[Windows 7] on the fly cached credentials verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Na een lange zoektocht vraag ik me af of mijn gevonde oplossing DE manier is om het volgende scenario te bereiken.

- stel je hebt map A op je desktop
- in map A staan map 1 en map 2
- map A deel je, zodat je kunt inloggen met admin-admin of met test-test
- als je inlogt met admin-admin dan zie je map 1 en map 2
- als je inlogt met test-test dan zie je map 1 alleen

mijn vraag: kun je als je eenmaal bent ingelogd als admin-admin daar on the fly mee uitloggen, zodat je weer opnieuw kunt inloggen met bv test-test (dus zonder uit te loggen in windows of te rebooten) ?

mijn oplossing: alle vensters sluiten die met de share te maken hebben, en dan batch file runnen met daarin "net use * /delete". Dan 15 seconden (ja echt, getest) wachten en voila, je moet weer opnieuw inloggen na dubbelklikken op map A.

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet standaard via een rechtermuisknop actie oid in windows kan. Moet dit perse via het net use commando? (PS. je moet niet direct na het runnen van het net use commando de share even snel openen, want dan start de teller (van 15 seconden in mijn testcase) weer opnieuw. Pas als ik 15 seconden lang alles heb gesloten van de share en niets open, worden m'n credentials verwijderd en kan ik weer opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

klist purge gebruiken?

Maar ik mis nog even of je dit lokaal doet of over een netwerk omdat je het over je desktop hebt en over een share.. dan ben ik toch wel benieuwd wat je precies bedoelt.
Resources (shares, printers e.d.) die je benadert gaan op basis van een sessie, meestal met een token die een verloop tijd heeft. In dat token staat wat je autorisaties zijn, en een logoff 'ververst' die autorisatietoken direct.
Dat is in een notedop hoe het werkt (niet exact, maar ongeveer wel).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Het uiteindelijke scenario is:
Ik heb snelkoppeling naar mijn NAS op mn desktop. Dubbelklik levert een loginscherm. Ik log in als admin en ga bv foto's herstructureren in de NAS. Vriend belt aan, wil foto's komen kijken van vakantie. Dan wil ik on the fly kunnen uitloggen zodat hij met een ander account (alleen lezen rechten) moet inloggen. Zo voorkom ik ongewenste delete acties in mijn belangrijke NAS data :)

Maar ik kan dit probleem denk ik terugbrengen tot simpele map op desktop. Het gaat om het uitlog gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt nog een andere optie eventueel.
Als je twee connecties met ieder verschillende credentials wil opzetten doe je de één met \\nasnaam\share en de ander met \\nas.ip.ad.res\share.
Dat zou ook moeten werken in principe, maar het ligt ook aan wat je NAS vreet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Maar dan nog ben ik niet on the fly uitgelogd met die ene share...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, maar hoe je dat moet doen wist je al :)

Pagina: 1