Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cartridges OCE bestellen

Pagina: 1
Acties:

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Goedemorgen allemaal.

Op ons werk hebben wij een A0 plotter van OCE, type: CS2136.
Nu ben ik er al meerdere malen achteraan gegaan om te kijken of er voor dit type plotter nergens anders/goedkoper cartridges bestellen dan bij OCE zelf.

Mijn baas meent dat ze bij aankoop hebben gezegd dat dit gewoon een Canon is met OCE software, maar ook dit kan ik nergens terug vinden. Cartridge type is IJC236, maar kom iedere keer bij OCE uit. Kan er ook nergens niets over vinden. Staat ook duidelijk OCE en geen canon. Denk dat dit gelijk staat net zoals LG bij Philips wordt gemaakt.

Maar weet iemand of dit type cartridge nog aangeduid staat onder een ander type cartridge? Want bijv op 123inkt kan ik niets over OCE vinden.

Het uitzoeken is het natuurlijk best wel waard, zeker in deze tijden wilt iedereen bezuinigen en als je nagaat dat een set cartridges 528,- Euro ex BTW kost. Dit moet goedkoper kunnen, maar kan gewoon geen alternatief vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dat is idd geen eigen plotter van Océ, maar een rebranded Canon... als ik het goed heb is dit apparaat hetzelfde als de Canon IPF700... maar of je daar ook andere cartridges voor kan gebruiken dus ik niet te zeggen... ik weet niet of die dingen met chips oid werken.

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Kijk naar dat type zocht ik. En je geeft ook ongeveer meteen antwoord op mijn vraag m.b.t de cartridges. Volgens mij werken deze met een chip, maar kan dit wel eens navragen bij 123inkt of dit kan gaan werken. Of ik bestel er even 1 en dan kom ik er ook achter.

Bedankt voor je antwoord, ga hier even mee verder!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Het kan zelfs zo zijn dat er een andere module in de printer zit waardoor originele Canon cartridges niet passen... ik denk iig dat de kans erg klein is, vaak hebben ze wel rekening gehouden om dergelijk 'misbruik' te voorkomen.