Acer Aspire 3610 Bios wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een laptopje van een kennis van mij waarvan de windows niet meer boot. Om opnieuw windows erop te zetten moet "even" de boot order gewijzigd worden. Maar, lekker handig, hij is het wachtwoord van de BIOS vergeten. Is er een manier om dat wachtwoord de omzeilen of verwijderen?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • Batterijtje van moederbord gehaald, accu en stekker uit de notebook. Na 5 min opnieuw geprobeerd op te starten... nog steeds wachtwoord.
  • Internet doorzocht op een master wachtwoord. Zonder resultaat.
  • Alle wachtwoorden die misschien mogelijk waren. Zonder resultaat.
  • Hele laptop uit elkaar gehaald, op het moederbord gezocht naar jumper. Zonder resultaat.
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen of mensen die dit weten op te lossen? In elk geval zou een oplossing erg leuk zijn ;)

Eigenschappen moederbord:
Acer aspire 3610
Chipset: Intel 910GML
Bios: Phoenix Bios (verder geen details vanwege wachtwoord :( )

Verder denk ik dat hele systeemspecs hier neerzetten geen zin heeft.

Is mijn eerste echte activiteit op het forum, dus het kan zijn dat ik nog wat verkeerd doe. Hoop dat dat geen groot probleem is.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-12 18:40

boesOne

meuh

Vaak hebben mordernere laptops een toets om tijdens de post een boot menu op te roepen. F8 of F12 ofzo. Dan hoef je niet eens de bios in om van DVD te booten.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Heb ik net even geprobeerd.. Wil helaas ook niet lukken. Had hier nog niet zelf aan gedacht, wel onhandig van mij. Ondanks dat het niet werkt, enorm bedankt voor de hulp!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica