Dit heeft weinig te maken met opslagmedia of IO controllers, maar veel meer met Windows en de installatie er van. Zoals reeds gezegd, oude hardeschijf uit de laptop halen een nieuwe hardeschijf in het bracket plaatsen (de hardeschijven zijn veelal in een bracket gepaatst bij HP).
Om je verder opweg te helpen, boot vanaf de meegeleverde of zelf aangemaakte Windows setup CD/DVD (HP geeft tegenwoordig bij het ingebruik nemen van de laptop aan een recover CD/DVD aan te maken om bij problemen het OS opniew te installeren). Een originele Windows CD/DVD is ook mogelijk maar danheb je je niet alle drivers standaard in de installatie zitten. Tijdens de setup maak je alleen de partitie aan waarop je Windows wilt installeren. De andere partities maak je aan wanneer Windows is geinstalleerd met behulp van Schijfbeheer.
Voor verdere vragen met betrekking tot de Windows installatie wil ik je graag dooverwijzen naar
Windows Clients , dit topic verhuis ik niet, maar zet ik op slot, omdat het eigenlijk wel enigszins basic vragen zijn die met wat lees werk hier in het forum goed beantwoord kunnen worden.
[
Voor 6% gewijzigd door
_Dune_ op 20-12-2009 14:54
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/