Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de zoekfunctie kom ik er niet uit, daarom bij deze mijn vraag:

Ik heb problemen om met mijn Samsung SMX F30 SD camera de films in goed kwaliteit in Pinnacle te krijgen.

Het bij de camera geleverde Cyberlink Mediashow heeft geen moeite om de beelden in goede kwaliteit te tonen, en een gebrand DVD-tje doet het prima.

In Pinnacle 14 merk ik dat de bestanden direct na import al niet meer de kwaliteit vertonen die ik wel zie als ik de camera op tv aansluit, of in Mediashow toon.

Het zijn H264 Mpeg4 bestanden, en zodra ze in Pinnacle (of Quicktime) op de PC draaien zie ik niet soepele beelden bij beweging. De bewegende delen in het beeld geven het idee dat er stroken over elkaar heen schuiven, alsof je je vingers in elkaar schuift (sorry voor knullige uitleg). Geen Mpeg blokkerigheid, geen storingen-inferentie. Behalve dus in Cyberlinks´ progje.

Aangezien Cyberlink Mediashow niet de functionaliteit heeft die ik zoek (vandaar de Pinnacle aanschaf) ben ik toch op zoek naar een oplossing.

Ik heb het vermoeden dat het een codec probleem is, aangezien ook Quicktime erop stuit. Maar welke codec Cyberlink dan gebruikt kan ik niet terugvinden. Hier houdt mijn kennis ook enigszins op.

Voordat ik Pinnacle terug stuur naar de winkel, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Pinnacle is een bewerkingspakket, wat je te zien krijgt tijdens het editen is maar een voorbeeld, terwijl Cyberlink een player is. Maak eens een filmpje af in pinnacle en speel hem af in een player, heeft ie dan nog steeds het probleem wat je aangeeft ?

Dat Quicktime hem niet goed afspeelt, zegt niets. QT moet je alleen gebruiken voor .mov, op een windows pc dan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Caveman op 20-12-2009 21:20 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd (film maken), volgens mij zo'n beetje alle instellingsmogelijkheden (progressive, interlaced etc). Zowel als DivX (heb een Philips HDD met USB, kan een .avi spelen), als een gebrande DVD. Beiden geven dezelfde vertekening.

Behalve QT ook DivX Player met dezelfde vertekening.

Ik heb de trial van Sony Vegas gedownload, en zie het daar in eerste instantie wel goed gaan (bij afspelen van clip), maar zodra ik de properties van de clip op breedbeeld zet dan krijg ik weer hetzelfde effect. Op zich ook wel vreemd dat de clip niet als 16x9 wordt herkend terwijl dit wel de camera instelling is.

Mediashow is meer dan een player, maar ik ga er niet al te hoog over opgeven.

In Pinnacle de clip niet naar 16x9 zetten lijkt het ook goed te doen, maar in full screen (edit mode) nog steeds dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Hmmm, wat voor extentie hebben de video bestanden die uit je camera komen ? (als ik me niet vergis zou dat .MTS moeten zijn, maar zeker weten doe ik het niet) Heb je al eens met bv. Mediainfo gekeken wat de eigenschappen zijn van die bestanden ?
En kun je misschien een plaatje posten van de vertekening ?

Het lijkt zomaar op een codec probleem, de bestanden die uit je camera komen zijn gecodeded met h264 BS, BS staat voor Baseline, kennelijk hebben andere programma's daar moeite mee en Cyberlink niet. Maar waarom dat dat is, heb ik geen idee van. Misschien omdat Cyberlink bij de camera gelevert is en al "voorgeprogrameerd" is. Het installeren van een echte h/x 264 codec zou het probleem moeten oplossen, eigenlijk heb je alleen een decoder nodig want je wilt het bewerken en daarna opslaan als divx/xvid whatever...

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 21-12-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staan .MP4 bestanden op de geheugenkaart in de camera. Met mediainfo zie ik:
Algemeen
Volledige naam : C:\Users\Suzan\Videos\rechtstreeks\SDV_0050.MP4
Formaat : MPEG-4
Formaatprofiel : JVT
Codec-ID : avc1
Bestandsgrootte : 12,1 MiB
Duur : 10s 400ms
Totale bitrate : 9 752 Kbps
Datum codering : UTC 2003-01-31 16:06:00
Tagdatum : UTC 2003-01-31 16:06:00

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Codec-ID : avc1
Codec-ID/Info : Advanced Video Coding
Duur : 10s 400ms
Bitrate-modus : Variabel
Breedte : 720 pixels
Hoogte : 576 pixels
Beeldverhouding : 5:4
Frameratemodus : Constant
Framerate : 25,000 fps
Standaard : PAL
Stroomgrootte : 11,8 MiB (98%)
Taal : Engels
Datum codering : UTC 2003-01-31 16:06:00
Tagdatum : UTC 2003-01-31 16:06:00

Waar kan ik de echte h/x 264 codec vinden?

Ik zal een afbeelding posten, effe zoeken hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje van het gewraakte patroon, te zien in Quicktime (en Pinnacle, en op TV):

(sorry voor slechte post, ben hier nog niet echt bedreven in)

Als je de afbeelding vergroot (ware grootte) dan zie je het patroon al, vooral bij de gezichten.
http://lh5.ggpht.com/_dDX...SI/s720/scherm_balken.png

http://picasaweb.google.com/atbob01/Temp?feat=directlink

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_dDX8-Ayqv84/Sy_WQ446eiI/AAAAAAAAAGM/KXDhsaDaaSI/s720/scherm_balken.png

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

hmmm, ik zie eigenlijk niets vreemds, aan de plaatjes dan. Ik zie in de gezichten wel wat vlakken maar geen balken, maar dat is te wijten aan de compressie van de videobestanden. Als je dat bedoelt dan heb ik geen idee waarom Cyberlink het goed laat zien en QT niet.... misschien omdat Cyberlink een interne codec gebruikt en QT de voorhande zijnde codec op je pc. Misschien wat experimenteren met wat codecs, alhoewel je wel moet opletten dat je je pc niet volplent met allehande codecs dat geeft vaak meer problemen dan oplost. Voor HD materiaal is een goede h264 codec bv. CoreAVC, is niet gratis maar ik geloof dat ie op het moment 7 euro kost.

Als je de videobestanden afspeelt met bv. Media Player Classic (heeft zijn eigen codecs aan boord, dus daar kan niet veel mis mee gaan) heb je dan hetzelfde probleem?

[edit]

Als je dit bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/compressie.png

Dan is dat de compressie van de camera en daar doe je vrij weinig aan, afhankelijk van de codec laat ie dat meer of minder zien. Maar het blijft erin zitten, het zou kunnen dat je op de camera een instelling voor de compressie heb bv. normal, fine, superfine of zoiets.
quote uit specs: Opnamekwaliteit ; TV Super Fine, TV Fine, TV Normal, Web & Mobile.

[ Voor 22% gewijzigd door Caveman op 22-12-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet de vervorming waar ik op doel. Ik heb een uitvergroting opgenomen in mijn picasa webalbum, zie de directlink hierboven. Klik bij dit album op de 2e foto, vergroot het en je kunt zien wat ik bedoel.

Is de freecodecs.net x264 versie eentje die het proberen waard is?

Ik heb superfine aanstaan.

Geeft de mediainfo nog wat bijzonders aan? Ik had hier trouwens wel verwacht dat er h264 bij zou staan (zoals Pinnacle aangeeft bij de bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mediainfo geeft niets bijzonders aan.

Afbeeldingslocatie: http://neonescio.viaisn.org/~gerard/vervorming2.jpg
Wat ik hier zie is interlacing, en als je de camera direct op de tv aansluit zie je dat niet want de tv is gewent om interlaced beeld binnen te krijgen. (klopt ook met je omschrijving)
De bewegende delen in het beeld geven het idee dat er stroken over elkaar heen schuiven, alsof je je vingers in elkaar schuift (sorry voor knullige uitleg).
Volgens mij hoef je in Pinnacle alleen maar een interlace filter te gebruiken en je output video zou dat dan niet meer moeten laten zien. Uiteraard zie je in je voorbeeld inputscherm dan nog steeds het interlaced beeld en in je outputscherm niet meer.
Ik zou geen codecs installeren, volgens mij werkt alles prima bij jouw. Kennelijk gebruikt Cyberlink al een interlace filter intern.

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 22-12-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atbob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 14:26
Ik kan het interlace filter in Pinnacle niet vinden, maar zie inderdaad dat dit wel de oplossing biedt: ik heb met een ander tooltje (naam even niet bij de hand) de film nabewerkt met dit filter. Met Pinnacle alleen ben ik er dus nog niet uit. Een mp4 bestandje op youtube ging (volgens verwachting) prima.

Dank voor de hulp!
Pagina: 1