Een verbinding tegelijk naar NAS-server

Pagina: 1
Acties:

• Mr F Brick
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb een Belkin N + gigabit router, daaraan zit nog een gigabit switch.
Aan de router zit een CH3SNAS, aan de switch zit een Ubuntu PC en ik heb een Win7 laptop draadloos verbonden.
Nu doet het probleem zich voor dat de computer die zich als eerste aanmeldt, de mappen ze zien krijgt op de NAS. De tweede computer krijgt alleen de link te zien naar de web interface voor beheer.

De NAS heeft de laatste firmware, met oudere firmware was precies hetzelfde probleem.
De firmware van de afgelopen week gekochte Belkin is nog origineel.

Heeft iemand een idee waarom ik maar 1 verbinding tegelijk kan maken naar de NAS?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je users aangemaakt in die NAS? Misschien is het zo dat een username slechts vanaf 1 pc tegelijk kan connecten. Dus ik zou een proberen meerdere users aan te maken, die rechten te geven en dan op elke pc een andere username gebruiken.

Zou wel vaag zijn als dat zo was maar het is denk ik wel het proberen waard.

• Mr F Brick
Er zijn users aangemaakt. Deze corresponderen echter niet namen, gebruikers uit het netwerk. Bovendien heb ik aangegeven dat er op de 2 shares geen beperkingen zijn, iedereen mag alles zien.

Wat ik mij nu wel bedenk is dat ik misschien die 2 computers allebei dezelfde naam heb gegeven. Dat kan ik vanavond pas weer bekijken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mr F Brick schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:19:
Er zijn users aangemaakt. Deze corresponderen echter niet namen, gebruikers uit het netwerk. Bovendien heb ik aangegeven dat er op de 2 shares geen beperkingen zijn, iedereen mag alles zien.

Wat ik mij nu wel bedenk is dat ik misschien die 2 computers allebei dezelfde naam heb gegeven. Dat kan ik vanavond pas weer bekijken.
Dat is sowieso niet handig nee, best kans dat die NAS het daardoor niet meer snapt.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 21:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mr F Brick schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:19:

Dezelfde hostname? Dat moet je idd nooit doen. Net zoals ip-adressen: Altijd verschillende geven, anders gaat het fout.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Mr F Brick
Na het hernoemen van de laptop lukte het nog steeds niet.
Op beide computers had ik dezelfde gebruikersnaam ingelogd en na het hernoemen van één van de gebruikers was het probleem verholpen.
Case Closed
Pagina: 1