Toon posts:

Stappenplan voor installeren nw. HD laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

Verwijderd

Topicstarter
De HD van mijn HP notebook is onlangs defect geraakt :? . Graag wil ik er een nieuwe in plaatsen maar er zijn vraagtekens over o.a. het opnieuw installeren van XP en het opdelen v/d HD in twee partities (voor besturingssysteem en data).

Kan iemand een toelichting geven in een soort van stappenplan hoe dit aangepakt kan worden?

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 14:49
Oude HD eruit, nieuwe erin
Booten vanaf windows xp cd, kan je tijdens het installatieproces (voordat hij daadwerkelijk gaat installeren) bij het formaten kiezen welke en hoeveel partities je wilt.

Ik zou zeggen gewoon doen en even lezen wat er staat, heel moeilijk is het niet, en als het misgaat kan je gewoon overnieuw beginnen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:40:
Kan iemand een toelichting geven in een soort van stappenplan hoe dit aangepakt kan worden?
1. Oude HD verwisselen door de nieuwe
2. Booten van de door jezelf aangemaakte HP recovery-cd/dvd

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft weinig te maken met opslagmedia of IO controllers, maar veel meer met Windows en de installatie er van. Zoals reeds gezegd, oude hardeschijf uit de laptop halen een nieuwe hardeschijf in het bracket plaatsen (de hardeschijven zijn veelal in een bracket gepaatst bij HP).

Om je verder opweg te helpen, boot vanaf de meegeleverde of zelf aangemaakte Windows setup CD/DVD (HP geeft tegenwoordig bij het ingebruik nemen van de laptop aan een recover CD/DVD aan te maken om bij problemen het OS opniew te installeren). Een originele Windows CD/DVD is ook mogelijk maar danheb je je niet alle drivers standaard in de installatie zitten. Tijdens de setup maak je alleen de partitie aan waarop je Windows wilt installeren. De andere partities maak je aan wanneer Windows is geinstalleerd met behulp van Schijfbeheer.

Voor verdere vragen met betrekking tot de Windows installatie wil ik je graag dooverwijzen naar Windows Clients , dit topic verhuis ik niet, maar zet ik op slot, omdat het eigenlijk wel enigszins basic vragen zijn die met wat lees werk hier in het forum goed beantwoord kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 20-12-2009 14:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.