Toon posts:

Case mod Wood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag

Ik heb een idee. geweldig, maar wat vinden jullie hiervan. ik heb hem in 3D gemaakt om een impressie te geven voor mezelf en natuurlijk voor andere.

Ik ben all bezig ermee alleen post ik in een andere topic een verhaal over een moederbord. omdat deze niet werkt en ik natuurlijk een kast bouw voor een werkend systeem.

In iedergeval, bekijk de onderstaande foto's

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/5994/pcfront2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/6509/pcfront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/9719/pcback.jpg

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

aan de achterkant mag je wel meer updaten hij is zo kaal

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 16:32
Ik vind het er strak uitzien hoor!
maar wat zijn die gekleurde dingen onder bij het 2 plaatje?
Als je er mee bezig gaat wens ik je veel succes ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hardware.tom schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:00:
Ik vind het er strak uitzien hoor!
maar wat zijn die gekleurde dingen onder bij het 2 plaatje?
Als je er mee bezig gaat wens ik je veel succes ! :)
Ik zie alleen bij het eerste plaatje gekleurd :P de blauw rechts zou de hardeschijf moeten zijn en de rode de power on/off en de linker gewoon neutraal.

2 plaatje onder kan ik me alleen bedenken dat je een voetje bedoelt die er komt (zelfde als de grote knop in het miden (1ste plaatje) dat is de power on/off knop.

en alvast bedankt :D hoop dat het netjes lukt allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik dacht dat het eerste plaatje een echte foto was :$.

Ga je de buitenkant ook uit echt hout maken of fineer? Je idee ziet er mooi uit iig, hoop dat de uitwerking ervan net zo wordt als de render :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flythe schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:45:

Ga je de buitenkant ook uit echt hout maken of fineer? Je idee ziet er mooi uit iig, hoop dat de uitwerking ervan net zo wordt als de render :Y.
Haha ja lijkt idd erg echt :D zo krijg je wel het mooiste idee ^^

Maak hem echt van hout maar of ik die platen hout kan krijgen weet ik niet zo niet dan gaat er fineer overheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 16:32
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:03:
[...]

Ik zie alleen bij het eerste plaatje gekleurd :P de blauw rechts zou de hardeschijf moeten zijn en de rode de power on/off en de linker gewoon neutraal.

2 plaatje onder kan ik me alleen bedenken dat je een voetje bedoelt die er komt (zelfde als de grote knop in het miden (1ste plaatje) dat is de power on/off knop.

en alvast bedankt :D hoop dat het netjes lukt allemaal ;)
Het eerste plaatje dat bedoelde ik :)
Flythe schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:45:
Dat dacht ik ook eerst hoor dus dat maakt niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Geweldig concept. Welk soort hout word 'ie uit gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:26:
Geweldig concept. Welk soort hout word 'ie uit gebouwd?
Ik denk gewoon triplex omdat ik denk ik geen platen kan vinden van wortelhout en zo ja zou dat heel duur worden denk ik.

dus ik denk dat er vineer overgaat, of als ik platen heb met een mooie hout structuur dat ze dan donker worden gemaakt om het zelfde effect te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
ikzelf zou die gaten iets anders maken.. en geen licht erbij ofzo.. ook de grote knop staat niet echt mooi.. en kwa zijkant/achterkant zou je ook wel meer kunen doen.. hoe zit het eigenlijk met de airflow, ga je fan onderin en achterin maken???

het doet me eigenlijk een beetje aan de antec p*** series denken

voor de rest ziet het er zeker goed uit, en zoiets moois moet je niet uit triplex maken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Ziet er mooi uit zo'n render. Welk programma gebruik je daar nou voor?

Verder over het ontwerp kan ik zeggen dat ik het mooi vind, zo'n houten pc.
Weer eens wat anders dan metaal/kunstof/mdf

succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remmes_NT schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:00:
ikzelf zou die gaten iets anders maken.. en geen licht erbij ofzo.. ook de grote knop staat niet echt mooi.. en kwa zijkant/achterkant zou je ook wel meer kunen doen.. hoe zit het eigenlijk met de airflow, ga je fan onderin en achterin maken???

het doet me eigenlijk een beetje aan de antec p*** series denken

voor de rest ziet het er zeker goed uit, en zoiets moois moet je niet uit triplex maken
Design is een beetje van vroeger,Donker Hout met Chrome heb dat altijd 1 van de mooiste designs gevonden en over de antec weet ik niks verder.

Heb van de week een Cooler Master HAF besteld, deze kast komt op een andere kamer. In iedergeval de Air flow komt goed. beneden komt een 200 MM fan en achter een 140mm fan beide kanten komen lucht gaten in en waarschijnlijk boven ook nog maar dat moet ik even bekijken, kast wordt zowiezo breder om de kabels weg te werken.

Helaas wordt er weinig op de moederbord topic gezegd want ik wil graag een MOBO testen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
het is inderdaad wel mooi , maar om nou zo'n knop op je kast te hebben lijkt mij ook niet echt mooi (mischien als er eenpaar mm diep eruithaalt en dan een alu rondje van zelfde dikte erinplakt... of een logo)
en die lampjes maken het er ook niet mooier op ( vind ik dan hoor)

en kwa antec bedoel het rechter gedeelte aan de voorkant bijv de p182
Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKeditor/Upload/Image/AntecP182/stock.jpg

wat ik bij jou model wel mooi vind is dat je daar dan verliching omheen hebt, ziet er zeer mooi uit, mischien kan je dat met rgb leds maken of iets dergelijks

[ Voor 11% gewijzigd door [Remmes] op 21-12-2009 00:46 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remmes_NT schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:45:
het is inderdaad wel mooi , maar om nou zo'n knop op je kast te hebben lijkt mij ook niet echt mooi (mischien als er eenpaar mm diep eruithaalt en dan een alu rondje van zelfde dikte erinplakt... of een logo)
en die lampjes maken het er ook niet mooier op ( vind ik dan hoor)

en kwa antec bedoel het rechter gedeelte aan de voorkant bijv de p182
[afbeelding]

wat ik bij jou model wel mooi vind is dat je daar dan verliching omheen hebt, ziet er zeer mooi uit, mischien kan je dat met rgb leds maken of iets dergelijks
Ja idd zal is even kijken nog wat aanpassingen maken, het licht in de render (kleuren) is toch anders dan daadwerkelijk. maar miss word het of alleen rood of alleen blauw.

En idd ik zie het en toch heb ik die Antec niet eerder gezien |:( maar goed ik heb tenminste licht erachter :9~ _/-\o_ haha ik ga nog wat knutselen in 3D en kijken wat ik erbij kan maken of veranderen

Alvast bedankt voor de tipjes en meningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
toch vind ik dit al heel mooi gedaan,

ikzelf heb een antec p183 .. iets anders dan die p182...
ik wil ook licht om dat ding :( :@:P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remmes_NT schreef op maandag 21 december 2009 @ 01:00:
toch vind ik dit al heel mooi gedaan,

ikzelf heb een antec p183 .. iets anders dan die p182...
ik wil ook licht om dat ding :( :@:P
haha nou dan heb je toch wel een ideetje om je case beetje te modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
is het niet interessant om te kijken wat voor kunststof platen in de buurt van je idee komen? een voorgefineerde 1/8e plaat mdf ga je niet vinden van wortel in ieder geval :P je zou wortel fineer kunnen kopen maar ik weet niet of je dit wel eens in het echt gezien hebt? ik denk dat je het erg moeilijk gaat krijgen met het fineren ervan.

je moet het op een gegeven moment namelijk doorsnijden en dan zo zien te krijgen dat het naadloos op je volgende stuk fineer aansluit. Dit is in principe op hobby niveau geen probleem, echter is de woeste voorstelling die bij noten hoort ook de oorzaak dat je waarschijnlijk flinke moeite gaat krijgen om dit netjes te kunnen doen. En ik denk dat 1 blad per kant net te klein is(het zijn geen lange repen fineer)

ik zou overwegen om te kijken naar andere fineersoorten (af.nl) misschien voorgefineerde platen? massief hout geeft problemen met kromtrekken(wordt een erg interessant gezicht bij wortel) verder zou ik voor mezelf bedenken of ik bij fineer een stukje kantfineer wil maken voor de zijkant(nadeel lastig te maken en snel beschadigt bij stoten) of een massieve herlijst(reepje hout aan de zijkant als stootlat en voor massief gevoel)
alleen krijg je dan het probleem dat je die waarschijnlijk ook niet in wortel gemaakt krijgt. Dan zou je een andere houtsoort kunnen overwegen voor de herlijst maar dan veranderd het ontwerp wel weer. Ik weet ook niet wat voor gereedschap je in je bezit hebt of wilt aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

LlamaWereldOver schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:48:
is het niet interessant om te kijken wat voor kunststof platen in de buurt van je idee komen? een voorgefineerde 1/8e plaat mdf ga je niet vinden van wortel in ieder geval :P je zou wortel fineer kunnen kopen maar ik weet niet of je dit wel eens in het echt gezien hebt? ik denk dat je het erg moeilijk gaat krijgen met het fineren ervan.

je moet het op een gegeven moment namelijk doorsnijden en dan zo zien te krijgen dat het naadloos op je volgende stuk fineer aansluit. Dit is in principe op hobby niveau geen probleem, echter is de woeste voorstelling die bij noten hoort ook de oorzaak dat je waarschijnlijk flinke moeite gaat krijgen om dit netjes te kunnen doen. En ik denk dat 1 blad per kant net te klein is(het zijn geen lange repen fineer)

ik zou overwegen om te kijken naar andere fineersoorten (af.nl) misschien voorgefineerde platen? massief hout geeft problemen met kromtrekken(wordt een erg interessant gezicht bij wortel) verder zou ik voor mezelf bedenken of ik bij fineer een stukje kantfineer wil maken voor de zijkant(nadeel lastig te maken en snel beschadigt bij stoten) of een massieve herlijst(reepje hout aan de zijkant als stootlat en voor massief gevoel)
alleen krijg je dan het probleem dat je die waarschijnlijk ook niet in wortel gemaakt krijgt. Dan zou je een andere houtsoort kunnen overwegen voor de herlijst maar dan veranderd het ontwerp wel weer. Ik weet ook niet wat voor gereedschap je in je bezit hebt of wilt aanschaffen?
Zo, die heeft er verstand van! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
boazkl0p schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:07:
[...]

Zo, die heeft er verstand van! ;)
mijn gezicht toen ik het las: :X :? 8)7

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LlamaWereldOver schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:48:

Zooooo Uhm..... qua gereedschap zit het wel goed. en ik ben best wel een hobbyier or whatever you call it. maar voorgefineerde platen zou een idee kunnen zijn, fineren lukt me wel denk ik en ben niet echt van plan om MDF te kopen dat maakt de kast behoorlijk zwaar. maar goed dit stukje zet me wel aan het denken over hoe en wat, en eerlijk gezegd weet ik het nu niet |:(

------------------------------------------------------------------------------

De grote ronde knop op de kast krijg ook blauw licht erachter. en zoals ik all zei, het word of rood of blauw licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik vind het hout een geweldig goed idee, het doet me wat denken aan het interieur van een Jaguar of Lexus. Dat geeft het geheel iets luxueus. Daarom zou ik de blauwe/rode leds toch maar laten voor wat ze zijn, ik vind dat ze niet passen in dat concept.

Maar goed, over smaken valt niet te twisten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Remmes_NT schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:25:
[...]

mijn gezicht toen ik het las: :X :? 8)7
Wat las? mijn stukje of het zijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:20:
[...]

Zooooo Uhm..... qua gereedschap zit het wel goed. en ik ben best wel een hobbyier or whatever you call it. maar voorgefineerde platen zou een idee kunnen zijn, fineren lukt me wel denk ik en ben niet echt van plan om MDF te kopen dat maakt de kast behoorlijk zwaar. maar goed dit stukje zet me wel aan het denken over hoe en wat, en eerlijk gezegd weet ik het nu niet |:(

------------------------------------------------------------------------------

De grote ronde knop op de kast krijg ook blauw licht erachter. en zoals ik all zei, het word of rood of blauw licht ;)
haha :P als je zelf zou gaan fineren is het ook mogelijk natuurlijk om heel dun mdf of multiplex van een mooi laagje te voorzien :P maar bij mdf moet je niet vergeten dat je bijde kanten gefineerd moet hebben dan(anders krijg je een kromme plaat) je zou ook eens bij de bieb kunnen kijken of ze het hout vademecum hebben liggen dan zou je eens rustig kunnen bladeren welke houtsoorten je mooi vind. Dan kun je daarna kijken of en hoe je eraan kunt komen :P verder zou ik gewoon even googlen naar hobby houtbewerkings fora e.d.

Maar wat voor gereedschappen heb je allemaal tot je beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LlamaWereldOver schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:56:
[...]

haha :P als je zelf zou gaan fineren is het ook mogelijk natuurlijk om heel dun mdf of multiplex van een mooi laagje te voorzien :P maar bij mdf moet je niet vergeten dat je bijde kanten gefineerd moet hebben dan(anders krijg je een kromme plaat) je zou ook eens bij de bieb kunnen kijken of ze het hout vademecum hebben liggen dan zou je eens rustig kunnen bladeren welke houtsoorten je mooi vind. Dan kun je daarna kijken of en hoe je eraan kunt komen :P verder zou ik gewoon even googlen naar hobby houtbewerkings fora e.d.

Maar wat voor gereedschappen heb je allemaal tot je beschikking?
Ah das wel handig zal ik is even bekijken. meestal weet ik wel welke houtsoorten ik wil. omdat ik veel 3D models maak woonkamers, keukens etc.

En vraag me liever wat ik niet heb aan gereedschap :P denk dat het wat makkelijker is haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe jij 1 uur om dat bovenste plaatje te renderen :X leuk idee trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:26:
Doe jij 1 uur om dat bovenste plaatje te renderen :X leuk idee trouwens ;)
Ja maar dan heb je wel de beste kwaliteit en de orginele foto is 700 x 1000 :P

en dankje ^^ ;)
Pagina: 1