgen?

Screen 1:
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/8044/screen1a.th.png

Screen 2:
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/3981/screen2r.th.png'

Heeft iemand een idee waardoor dit probleem van het zwarte beeld komt?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Deïnstalleer alles in veilige modus met driver sweeper ;) installeer dan eerst je chipset driver en daarna de driver van je videokaart , misschien dat het dan opgelost is ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:39
In de bios de onboard video uitschakelen?
DirectX opnieuw installeren?

Die systeemapparaten zou ik ook niet aan zitten, die zorgen er juist voor dat de kaart werkt volgens mij.

[ Voor 69% gewijzigd door Bulldock op 21-12-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

losse ideenen:
In je bios die 2e videokaart ook nog uitschakelen.

Drivercleaner draaien / reboot. reinstall radeon drivers

de 6 pins aansluiting op de video kaart goed aangesloten op de voeding?

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/HD5750/LARGE/HD5750-9.jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjager
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
hier heb ik meschien een oplossing voor zwart beeld bij opstarten oplossi O-) ng = ram schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Uuuhhh.. mag hopen dat het probleem na 6 jaar toch wel opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. En "RAM schoonmaken"...

Dat is niet bepaald eerste of tweede stap die ik zou uitproberen. We hebben (al van ruim voor 2009) veel meer tips online staan:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dicht ivm redelijk onzinnige schop.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.