P55 - Core i7-860 met stock cooler temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb een Asus P7P55D-E EVO bordje met daarom een Core i7-860 en DDR3-1600 (Corsair).
Nu heb ik (NOG) geen kwaliteits cooler gekocht voor de CPU en heb ik de Intel stock cooler erop zitten.

Echter, na wat langdurig coderen / zippen etc .. wordt de CPU c.a. 64 - 65 graden warm ! Pushpins van de cooler zitten er goed op .. en ik gebruik de bijgeleverde koelpasta-strip van de heatsink (alles default dus).

Zijn die temperaturen normaal bij een stock cooler ? En onschadelijk ?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:52

Quad

Doof

Die temperaturen zijn goed te noemen voor een stock cooler.
Niks mis mee ;).
Schrik niet als je met bijvoorbeeld prime95 de cpu stressed dat hij in de 70 graden warm wordt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Gooi er maar eens een prime95 tegenaan. Dan had je gewenst nooit het programmaatje gebruikt te hebben :)

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
tempraturen zijn gewoon goed... pushpipns zijn niet echt super geweldigge dingen en die pasta is ook niet alles, andere koeler erop zetten en je merkt het verschil

ja, daag.

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ga ik sowieso doen.

Wat is tegenwoordig een beetje de beste CPU cooler voor iemand die niet (extreem) overclockt (behalve dan XMP geheugen op 1.65v ivm DDR3-1600 van Corsair. Moet op een LGA1156 bord en zo STIL mogelijk zijn.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:24
Ik had als tijdelijke koeler een Coolermaster Hyper 212+. Deze koelde voor de prijs (25 euro) erg goed en geluid was ook acceptabel. Deze koeler wordt geleverd met 1156 aansluitmateriaal.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1