Toon posts:

internet via usb-pc-ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers-bezoek-ppl

Ik heb een vaste computer, die dmv van een router aan internet hangt.(Die router is eig niet zo belangrijk, kan ik er wel uithalen)
Nu heb ik ook een (relatief) oude vaste pc zonder ethernet poort, wel, heb ik een usb kabel, die kan dienen als netwerk kabel tussen 2 computers, als ik ze dmv van die kabel verbindt kan ik bestanden overzetten en zo, dat werkt.
Maar nu is mijn vraag, kan ik met die computer die niet aan internet hangt, op internet dmv die usb-kabel en die andere pc?

Effe kort samengevat:

PC1=geen ethernet poort
PC2=wel ethernet poort, hangt aan internet

PC1<----------USB KABEL--------------->PC2(dit werkt)

PC1---------->PC2------------>ETHERNET?(dit werkt voorlopig niet)

Misschien is dit schema wat onlogisch, maar toch

Kan dit? Zoja hoe? Welke software etc.?

ICB

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En als je bij de instellingen van de internet verbinding bij PC2 instelt dat andere computers van die verbinding gebruik mogen maken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
je zou een goedkoop ethernet kaartje kunnen kopen, zo'n pci kaartje kost je minder dan een 10-tje

Hoe je het nu moet doen weet ik eerlijk gezegd niet, dat is aan de rest.

succes!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De optie om jezelf een hoop gezeik te besparen en gewoon voor vijf euro een netwerkkaart bij de Mediamarkt te halen is zeker te vergezocht?

In dat geval moet je even zoeken naar Internet Connection Sharing en hoe dat in te stellen :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, er staan deze os' op:

PC1: Windows XP Home Edition OEM RTM(geen sp)
PC2: Windows XP Media Center Edition 2005(sp3)