Printserver installeren windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:02
Probleem:
Het installeren van een printer, de epson 1270 photo stylus, via een printserver van netgear, de ps121v2. Onder windows xp werkt dat allemaal prima, echter krijg ik het geheel niet aan de praat onder windows 7 ultimate 32 bit.

Wat gaat er mis:
Tijdens de installatie kan windows 7 de printserver op het netwerk niet vinden. Dit is vreemd, want ik kan gewoon via firefox inloggen op de server en de status zien. En wanneer ik via printer toevoegen, netwerkprinter, zoeken, dan zie ik de server (en P1 poort waar de epson op is aangesloten) gewoon staan. Wanneer ik hier op klik, dan probeert windows verbinding met het ding te maken, maar ik krijg instant een foutmelding dat er geen verbinding mee gemaakt kan worden en dat ik de netwerkinstellingen moet nalopen. Zou dus aan de netwerkinstellingen kunnen liggen.

Het vreemde is dat er nog 2 andere netwerkprinters aanwezig zijn (van HP), welke onder w7 wel gewoon door de installatie op het netwerk worden gevonden zonder dat er ook maar iets aan de netwerkinstellingen is veranderd.

Geprobeerd:
Ik heb zelf al de netwerkinstellingen van windows nagekeken, daar staat vrijwel alles op toestaan (printer en mapdeling), en met de firewall uitgeschakeld geprobeerd te installeren maar dit mocht niet baten. Verder heb ik nog geprobeerd te installeren via xp compatibiliteitsmodus, dit hielp echter niks. En het hierboven beschreven handmatig toevoegen wat resulteerde in een can't connect foutmelding.
De aanwezige pc's behoren allemaal tot dezelfde werkgroep, deze w7 ook.

Nog te proberen:
Eerst de printer lokaal installeren, en daarna de poort van de printserver eraan toewijzen, zoals staat beschreven in de support van netgear over handmatig toevoegen van de printserver.

Als niks wil werken, wil ik nog proberen te installeren via XP-Mode, maar dit ga ik enkel proberen als het echt niet anders kan.

Hebben jullie nog suggesties wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Had ik ook last van.
Ik heb een Canon iP4000 en ondanks dat er Win7 drivers voor zijn (via Windows update0 kreeg ik m niet aan de praat via de printserver (Made in Taiwan). Werkte prima onder XP en ook de laptops hier in huis met Vista deden het, behalve de bi-directional info.
Onder Win7 dus niet, in VirtualXP mode dus weer prima, dus via de printserver.

Ik heb maar een nieuwe printserver gekocht, de Conceptronic CPSERVU C07-026.
pricewatch: Conceptronic CPSERVU Printserver (1x USB)

[ Voor 101% gewijzigd door GeeBee op 20-12-2009 20:49 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:02
Dat klinkt niet echt hoopgevend ben ik bang... Een nieuwe printserver aanschaffen, liever niet, enkel als het echt niet anders kan. Is eigenlijk niet de bedoeling.

Morgen danmaar nog even handmatig proberen en met de xp mode. Mogelijk komen er ook nog drivers van netgear zelf, maar daar kan je erg lang op wachten denk ik. Ze schenen er in ieder geval mee bezig te zijn.

Als er nog andere ideeen zijn, dan hoor ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Duinkonijn

Huh?

Probeer eens printer migrator van Microsoft.

https://www.microsoft.com...iew/printmigrator3.1.mspx

-op de xp machine backup je die printer.. naar een cab bestand..
-vervolgens zet je het cab bestand over naar de andere pc (direct via unc (\\pcnaam)werkt niet)
en op de win7 machine run je printmigrator als administrator en zou je hem moeten kunnen restoren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?