Vermoedelijk DNS-probleem router

Pagina: 1
Acties:

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 22:03
Ik heb een probleempje met mijn router.
Soms krijg ik enkel verbinding met google. MSN blijft werken.
De oplossing die ik zover heb is de router rebooten. Daarna werkt alles weer naar behoren en kan ik perfect surfen.
Het ligt niet aan mijn PC of een firewall etc. want het probleem doet zich bij ander computers op het netwerk ook voor.

Het gebeurt ongeveer 1x per dag en ik kan naar mijn router surfen en hem dus zo resetten.
Als ik wil inloggen bij MSN (als ik nog niet ingelogd was dus) krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/3857/internetconnectivitytes.jpg

De enigste bijhorende error code die ik vind is 80072ee7.
http://www.google.be/sear...=t&oq=80072ee7+error+code

Het gaat om een:
D-LINK DSL-504T
V1.00B02T02.EU.20040610 (laatste firmware zover ik zie)

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Maak je toevallig gebruik van torrents, het kan zijn dat er teveel connections zijn en daardoor de router (vastloopt) niet meer werkt. Als je zelf denkt aan een DNS probleem kun je altijd de DNS van OpenDNS.org erin zetten om te kijken of dit helpt.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat dit een DNS probleem is lijkt mij sterk. MSN is wat betreft ook totaal onbetrouwbaar aangezien die gewoon simpelweg niet verder kijkt. Als MSN niet kan verbinden geeft deze gewoon maar meteen aan dat er een DNS probleem is. Maar vaak genoeg is het niet kunnen bereiken van de DNS server alleen maar een sympthoom van het feit dat het internet niet werkt, maar is het niet de oorzaak.

Sowieso zou ik kijken of er een firmware update beschikbaar is voor je router.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
NAT tabel kan "vol" lopen. Router herstarten lost dit (tijdelijk) op.
Iemand die ik ken kon Hyves niet benaderen, voor de rest werkte alles. Router herstart gegeven, probleem opgelost.

Je zou inderdaad kunnen proberen een firmware update te doen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Had hetzelfde aan de hand met mijn Linksys WAG325N, altijd na nachtje downloaden via edonkey netwerk, simpelweg teveel connecties, firmware update en settings aanpassen mocht niet helpen, hij klapte er gewoon uit als hij dacht dat er een aanval was ofzo dunno.

Dus ik zou eerst dat eens bekijken of er geen mensen zijn die de hele dag downloaden :)

• Guust-Fi
Sorry voor het erge late antwoord.
Het probleem doet zich dus nog steeds voor maar we herstarten gewoon af en toe.
We zitten al met de laatste firmware.
Het treed op als er louter gesurft wordt. Geen torrents of niks...

Het vreemde is dat niemand dus niemand kan surfen behalve mijn vader op zijn laptop.
Mijn vader werkt via een VPN verbinding op zijn laptop. De router werkt dus nog maar om bizarre redenen kunnen wij niet surfen.

Ik heb de log van de router nog eens bekijken maar geraak niet wijs uit die informatie (na de restart van de router daarnet):

Sep 8 12:00:06> Valid Configuration Tree
Sep 8 12:00:11> Firewall NAT service started
Jan 1 01:01:00> Bridge Created: br0
Jan 1 01:01:00> Bridge Interface Added: eth0
Jan 1 01:01:01> pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Jan 1 01:01:03> DSL Carrier is down
Jan 1 01:01:13> DSL Carrier is up
Jan 1 01:01:21> Connect: ppp0 {--} nas0
Jan 1 01:01:22> WAN IP address xxx
Jan 1 01:01:22> WAN gateway 81.244.88.1
Jan 1 01:01:22> primary DNS address 195.238.2.21
Jan 1 01:01:22> secondary DNS address 195.238.2.22
Jan 1 01:01:22> PPPoE Connect with IP Address xxx
Jan 1 01:01:22> PPPoE Connection Successfully Established
Jan 1 01:01:22> PPPoE Connect with Gateway IP Address: 81.244.88.1

Het uur klopt hier dus niet maar het is vandaag rond 17:00 om correct te zijn.

Weet er iemand meer met deze informatie?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die log informatie laat weinig bijzonders ziem, dat zijn doodnormale meldingen van een router / modem combinatie die opstart. Overigens zou ik je ip uit die informatie halen, het is niet handig die openbaar te posten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 24-01-2010 17:53 ]

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
kun je als de verbinding weg is nog wel in de router inloggen of hem pingen?

Hoe staan de log instellingen van de router?

Thanks Mate

• Guust-Fi
Ik kan idd nog pingen en inloggen. Ik vermoed dat het dus een soort dns probleem is. Je kan de log instellingen niet wijzigen zover ik zie...

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Probeer dan eens de DNS servers op de computer vast in te stellen. Op die manier gebruik je wat DNS betreft in ieder geval niet je modem/router.

gebruik dan uiteraard wel de DNS servers die van je provider zijn, dus de 2.21 en 2.22 adressen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

OK, een hele rare oplossing, maar het volgende:

Als de router één keer per dag gereset moet worden, zet een tijdklok (die je voor 3 euro bij de Gamma koopt) op die router en laat deze 15 minuten uit gaan (bv. om 5:00 in de ochtend). Dan is hij voor de hele dag weer "vers"....

Een beter oplossing is natuurlijk, firmware update doen, andere router nemen etc....
Pagina: 1