Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] na restart logt de PC gelijk in als Admin

Pagina: 1
Acties:

• BobMarley
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12-2022
Besten,

ik heb een rare probleem!

ik heb net me PC reinstald met Windows Vista Ultimate X64.

Op de pc is er een account, Administrator.
Ik heb er 1 account bij gemaakt voor me broertje.

Maar elke keer als ik de PC opstart of nadat ik de pc restart, logt de PC gelijk in op de Administrator Account.
Zet ik een wachtwoord voor deze account en start ik de pc op of restart ik de PC, dan krijg ik na de restart gelijk de melding, wachtwoord onjuist, opnieuw wachtwoord intypen!

Waarom, probeert hij automatich gelijk in te loggen op de Administrator account na een Opstart of Restart??

Waarom kan ik niet handmatig kiezen in welke account ik wil inloggen!??

ik heb 2 account nodig op de PC. Voor mij en me Broertje!
Ik heb de Administrator Account naam gewijzigd in mijn naam!
Voor me broertje nieuwe account aangemaakt!

Hoe kan ik deze probleem oplossen! :(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Is het een 'echte' Vista dvd of eentje van internet?

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Je hebt waarschijnlijk een unattended versie van torrent site standaard een administrator account aanmaakt. Ook is (denk ik) de versie lichter gemaakt, daarom is multiple account niet meer mogelijk. Ik raad je aan een andere Vista te installeren.

• Malantur
  • Laatst online: 23:42
Google eens naar 'auto log in vista'. Geeft een hoop links naar hoe je het moet instellen, dus ook hoe je er weer vanaf geraakt. ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Volgens mij kun je hier wel eventjes mee vooruit. Is het nu echt teveel gevraagd om even zelf te zoeken voordat je anderen belast?

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:30
Ga eens naar start -> uitvoeren en vul in "control userpasswords2"

Staat het vinkje "Gebruikers moeten een gebruikersnaam..." aangevinkt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BobMarley schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:42:

Waarom, probeert hij automatich gelijk in te loggen op de Administrator account na een Opstart of Restart??
Dat gebeurt alleen als je dat zelf hebt ingesteld (en dat betekent dat je nog maar een keer goed moet nadenken wat je precies hebt veranderd aan je login), of als dat vóór je gedaan wordt door van die handige 'tweak' dingen die denken alles beter te weten.

Het is sowieso geen standaard gedrag meer na XP, dus of je hebt een bewerkte installatiebron gebruikt of je hebt het zelf zo ingesteld.
IN het laatste geval moet je dat ook weer kunnen terugdraaien. Als je het niet zelf ingesteld hebt, en dit is een aangepaste installatie-image geweest zou ik nog maar eens goed nadenken of dat nou wel zo verstandig is geweest ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BobMarley
  • Laatst online: 20-12-2022
iBasch schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:48:
Ga eens naar start -> uitvoeren en vul in "control userpasswords2"

Staat het vinkje "Gebruikers moeten een gebruikersnaam..." aangevinkt?
Dank je mensen.

het was iets dat me neef had gewijzigd. Was bovenstaande vinkje.

Mijn probleem is opgelost..

gelijk denken aan unattend gedoe.. hehe, ik hou het legaal :)
Pagina: 1