ATI Radeon 4800series en Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik zit nu al een tijdje te kloten met me videokaart...
Ik heb een Ati Radeon 4850 pro ofzo... iig in die serie :)
Hij wordt op het moment 106c volgens het programma: "TechPowerUp GPU-Z" terwijl die idle is... fucking vaag dus.
Daarnaast heb ik rivatuner om controle te nemen over me fan.. als ik hem op 100% laat draaien wordt me videokaart niet kouder dan 71c... dat is toch veel te warm?
Ik heb dit probleem pas sinds windows 7 op me computer staat.

Nou dacht ik dus ff nieuwe drivers installeren... Leuk idee opzich maar ik download dus van ati de drivers en ik wil ze installeren... Oleee installatie slaat op tilt en stopt ermee.
Nou vraag ik me dus af wat ik hier tegen kan doen. Reinstall wil ik niet, kost me teveel tijd en een nieuwe videokaart zou opzich een optie kunnen zijn maar helpt dat wel?? Zal ik net dezelfde problemen krijgen met een andere kaart?
Momenteel heb ik me fan op 50% staan (5400 rpm) en me videokaart GPU load = 0% en hij wordt gewooon 85c... dat is toch niet normaal?

Any info will be helpfull!

[edit]
Oh nog ff als extratje.
Ik heb een 20" tv aangesloten op dat ding en een 19" beeldscherm ernaast.. maar dat had ik ook al hiervoor op XP en bij XP heb ik nooit echt ergens last van gehad.
Nu in windows 7 krijg ik regelmatig een bluescreen met stopcode 124 doordat me videokaart te heet is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zit de fan sowieso wel goed op de kaart?

En welke temps haal je als de kaart onder load is met standaard fanspeeds, ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich maakt dat niets uit aangezien 105/106c het maximum is van een videokaart. Als hij dat al in idle haalt dan is het niet zo belangrijk wat hij in load haalt...
Maar als je het echt wil weten.
Als ik rivatuner uit laat dan haalt mijn videokaart een blue screen met stop code 124 als ik aan het gamen ben.
Als ik me fan speed forceer naar 70% dan haalt me videokaart ruim 90c met 40% load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

ga eens heel snel je pc openschroeven en kijken of de fan draait/er veel stof zit O_O 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Patjeee op 21-12-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Me kast staat open en maak hem regelmatig schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
Voel eens aan de heatsink van de gpu.
Is deze zo heet dat je je vinger er nog geen halve seconde op kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah god mag weten wat de heatsink is .. maar alles waar ik hem aanraak kan ik meestal niet langer dan een halve second tot seconde aan zitten voor ik me vingertje brand.

Ik heb zojuist me videokaart helemaal open gehaald en schoon gemaakt (verder dat ik eerder had gedaan) maar op het moment wordt me gpu nog steeds rond de 80 met 1500rpm... en dat is dus in idle...
:( stom ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik heb hetzelfde probleem, alleen zijn mijn temps lager dan 40°... (software- en hardwarematig gemeten, alsook gevoeld). Maar de rest staat hier ook nog beschreven.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Grondige check en alles even los halen.
Fans controleren
Zijn er geen obstakels die de luchtstroom dwars kan liggen (de kabels etc).
Voel je ook een airflow als je pc aanstaat?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Me pckast staat open dus er is niet echt een airflow ofzo.. en voor zover ik weet heeft dat ding dat ook nooit gehad :P

Ik heb hem vanmiddag volledig uit elkaar gehaald en elk hoekje en gaatje schoongemaakt. De fan draait goed.
Ik denk dat als dit zo blijft dat ik gewoon een nieuwe ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Als ik het goed lees zit je met 'halve restanten' van een mislukte installatie.

Zou eerst de ATI 9.7 versie downloaden van de site (laatste versie die echt lekker loopt met de ATI Radeon 4850) en dan je huidige drivers de-installeren en vervolgens versie 9.7 installeren.

Ook moet je tijdens de installatie je andere beeldschermen loskoppelen en daarna pas aansluiten!

Check vervolgens even met Catalyst Control Center (samen met de driver gedownload) of de temperaturen overeenkomen met GPU-Z.

Zo heb je iig de juiste drivers op de juiste manier geinstalleerd en kun je verder zoeken als het probleem nog niet is verholpen.

Btw. Het zou ook geen slecht idee zijn om een andere koeler te kopen (bijv. de Arctic Twin Turbo). Deze kaart staat bekend om zijn hoge temperaturen.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor spiritos quote ik een deel van me eerste post:
"Nou dacht ik dus ff nieuwe drivers installeren... Leuk idee opzich maar ik download dus van ati de drivers en ik wil ze installeren... Oleee installatie slaat op tilt en stopt ermee."

dus ati9.7 installeren werkt niet. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:28:
voor spiritos quote ik een deel van me eerste post:
"Nou dacht ik dus ff nieuwe drivers installeren... Leuk idee opzich maar ik download dus van ati de drivers en ik wil ze installeren... Oleee installatie slaat op tilt en stopt ermee."

dus ati9.7 installeren werkt niet. :s
oude drivers ook eerst verwijderd voordat je de nieuwe installeerd? En daarnaast als je de drivers installeert, run je deze dan wel als Administrator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:20:
[...]

oude drivers ook eerst verwijderd voordat je de nieuwe installeerd? En daarnaast als je de drivers installeert, run je deze dan wel als Administrator ?
Er zijn geen drivers geinstalleerd omdat de installatie weigert verder te gaan.
Zo gouw ik op "Installeren" druk krijg ik een fout melding dat catalyst install manager er mee gestopt is en heb ik de opties:
1. "Check online for a solution and close the program"
2. "Close the program"
3. "Debug the program"
.. verder doet het niets.
Run as administrator heb ik ook al regelmatig geprobeerd maar helpt niets

Als ik hem dan debug met visual studio 2008 krijg ik "Unhandled exception at 0x77a03281 in InstallManagerApp.exe: 0xC0000005: Access violation writing location 0x00000000000000d8.
Er vervolgens nog wat andere errors die daar op lijken.
Of dit een fout in dat programma is of een fout die ik krijg vanwege dat visual studio debugger er niet voor gemaakt is dat weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Die foutmelding ziet er uit alsof je geheugen mogelijk niet goed is.

Zie http://www.updatexp.com/0xC0000005.html

Ik zou dus zeker adviseren om je geheugen modules te testen met Prim95 o.i.d.

ps. Heb je trouwens ook al geprobeerd om de repair functie van Windows 7 te testen op bad sectors van je hdd?
Je kan hiermee ook trouwens je geheugen laten testen via de Memory Diagnostic tool die je krijgt.

Zie: http://www.w7forums.com/startup-repair-t441.html

[ Voor 41% gewijzigd door Wylana op 23-12-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met windows7 64 ook problemen met ati 3800, wordt veel te warm 65c( met xp 40c) en de games lopen niet lekker. . Zou het komen van 32bit naar 64bit besturing!
Mij pc is een AMD 4x 9500 ati3800 4gb 800ddr2 voeding 650watt.
Wat ik kan doen is weer terug naar xp en kijken of het dan beter gaat?
Pagina: 1