• ChroMe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 15:25
Ik heb het moederbord Gigabyte GA-P55A-UD4 gekocht en dacht dat in combinatie hiermee alle DDR3 1333Mhz RAM latjes compatibel waren, dus ik bestelde Kingston Valueram memory 4GB 1333MHz DDR3 ECC Reg (KVR1333D3D4R9S/4G), nu blijkt deze niet voor te komen in volgende lijst: http://www.gigabyte.com.t...mb_memory_ga-p55a-ud4.pdf

Mijn PC start nu dus niet op, als ik op de power knop druk, krijgen alle fans, leds, schijven, DVD drives etc stroom maar er komt geen POST (geen beeps etc, en er komt ook niets op het scherm).
Na 5 seconden reboot hij steeds en er gebeurt niets.

Wat zijn de opties??? Heb ik nog iets aan m’n huidig latje RAM dat ik net gekocht heb of niet?? (zou via een BIOS update ofzo deze ram module wel herkend kunnen worden??).

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
ga in het bios en laad eens optimized defaults.
mischien zet hij het dan wel goed.

Verwijderd

Ligt je opstartprobleem wel bij je latjes?
Wat heb je geprobeerd om het op te lossen?
Waarom probeer je een bios update niet even voordat je het vraagt?
Heeft het eerder wel gewerkt met andere latjes?

Beetje teveel vragen komen er op, volgens mij is er wat mis met je OP.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 18:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het systeem geheel niet opstart kun je ook niets in de bios aanpassen natuurlijk.
Waarom heb je overigens voor ECC registered spul gekozen en niet standaard unbuffered spul? Bij mijn weten wordt ECC regged namelijk helemaal niet gesupport door de i5.

• ChroMe
Waarom ECC - Omdat ik er nu ook weer niet zóveel verstand van heb, heb er eigenlijk niet echt naar gekeken, zoals in m'n eerste post: ik ging er vanuit dat elke DDR3 1333Mhz door het moederbord aangenomen werden...
Ik heb de bios nog niet kunnen updaten omdat ik er inderdaad gewoon niet aan kan
Ik heb al geprobeerd alle onnodige onderdelen af te koppelen en enkel op te starten met een grafische kaart en een latje RAM, maar ook dan start hij niet op. Het is een nieuw systeem behalve de grafische kaart, harde schijf en geluidskaart, dus van die onderdelen ben'k zeker dat ze werken, want die werkten gisteren nog in m'n oude PC.

[ Voor 13% gewijzigd door ChroMe op 20-12-2009 19:22 ]

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
ECC regged wordt voor zover ik weet niet ondersteund door dit moederbord. Omruilen voor geheugen dat in de memory support list staat

• ChroMe
Wordt dit dan momenteel door iets anders ondersteund ofzo?? Want het is splinternieuw, nooit gebruikt, heb er wel wat voor betaald en zou er eigenlijk graag nog iets van willen recupereren, maar omruilen in de winkel gaat niet...

Merci al voor de reacties!

[ Voor 9% gewijzigd door ChroMe op 24-12-2009 10:57 ]

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
ChroMe schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:22:
Wordt dit dan momenteel door iets anders ondersteund ofzo?? Want het is splinternieuw, nooit gebruikt, heb er 92 EUR voor betaald en zou er eigenlijk wel nog wat voor terug willen, maar omruilen in de winkel gaat niet...

tuurlijk wordt het ondersteund, anders zou het niet bestaan :) ecc geheugen vind je meestal in servers en workstations. misschien kan je het op tweakers vraag&aanbod zetten.

jammer dat je niet kunt ruilen in de winkel, ik heb zelf een aantal malen ram omgewisseld bij diverse shops. waar heb je het gehaald?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ChroMe schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:22:
Wordt dit dan momenteel door iets anders ondersteund ofzo?? Want het is splinternieuw, nooit gebruikt, heb er 92 EUR voor betaald en zou er eigenlijk wel nog wat voor terug willen, maar omruilen in de winkel gaat niet...

ECC registered is bedoeld voor servers en workstations, een compleet ander segment als waar jouw bordje inzit.
Het beste kun je op de QVL kijken van het bord om te zien wat wel werkt, maar als je DDR3 spul koopt dat zich houdt aan de JEDECspecs dan zal het meestal wel werken.

• ChroMe
Via de leverancier van m'n werk... Omruilen/geld terug gaat enkel indien ik 50 EUR betaal... Dus dat is niet zo'n goed idee... 'k zou het idd best verkopen, maar zou ni weten wie (buiten bedrijven) workstations en servers hebben

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ChroMe schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:42:
Via de leverancier van m'n werk... Omruilen/geld terug gaat enkel indien ik 50 EUR betaal... Dus dat is niet zo'n goed idee... 'k zou het idd best verkopen, maar zou ni weten wie (buiten bedrijven) workstations en servers hebben
Gewoon op V&A zetten, je zal waarschijnlijk niet het gehele aankoop bedrag voor terug krijgen, maar ziedat als leer geld. Op V&A komen genoeg mensen die thuis server spul draaien. ;) Ik zelf draai al jaren een Dual Athlon servertje en daarnaast nog een nieuwer Athlon II systeem.Het laatste systeem zit al aan zijn max. kwa geheugen en een Athlon MP slikt jouw geheugen niet, dus ik kan je niet verder helpen. :D

TIP: Wanneer je niet op de benchmarks let dan kun je vaak wel vooruit met geheugen uit de QVL van de fabrikant. (soms staat er ook echt snel geheugen tussen, maar stabiliteit is vaak belangrijker). Persoonlijk kijk ik altijd of er Kingston geheugen op de lijst staat. Het is een goed en degelijk merk en bovendien nie duur.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 20-12-2009 21:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1