Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik ben op zoek naar een nieuwe sim-only provider, maar ik vind echt overal haken en ogen...Mijn huidige provider is Rabomobiel icm. met een personeelsactie...maar deze actie bestaat niet meer en bij verlenging ga ik voor hetzelfde 2x zoveel betalen :S Het abbo door laten lopen is ook geen optie, omdat ik dan ineens normale tarieven ga betalen (3x zoveel als ik nu betaal) Het zegt Rabomobiel verder ook niets dat ik klant ben vanaf 2006 (1 van de eerste) en dat ik anders overstap naar een concurrent..Ze gaven me gelijk wat overstap betreft :X

Maar bij de concurrenten zit zoveel verschil in prijs...Mijn huidige abonnement is 125min, 100sms en ongeveer 2mb aan data verbruik.

Ik ben nu uitgekomen op:
T-mobile voordeelsim 150/100 + 2 euro aan internet
Telfort 200 + 100sms + 1 euro aan internet

Telfort is de goedkoopste optie, maar ik lees hier niet veel goeds over :| Daarna komt T-mobile met wel weer het nadeel dat de bundel maar 1 maand geldig is. Op dit moment betaal ik ook per seconde maar dat blijkt vrijwel nergens anders te kunnen. Vodafone biedt dit wel, maar hier betaal je data weer per 15 min ipv. mb's en ik surf veel langer dan 15min maar max. 2mb.

Kpn en Hi vallen af omdat de maandbedragen een stuk hoger liggen dan T-mobile en Telfort.

Maar nu mijn vraag, wat is een betere keuze: T-mobile of Telfort? Of heb ik bij de andere providers nog iets over het hoofd gezien? Ik wil ongeveer 8-13 euro per maand betalen voor zo'n 125min/100sms/2mb data. Ik wil overigens ook kunnen blijven mobielbankieren, maar dat kan volgens mij voor 3 euro per kwartaal bij elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:39
Al bij andere providers gekeken, zoals http://ben.nl/ , of andere goedkope providers?
Ben is volgens mij onderdeel van KPN, dus je hebt wel een goed dekkend netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28
telfort heeft geen eigen netwerk toch, dan zullen ze wellicht het kpn netwerk gebruiken.
Alhoewel t-mobile vroeger erg slecht was, is het nu schijnbaar een stuk verbeterd.
Maar de netwerken van kpn en vodafone hebben toch nog iets betere dekking volgens mij.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 22:32

BHQ

Pino112 schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:46:
Al bij andere providers gekeken, zoals http://ben.nl/ , of andere goedkope providers?
Ben is volgens mij onderdeel van KPN, dus je hebt wel een goed dekkend netwerk :)
Nou ehm, nee 8)7

Vroeger is Ben overgegaan in T-mobile en nu hebben zij Ben weer geintroduceerd als budgetmerk. Het netwerk is gewoon van T-mobile dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:11
Wat voor slechts lees je over Telfort? Telfort gebruikt gewoon het netwerk van KPN, dus qua dekking zit je volgens mij overal goed. Beter dan T-Mobile in ieder geval.

Je betaalt volgens mij inderdaad per minuut in plaats van per seconde. Als je vaak kortere gesprekken hebt kan dit best nadelig zijn.

Ik zit zelf bij Telfort, en verbinding is altijd stabiel. Ook nagenoeg overal 3G-dekking. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de klantenservice, dus misschien gingen de klachten daarover. Ik ben in ieder geval dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Klachten gingen idd oa. over klantenservice, maar ook over onstabiele data verbindingen, slechte rekeningen en addertjes onder het gras (zo duurder worden dan het lijkt?)..Verder las ik dat nummerbehoud vaak fout gaat bij Telfort. Ik wil wel dat dit zo soepel mogelijk gaat zonder dat ik een tijd met tijdelijk nummer zit.

Overigens heb ik ook naar Ben gekeken, maar die sluit niet goed aan bij mijn wensen qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
gelukkie schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:19:
Klachten gingen idd oa. over klantenservice, maar ook over onstabiele data verbindingen, slechte rekeningen en addertjes onder het gras (zo duurder worden dan het lijkt?)..Verder las ik dat nummerbehoud vaak fout gaat bij Telfort. Ik wil wel dat dit zo soepel mogelijk gaat zonder dat ik een tijd met tijdelijk nummer zit.

Overigens heb ik ook naar Ben gekeken, maar die sluit niet goed aan bij mijn wensen qua prijs.
@gelukkie

Ben regelmatig , netwerk t-mobile.

Voor 6,99 Euro 250 min. of 250 sms plus 100 sms extra.

https://www.ben.nl/abonne...abonnement/ben-regelmatig

Met eventueel:

Voor 9,95 Euro echt onbeperkt internet wat ook nog eens een opzegtermijn van slechts 1 maand heeft.

http://www.ben.nl/abonnement/internet-bundel

Plus dat bij Telfort alles op hele minuten wordt afgerond en bij Ben alleen de 1e minuut.Hierdoor kun je bij een gelijk aantal minuten toch gewoon meer/langer bellen bij Ben t.o.v. Telfort.

Netwerk Telfort is KPN en dat is gewoon beter dan Ben (T-mobile) vooral de 3g ontvangst.De gsm ontvangst is bij T-mobile ook gewoon goed.

nb.Maar laat altijd door de klantenservice een postcode check doen.De postcodes die voor jou een goede ontvangst dienen te hebben worden dan gecontroleerd op goed/slecht bereik.
Medewerkers van de klantenservice bij de providers kunnen door de postcode in te toetsen zien hoe het met het bereik is gesteld , dit kan een hoop "ellende" voorkomen.

edit:
Ik zie nu dat je maar 2 MB per maand aan data verbruikt dit kost bij Ben 2,50 Euro per MB.Terwijl dit bij Telfort slechts 0,50 cent per MB.
Als je hier echt voldoende aan hebt is Telfort de betere keuze , zeker gezien het feit dat het lage aanbiedings simonly tarief bij Ben maar 1 jaar geldig is en bij Telfort is het 2 jaar geldig.

[ Voor 37% gewijzigd door janzeeschuimers op 21-12-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Ik wil wel een sim-only voor max 1 jaar (was ik vergeten te vermelden). Ik heb de link van Ben goed bekeken, maar vind niets over de duur van het abonnement. Heb het Ben abonnement bij mijn zoektocht denk ik toch over het hoofd gezien (of weg gestreept voor de 2,50 per mb).

Kostenplaatjes:
Ben (250min +100sms): 6,99+ 5 euro aan data = 11,99
T-mobile (150min+100sms): 8,95+2 euro aan data = 10,95 (wel minder minuten/ sms dan ben, maar wel voldoende)
Telfort (200min+100sms): 8,95+1 euro data is=9,95

Bij Rabomobiel blijven (125min+100sms+2mb), wordt op dit moment in: 16,95 ipv. 10 euro nu.

Goedkoopste per maand is dus Telfort, maar het moet geen goedkoop=duurkoop worden... :| Bij Ben is daarnaast per seconde bellen en de grote hoeveelheid minuten interessant. Het belangrijkste vind ik wel dat porteren goed gaat verlopen.

Waar ik wel nog over moet informeren is Mobielbankieren van de Rabobank, want op de site staat: T-mobile, Kpn en Vodafone...dus vraag mij af of het om het netwerk gaat of om de provider (webportal).

Ook nog even met Rabomobiel gebeld, maar op dit moment willen ze vooral nieuwe klanten en worden bestaande klanten naar de achtergrond verschoven...gekke gedachtegang van de marketingafdeling daar...Loyale bestaande klanten zijn toch erg belangrijk in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkie schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:26:
Ik heb de link van Ben goed bekeken, maar vind niets over de duur van het abonnement.
Op de homepage staat onderaan:

Probeer een maand Ben
Ben houdt er niet van om ergens ongewild aan vast te zitten. Daarom ben je bij Ben vrij in je keuzes en blijf je zolang jij dat wilt. Je kunt op ieder moment opzeggen, met een opzegtermijn van één maand. Dus zeg je op 15 februari op, dan stopt je abonnement per 15 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Telfort is gewoon goed hoor, ik weet niet wat voor slechte dingen je gehoord hebt? Ik stap zelf toevallig over naar Ben omdat ik een Simonly wil. Telefoon is nog goed en met die 100 extra sms-jes is het een leuke aanbieding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik hoorde vooral problemen omtrent nummerbehoud, klantenservice en data gebruik...

Heb alles nog eens na zitten kijken, maar waar ik goed van baal is dat overal per minuut wordt verrekend ipv. per seconde:s Zelf bel ik heel vaak 1 á 2 minuten dus dat gaat dan hard qua bundel..Alleen de duurdere Vodafone sim only en Ben doen dit niet...Probleem bij Vodafone zijn de internetkosten en bij Ben het bereik in Utrecht (las hier verschillende klachten over).

Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nou ik ben al sinds begin klant bij Telfort, en ik moet zeggen ik heb nog steeds geen klachten over mn sim only abbo. Ik heb 1 keer moeten bellen met de helpdesk in al die tijd, en dat was omdat er iets niet helemaal lekker liep met data abbo. Maar dat is toen gelijk opgelost.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ok bedankt voor de info!

Ik ben er echter nog steeds niet uit..vooral omdat ik erg aanhik tegen de afgeronde minuten..en de angst dat nummerbehoud een drama wordt..
Pagina: 1