Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 16:11
Goededag medetweakers,

Een aantal weken geleden is mijn mobo overleden (MSI P35 neo2 FR), toen ben ik opzoek gegaan naar een vervanger, dit is de P5Q deluxe geworden (deze kon ik goedkoop op de kop tikken).

Maar nu zit ik met een probleem, als ik mijn videokaart (Asus HD5770) in de 'main' PCI-Express slot steek (de blauwe) kan ik met geen mogelijkheid beeld krijgen, mijn monitor kan geen signaal doorkrijgen.

Mijn videokaart in de 2de PCI-Express slot gestoken (Deze werkt op 8x ipv 16x) en voila, ik krijg beeld. Ik er van overtuigd dat het blauwe slot wel kapot moet zijn of iets dergelijks.

Het bord RMA gestuurd, maar daar kreeg ik bericht dat alle sloten wel gewoon werken,
Ik heb het bord op moment terug en ik krijg weer het zelfde probleem, geen beeld in het 1ste PCI-Express slot, wel beeld in het 2de PCI-Express slot.

Nu stond er ergens op internet dat de P5Q problemen heeft met ATI kaarten, maar dat lijjkt me nogal fors, dus nu mijn vraag, heeft iemand ook dit probleem gehad, of weet iemand wat ik hieraan kan doen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:47

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer eens een bios reset.

Probeer ook als je op de aan knop drukt daarna op de reset knop te drukken, bij hem werkte het: productreview: Asus P5Q Deluxe review door mezstah

Dus de videokaart werkt wel op nummer 3 (zwarte slot) volgens dit plaatje: http://www.bit-tech.net/h...e-intel-p45-has-arrived/2

maar niet op nummer 6 (blauwe slot)?

Probeer ook eens het geheugen in een andere slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Hij werkt idd niet in slot nummer 6, maar wel in slot nummer 3 (heb ik hem nu inzitten)

Het moederbord is nieuw, dus aan die bios kan het dan toch niet liggen? (ga het nog wel proberen, maar liever nog niet)

Ik zal eens kijken of de reset werkt, maar alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CMOS clear en dus BIOS reset kan nooit kwaad :)
Je kan ook eens je BIOS proberen te updaten. Voor dit soort problemen zou ik dat eerst proberen in plaats van het bord gewoon te RMA'en. Soms heeft een moederbord initieel namelijk wat problemen met bepaalde grafische kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Maar is het niet zo dat als je de bios reset dat dan mijn raid-instellingen ook worden gereset, of hebben die niks met de bios te maken?

Ik heb het gedaan met de intel-raidcontroller, en dat is niet een optie is de bios, maar er na (dus ik denk het zelf van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
3rNsT schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:50:
Maar is het niet zo dat als je de bios reset dat dan mijn raid-instellingen ook worden gereset, of hebben die niks met de bios te maken?

Ik heb het gedaan met de intel-raidcontroller, en dat is niet een optie is de bios, maar er na (dus ik denk het zelf van niet)
Ik denk van niet in dat geval.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Nou ik heb de bios gereset, bios geupdated, geheugen gewisseld, maar alles doet het behalve dat blauwe PCI-Express slot, :(

Iemand anders nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Open deur. :)

Probeer eens een andere kaart in het blauwe slot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Is bij de winkel al gebeurt tijdens RMA, en hij doet het wel gewoon, daarom is het nu ook zo klote.

Kan verder niks vinden over issue van P5Q met ati kaarten. Je mag toch verwachten als beide van de zelfde fabrikant komen dat het allemaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En was die andere kaart toevallig een PCI-E 1.0 kaart? Ik heb met een ander moederbord eens gehad dat een PCI-E 2.0 kaart niet werkte, maar wel een PCI-E 1.0 kaart. En die 2.0 kaart deed het wel in een ander moederbord 8)7 Bleek toch het moederbord te zijn waar iets mis mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
Ik heb geen flauw idee of het een PCI-E 1.0 kaart was welke ze hebben gebruikt om te testen, kan ik nog achteraan gaan.

Maar iemand nog andere ideeen? Ik was nog van plan om crossfire te gaan draaien, maar als mijn main PCI-Express slot niet werkt, kan ik dat ook wel overboord gooien.

Maar het is toch van de gekke? Mijn mobo ondersteund PCI-Express 2.0, mijn HD5770 is PCI-Express 2.0 dan moet het toch gewoon werken?
Pagina: 1