Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Arcade Deluxe start steeds weer op

Pagina: 1
Acties:

• Flippel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 21:38
Sinds 1,5 week heb ik een Acer Laptop. Afgelopen vrijdag de upgrade van Vista naar Windows 7 geïnstalleerd. In de eerste instantie geen problemen, maar gisteren was ik bezig met Magix Video en toen werd Acer Arcade Deluxe ineens opeens opgestart. Afgesloten en even later, weer... en weer... :N
Op onderzoek gegaan en toen viel het me op zolang ik met de muis werk is er niets aan de hand maar zodra ik het toetsenbord aanraak (willekeurige toets, incl. functietoesten en Enter) start dit programma op. Dit maakte het werken voor mij een beetje onmogelijk. In eerste instantie kon ik de oorzaak niet vinden dus toen heb ik Arcade Deluxe er maar afgegooid. Maar dat loste het probleem niet op, want nu ging ie Media Center opstarten. :?
Daarom Win7 herstelt naar een herstelpunt voordat het probleem optradt, maar dit had geen effect. Nu wil ie nog steeds Arcade Deluxe opstarten, verschijnen van die groene letters op het scherm dat ie een programma wil starten wanneer ik een Quick launch button heb aangeraakt (maar dat is niet zo). Het actieve programma wordt dan op passief gezet, wat werken voor mij praktisch onmogelijk maakt.
Wie o wie kan mij helpen, want dit is echt superirritant! :S

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al eens geprobeerd Windows 7 from scratch te installeren? Dwz zonder Acer's software? Het kan namelijk zijn dat die software niet compatibel is met Windows 7 :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Flippel
Het is een Upgrade van Acer zelf, incl, aparte Upgrade CD met Acer Software. Dus ik neem aan dat dat zou moeten werken. Overigens heeft Win7 eerst 2 dagen gewerkt zonder dat dit probleem optrad, dus ik vraag me af of het aan Windows ligt?
Snake schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:50:
Al eens geprobeerd Windows 7 from scratch te installeren? Dwz zonder Acer's software? Het kan namelijk zijn dat die software niet compatibel is met Windows 7 :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer gewoon eens een clean install. Ken je niemand die in de winkel Windows 7 heeft gekocht? Dan kan je dat schijfje gebruiken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
@Snake
Je kan vanaf de upgrade CD ook gewoon clean installeren, ik weet niet zeker maar volgens mij zit op die CD niet al die bijgevoegde software nogmaals. Misschien wel op de 2e cd die erbij kwam, met drivers/ software, maar dan kan je zelf kiezen wat je installeert.

Verwijderd

Kan het niet zijn dat jij met bepaalde videobestanden werkt, die zodra je erop klikt geopend worden met Acer Arcade Deluxe, en als niet niet aanwezig is met het Media Center?

Lijkt me dat je daar is naar moet kijken, of je eventueel dat kan veranderen.
Succes ermee (ik heb zelf ook een Acer, en dat knopje bij mijne (Aspire 7730G) zit echt op een irritante plek).

• Flippel
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:18:
Kan het niet zijn dat jij met bepaalde videobestanden werkt, die zodra je erop klikt geopend worden met Acer Arcade Deluxe, en als niet niet aanwezig is met het Media Center?

Lijkt me dat je daar is naar moet kijken, of je eventueel dat kan veranderen.
Succes ermee (ik heb zelf ook een Acer, en dat knopje bij mijne (Aspire 7730G) zit echt op een irritante plek).
Nee, dat is het probleem niet, want het probleem treedt altijd op, los van welk programma ik geopend heb. Dus bijv. gister toen ik op internet een oplossing zocht, moest ik na elke ingetypte letter weer terugswitchen naar mijn browser, omdat telkens dat Arcade werd geactiveerd, aardig onwerkbaar dus. Een clean install zou ik kunnen doen, maar het lijkt me toch dat het ergens een instelling moet zijn waarmee het probleem is opgelost.

edit: overigens heb ik ook een 7730G

• Willem15
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-01-2010
Help! Mijn zoontje zit met hetzelfde probleem met zijn gloednieuwe Acer 7730G-664G100Mn, die na slechts 1 dag al problemen geeft. Ook bij hem start Arcade de Luxe automatisch op zodra hij een willekeurige toets indrukt. Iedere ingedrukte toets activeert Arcade de Luxe.
Windows 7 is nog niet geinstalleerd. Het enige dat op de computer is gezet is het gekochte programma Spore.
Wie weet raad?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn Aspire 8930G en dit is hoogst irritant.Heb een normale versie van windows 7 laten installeren daar ik van Acer natuurlijk ook de verkeerde versie kreeg. Hoopte dat na de nieuwe installatie alle problemen verholpen zouden zijn maar dit was maar voor korte tijd.
De ellende is weer opnieuw begonnen.
Nadat ik de laptop uitgeschakeld heb kan deze weer spontaan opstarten met Arcade Deluxe en als ik het zie dat ze weer opstart moet ik soms herhaaldelijk proberen het programma te sluiten waarna telkens een hibernating volgt.

Wie kan mij verder helpen

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-11 23:34
Hebben jullie al contact opgenomen met de helpdesk ?
Volgens mij helpen ze bij Acer wel aardig. Soms ook niet mja..
Of iemand hier moet het probleem herkennnen, lijkt wel een fout in windows.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Had nu het zelfde probleem.

Na installatie van de upgrade windows 7 heb ik zitten zoeken wat het probleem zou kunnen zijn.
Heb dus niet een kale installatie gedaan. Dit van windows 7.

Het volgende gedaan:

Acer Arcade Deluxe op mijn desktop 1x aanklikken en dan rechtse muisklik.
Eigenschappen krijg je nu te zien.
Ga naaar tabblad :) Compatibiteit en zet een vinkje neer bij Compatibiteitsmodus.
Waarschijnlijk staat deze op Windows XP of met service pack erachter.
Zet deze op Windows Vista (Service Pack 2)
Dan toepassen en ok. Kan zijn dat hij opnieuw opgestart moet worden.

Doe een film in je DVD- Speler en je zal zien dat deze nu weer afspeelt.

Bij mij werkte dit. Heb trouwens de Acer Aspire 8930G

Gr Lex Daniels

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Misschien dat de PC decrapifier het eruit kan slopen?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Pagina: 1