Toon posts:

Streamen van PC naar TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele weken geleden heb ik een Samsung B7020 gekocht van 40" inch.

Ik ben er erg tevreden mee, maar ik zoek een optie om van mijn PC te streamen naar de TV. Bij de Action heb ik een HDMI kabel gekocht van € 3,- en die werkt perfect. Ook werken USB-sticks perfect.

Maar ik zou ook graag live willen kunnen streamen vanaf mijn computer naar de tv. Mijn tv en computer staan namelijk zo'n 7 meter uit elkaar.

Het staat gewoon erg mooi, maar ik zou wel graag live, dus USB valt af, beeld van mijn computer kunnen bekijken, terwijl de PC op 7 meter, dus HDMI valt af, afstand staat.

Is er wellicht een andere optie?

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Hoezo valt hdmi af?
Ik heb tussen mijn pc en de tv een hdmi kabel van 10m, gekocht op de zwarte markt te Beverwijk.
Koste mij 15 euro en werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed om te horen. Is er echt geen wifi-oplossing mogelijk met Samsung TV's?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Popcorn Hour of WD TV Live bieden die mogelijkheid volgens mij wel.

specs

• Rakkachi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07-2025
Ik weet niet wat je wilt kijken /streamen maar als ik via mijn ps3 naar een dvd iso kijk vanaf mijn pc door de wifi verbinding dan staat elke 5 a6 minuten het beeld stil. ook al staat de ps3 en de router 6 m uit elkaar.
mijn oplossing nu: pc op router bekabeld,ps3 op router bekabeld. streamen via ps3 media server. Ik kijk nu 1080P films zonder enige hapering. maarja dan moet je wel een ps3 hebben...

Ik denk niet dat je tevreden bent met kijken via een wifi.

Verwijderd

Als je een samsung wifi stick koopt en de software die bij je tv zit op de pc installeert, dan kun je inderdaad muziek en hd-films naar de tv streamen.

Je hebt natuurlijk ook wel een accesspoint of router met wifi 11n functionaliteit nodig.

Ik zelf heb een 40B7020 en het werkt perfect!
(en geheel zonder haperingen)

Het is wel zo dat de tv geen dts ondersteunt en je dus geen geluid hebt bij een film met dts.
Dit is weer te verhelpen door het geluid in de (MKV) film met "popcorn mkv audioconverter" te converteren naar AC3 (dolby digital).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen Samsung televisies die dit ingebouwd hebben eigenlijk? Dit heb ik namelijk weleens gehoord. Dat was eerlijk gezegd ook de reden van mijn vraag.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

KneoK

Not in a million lightyears

Als je huidige televisie niet ondersteunt wat je wilt dan zul je altijd met een extern apparaat moeten gaan werken (of een lange HDMI kabel). Je kunt denken aan een media extender, een mediacenter (zoals de Popcorn) of een DLNA gecertificeerde bluray speler.

Mijn Philips 42xx8404xx televisie kan ook streamen (alleen met draadje) maar dat werkt niet geweldig. Sommige films startten niet, sommige films stotterden, andere hadden zichtbaar kwaliteitsverlies. Nu heb ik daar een LG BD390 onder gezet en die doet wel precies wat 'ie belooft (streamt in ieder geval mkv, mp4 en avchd, 1080p met DD/DTS), met of zonder draadje (alleen draadloos HD streamen lukt met m'n huidige router niet, die is te langzaam). Het enige nadeel (voor sommigen in ieder geval) is dat het DLNA protocol geen ondertitels kan meestreamen dus als je films hebt zonder ingebakken ondertiteling dan kun je die alleen bekijken als je de film van een externe USB schijf afspeelt.

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
KneoK schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:37:
Als je huidige televisie niet ondersteunt wat je wilt dan zul je altijd met een extern apparaat moeten gaan werken (of een lange HDMI kabel). Je kunt denken aan een media extender, een mediacenter (zoals de Popcorn) of een DLNA gecertificeerde bluray speler.

Mijn Philips 42xx8404xx televisie kan ook streamen (alleen met draadje) maar dat werkt niet geweldig. Sommige films startten niet, sommige films stotterden, andere hadden zichtbaar kwaliteitsverlies. Nu heb ik daar een LG BD390 onder gezet en die doet wel precies wat 'ie belooft (streamt in ieder geval mkv, mp4 en avchd, 1080p met DD/DTS), met of zonder draadje (alleen draadloos HD streamen lukt met m'n huidige router niet, die is te langzaam). Het enige nadeel (voor sommigen in ieder geval) is dat het DLNA protocol geen ondertitels kan meestreamen dus als je films hebt zonder ingebakken ondertiteling dan kun je die alleen bekijken als je de film van een externe USB schijf afspeelt.
DIt is niet natuurlijk niet waar. Ik heb een Samsung 37B650 en ik kan gewoon loose subtitels ( srt) mee streamen via DNLA mits de film en de subtitles ( srt) dezelfde naam hebben.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DLNA op mijn Samsung LE40A756 is nogal brak geïmplementeerd volgens mij. Verbindingen vallen zo nu en dan met een harde knal weg (met Twonky, TVersity én PMS), het ondersteunt weinig, nauwelijks in te stellen en traag. Lang leve een HTPC en PS3/360 die DLNA toch wat beter begrijpen.

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Exorcist schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:26:
DLNA op mijn Samsung LE40A756 is nogal brak geïmplementeerd volgens mij. Verbindingen vallen zo nu en dan met een harde knal weg (met Twonky, TVersity én PMS), het ondersteunt weinig, nauwelijks in te stellen en traag. Lang leve een HTPC en PS3/360 die DLNA toch wat beter begrijpen.
Ik heb geen ervaring met Twonky,TVersity en PMS, wel in de Samsung meegeleverde proggie PC Share Manager. Ik moet zeggen dat van af het begint dat het perfect werkt. Streamen van mijn PC naar de tv is zeer goed. 1080p MKV werkt zonder dat ie happert. Samsung ondesteunt geen DTS wel AC3. Tja het ondersteunt weinig, maar ik kijkt meestal mkv films en naar mp3 luisteren en beide zijn gewoon ondesteunt. . Dune 3.0 of PCh-200 staan wel bovenaan mijn lijst voor eventueel BR files/iso.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

KneoK

Not in a million lightyears

Brawler schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:11:
[...]

DIt is niet natuurlijk niet waar. Ik heb een Samsung 37B650 en ik kan gewoon loose subtitels ( srt) mee streamen via DNLA mits de film en de subtitles ( srt) dezelfde naam hebben.
Ik heb de ballen verstand van het protocol dus ik baseerde mij puur op wat er in een review van mijn bluray speler gezegd werd (had ik er misschien even bij moeten zetten). Ik heb even een beetje zitten neuzen en wat ik er van begrijp kan het in de streaming software of de implementatie van DLNA zitten in het apparaat zelf maar geeft het protocol zelf inderdaad wel ondersteuning ervoor. Zal vanavond eens wat dingetjes testen.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb eerst voor dat ik mijn HTPC had een 15 meter lange DVI naar HDMI kabel gebruikt op m'n 42'' philips tv 1080p (dus een externe monitor) ging altijd perfect en ondertitels er onderzetten gewoon met VLC.

Si vis pacem, para bellum

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 18:28
Is er geen mogelijk om de hdmi kabel netjes weg te werken? Je jaagt jezelf onnodig op kosten door apparatuur aan te schaffen, wat vervolgens de situatie een stuk benauwder maken. Subs? wireless? niet werkende codecs of wat dan ook.

Koop een 15 meter lange hdmi kabel, voor 30euro. (http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel.html)
(ik heb er geen belang bij of je ook maar iets van die site afneemt)

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:53
Waarom niet gewoon een lange HDMI kabel trekken, ik heb een 10,6m kabel tussen mn pc -> hdmi versterker zitten (en vanuit daar naar de tv) maar ik kan hem ook gewoon rechtstreeks in de tv stoppen. De tv is dan gewoon het tweede scherm van de pc. De pc speelt dan alles af en je kijkt lekker op het tv-scherm.

Ik heb er alleen wel een hdmi-geluidskaart voor moeten kopen om ook geluid mee te kunnen sturen over de hdmi (mijn vga kan dat niet) maar met de nieuwe 5800 serie van AMD kan dat wel allemaal in 1 keer.
Pagina: 1