Hallo,
Ik heb sinds gisteren een laptopje van een kennis van mij waarvan de windows niet meer boot. Om opnieuw windows erop te zetten moet "even" de boot order gewijzigd worden. Maar, lekker handig, hij is het wachtwoord van de BIOS vergeten. Is er een manier om dat wachtwoord de omzeilen of verwijderen?
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Eigenschappen moederbord:
Acer aspire 3610
Chipset: Intel 910GML
Bios: Phoenix Bios (verder geen details vanwege wachtwoord
)
Verder denk ik dat hele systeemspecs hier neerzetten geen zin heeft.
Is mijn eerste echte activiteit op het forum, dus het kan zijn dat ik nog wat verkeerd doe. Hoop dat dat geen groot probleem is.
Ik heb sinds gisteren een laptopje van een kennis van mij waarvan de windows niet meer boot. Om opnieuw windows erop te zetten moet "even" de boot order gewijzigd worden. Maar, lekker handig, hij is het wachtwoord van de BIOS vergeten. Is er een manier om dat wachtwoord de omzeilen of verwijderen?
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Batterijtje van moederbord gehaald, accu en stekker uit de notebook. Na 5 min opnieuw geprobeerd op te starten... nog steeds wachtwoord.
- Internet doorzocht op een master wachtwoord. Zonder resultaat.
- Alle wachtwoorden die misschien mogelijk waren. Zonder resultaat.
- Hele laptop uit elkaar gehaald, op het moederbord gezocht naar jumper. Zonder resultaat.
Eigenschappen moederbord:
Acer aspire 3610
Chipset: Intel 910GML
Bios: Phoenix Bios (verder geen details vanwege wachtwoord
Verder denk ik dat hele systeemspecs hier neerzetten geen zin heeft.
Is mijn eerste echte activiteit op het forum, dus het kan zijn dat ik nog wat verkeerd doe. Hoop dat dat geen groot probleem is.