Toon posts:

HDMI kabel storing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goedkope HDMI kabel van 5 euro op mijn Xbox 360 aangesloten.
Nu heb ik soms dat er ruis in het beeld voorkomt, ook audio hapert dan af en toe.

Ik dacht altijd dat met HDMI het niet moet uitmaken hoe duur je kabel was. je hebt signaal of niet..

kan het toch zo zijn dat de kabel de oorzaak is van die ruis en haperingen?
Je ziet in het beeld echt sneeuw tussendoor zeg maar. als ik dan ff aan de kabel zit en de xbox opnieuw start is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Ruis zou niet door de kabel moeten kunnen komen.
Het beeld is digitaal. Als er een bitje "omvalt" kan dat beeld niet gedecodeerd worden. Je zou dan eerder een groen vierkantje oid moeten zien, maar in geen geval sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:09

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik dacht zelf ook dat het niet uitmaakte welke kabel je hebt. Ik had de volgende symptomen:
Beeld viel telkens even weg, vele pixels die verkeerde kleuren kregen. Ruis is uiteraard onmogelijk. Na het vervangen van de kabels door iets duurdere waren alle symptomen verdwenen. Probleem zat hem vooral in de connectoren aangezien de problemen eigenlijk alleen voorkwamen met mijn hdmi switch. Aparaten die direct aangesloten waren hadden dit probleem niet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Als de kabel slecht contact maakt, of slecht afgeschermd is (gevoelig voor storingen van buitenaf) kun je dit soort verschijnselen (jitter) inderdaad krijgen...

Voor diegenen met een technische achtergrond, hier een verhaaltje over oogpatronen en propagatie: http://www.octavainc.com/Clear%20Eye%20difference.htm :)

@TS: hoe lang is je kabel trouwens?

[ Voor 38% gewijzigd door Elektronicanet op 20-12-2009 14:09 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Elektronicanet schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:07:
Als de kabel slecht contact maakt, of slecht afgeschermd is (gevoelig voor storingen van buitenaf) kun je dit soort verschijnselen (jitter) inderdaad krijgen...
Klopt. Als de kabel (of connector) intern niet goed is dan maakt het niet uit of je een kabel hebt van €5 of van €150,-, want dan kan je last krijgen van de problemen die jij beschrijft.

Laatst bij mijn tante nog een Monster HDMI kabel vervangen omdat het intern niet je van het was. Zat ook een scherpe knik in de kabel dus wellicht interne breuk. Dus net als wat jij beschrijft niet echt goed beeld. Wel gewoon een nieuwe gehad en die doet het perfect :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.