Case temps wel erg hoog zelfs als hij open is

Pagina: 1
Acties:

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik vraag mij of dit correct is, ik heb in mijn bios de temperaturen staan namelijk:
Case: 57
Cpu: 36
en dan is de case open
dicht is het
Case: 59
Cpu : 37

is dit normaal of heb ik een kapotte thermometer :P
en als dat zo is moet ik het bord dan terug sturen, of is er niks aan de hand.
en hoe word de cpu fan speed bepaald door alleen de cpu temp of door een gemiddelde van de case en cpu temp of door alleen de case temp. (op volgorde van logica)

mijn systeem:
p2 955
gigabyte 790x-ud4p
2gb ram
1tb spinpoint f3
p182
stock koeler

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De CPU-fanspeed zal waarschijnlijk puur en alleen afhangen van de processor-temperatuur. Tenzij je softwarematig hebt ingesteld dat dat anders zou moeten zijn. :)

En de case-temperatuur hangt natuurlijk af van wáár je die thermometer hebt zitten in de behuizing. Op zich valt het nog wel mee. Misschien eens kijken of de airflow in de kast wel in orde is. In de Cooling FAQ staat het één en ander hoe het wel en niet moet. :)

[ Voor 51% gewijzigd door _the_crow_ op 20-12-2009 21:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Ellos
het idiote is juist dat dat de temps zijn als hij open is (de kast) en het is de onboard, waarschijnlijk winbond chip die de case temp meet, het voelt namelijk ook nergens als 57 graden meer als 25 dus net boven kamer temperatuur.
maar er is dus voor de rest niks op gebaseerd qua cpu fan oid. dus is het niet erg.

Verwijderd

dit is wel heel erg hoog. Aangezien je zelf al aangeeft dat de gevoelstemperatuur geen 57 graden is in de behuizing verwacht ik dat je gewoon een brakke sensor hebt. Ik zou zeggen hang is een normale termometer in je behuizing en kijk hoe heet hij word. gewoon voor de zekerheid.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wat zijn de temps in de bios?
Welke software gebruik je om waardes in windows uit te lezen, sommige programma's geven verkeerde waardes. Gebruik het programma welke bij het moederbord is bijgeleverd, vergelijk dit met het bios, dan is het meestal goed.

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:22
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de case temp hoger is dan de cpu temp.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
waarschijnlijk leest je bios de sensor niet goed uit, heb je de laatste bios er al op staan?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Ellos
jup versie f9
en ik lees het in de bios uit.
dus het zal wel een kapotte sensor zijn dan.
Pagina: 1