Iphone simlocked of toch niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49
Misschien een heel domme vraag maar ik weet niet hoe ik dit anders moet achterhalen.
Ik heb een iphone 3gs gaan halen hier in Belgie waar ik veronderstel dat alle iphones hier standaard
niet simlocked zijn.
Maar nadat ik mijn simkaart heb ingedaan en de iphone heb opgestart, krijg ik de boodschap 'Sim locked'.
Vervolgens kan ik voor 'unlock' kiezen waarna ik mijn pincode ingeef. Hij accepteerd mijn pincode maar
vervolgens lijkt het alsof die geen connectie maakt met het netwerk waardoor ik alleen maar naar een noodoproep kan bellen.

Ik heb hier nu te maken met een simlocked versie of doe ik gewoon iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boodschap "Sim Locked" heeft niets te maken met een simlock zoals jij bedoelt. Die melding geeft alleen aan dat je je pincode nog moet intoetsen.

Wat je connectieprobleem betreft: heb je al eens geprobeerd handmatig een provider te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:24:
De boodschap "Sim Locked" heeft niets te maken met een simlock zoals jij bedoelt. Die melding geeft alleen aan dat je je pincode nog moet intoetsen.

Wat je connectieprobleem betreft: heb je al eens geprobeerd handmatig een provider te selecteren?
Mijn pincode heb ingevoerd en is wordt geaccepteerd, maar waarom kan ik dan vervolgens alleen maar naar noodoproepen bellen? Het enige dat ik te zien krijg is het scherm met het itunes logo en de witte USB kabel. Bovenaan zie ik een grijs slotje staan.
Hoe kan ik mijn provider kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:13

HaTe

haat niet

jos707 schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:27:
[...]

Mijn pincode heb ingevoerd en is wordt geaccepteerd, maar waarom kan ik dan vervolgens alleen maar naar noodoproepen bellen? Het enige dat ik te zien krijg is het scherm met het itunes logo en de witte USB kabel. Bovenaan zie ik een grijs slotje staan.
Hoe kan ik mijn provider kiezen?
Kan het nog duidelijker?
Hahaha je moet hem aan je PC verbinden en de firmware er op zetten met iTunes :)

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 20-12-2009 16:29 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
HaTe schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:28:
[...]

Kan het nog duidelijker?
Hahaha je moet hem aan je PC verbinden en de firmware er op zetten met iTunes :)
Zoals ik zei, 'een domme vraag' :)
Ergens vond ik het niet logisch dat ik enkel mijn iphone kan gebruiken als ik hem heb geactiveerd via de pc. Wil dit zeggen dat iedereen die een iphone aanschaft verondersteld wordt om ook een pc te hebben met een internet verbinding (was geen itunes cd bijgeleverd)?
Lijkt me vreemd, maar goed hij doet het nu. Bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door jos707 op 20-12-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
jos707 schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:39:
[...]

Wil dit zeggen dat iedereen die een iphone aanschaft verondersteld wordt om ook een pc te hebben met een internet verbinding (was geen itunes cd bijgeleverd)?
Hilarisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik vind dat als niet-Iphone gebruiker wel een rare gang van zaken.
Een telefoon hoort het gewoon te doen wanneer deze uit de verpakking komt, niet waar? Waarom moet je dan in godsnaam er nog firmware op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

job

Als je het zo redeneert inderdaad wel.
Aan de andere kant, zonder internet en een computer is de iphone niet veel meer dan een hele dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

AE86 schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:19:
Ik vind dat als niet-Iphone gebruiker wel een rare gang van zaken.
Een telefoon hoort het gewoon te doen wanneer deze uit de verpakking komt, niet waar? Waarom moet je dan in godsnaam er nog firmware op installeren.
Omdat je er geen firmware op hoeft te installeren; het is alleen een kwestie van de telefoon activeren.
En dat moet inderdaad via iTunes + internet.

En "sim locked" is inderdaad niet een simlock, maar simpelweg de iPhone variant van Menu-* :P

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 20-12-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet hilarisch als je bedenkt dat in opkomende markten mobiel gebruik van internet nu al groter is dan gebruik op een PC. En juist een iPhone is nu juist zo gechikt voor mobiel gebruik van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Hoezo hilarisch :? Stel ik doe die iphone als kerstcadeau aan mijn grootvader die geen internet heeft? Als ik een telefoon koop hoort die het gewoon te doen zonder dat je nog moet zitten unlocken via internet. Dat geldt voor alle andere merken maar behalve voor apple blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
r0b schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:23:
[...]

Omdat je er geen firmware op hoeft te installeren; het is alleen een kwestie van de telefoon activeren.
En dat moet inderdaad via iTunes + internet.

En "sim locked" is inderdaad niet een simlock, maar simpelweg de iPhone variant van Menu-* :P
En wat als je dan een OS zonder iTunes hebt (Linux anyone)? Genoeg mensen die met een netbookje internetten.. Ik begrijp echt niet hoe een iphone zo populair kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:38

Lulukai

God's gift to women

Het is inderdaad wel wat vreemd van Apple, maar zo willen ze iedereen pushen naar iTunes..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jos707 schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:32:
[...]

Hoezo hilarisch :? Stel ik doe die iphone als kerstcadeau aan mijn grootvader die geen internet heeft? Als ik een telefoon koop hoort die het gewoon te doen zonder dat je nog moet zitten unlocken via internet. Dat geldt voor alle andere merken maar behalve voor apple blijkbaar.
Bij Android telefoons bijvoorbeeld heb je een Google account nodig voordat je kan bellen. Telefoons zijn tegenwoordig meer dan apparaten met een luidsprekertje, een microfoontje en een antenne.

Als je een beetje rondgezocht had had je zo een antwoord op je vraag kunnen vinden. Laten we alsjeblieft niet weer een kansloze discussie starten over wel Apple vs. niet Apple.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het lijkt me dat het probleem van jos707 is opgelost. Verdere discussie over het wel of niet wenselijk zijn van het nodig hebben van iTunes om je iPhone te activeren is hier offtopic. Als je daar verder over wilt discussiëren mag je een nieuw topic openen, alhoewel dit onderwerp al tot in den treure is besproken. Deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.